Planrådgiver
Gjerdrum kommune
- Frist 26.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Planrådgiver
Beskrivelse av stilling:
Er du engasjert i samfunnsplanlegging og ønsker å jobbe med varierte og spennende prosjekter som former lokalsamfunnet? Gjerdrum kommune ser nå etter en ny planrådgiver som vil få en sentral rolle i utviklingen av kommunen. Vi har behov for deg som både brenner for gode prosesser og helhetlig utvikling, og som samtidig trives med tekniske og faglige utfordringer.
I virksomhet for plan, oppmåling og bygg er vi 7 ansatte som jobber bredt med samfunns- og arealplanlegging, byggesaksbehandling samt kart- og oppmålingstjenester. Hos oss får du muligheten til å jobbe tett med andre fagfelt. Vi har et inkluderende og utviklingsorientert arbeidsmiljø, der kunnskapsdeling og samarbeid står i fokus. I Gjerdrum kommune er det stor planaktivitet, og du vil kunne ha stor påvirkningskraft på utviklingen i kommunen. Du vil bli involvert i alt fra utvikling av sentrumsområder og næringsarealer til samferdselstiltak og prosjekter knyttet til klima og miljø.
Arbeidsoppgaver:
Arbeid med kommunale planoppgaver: utredninger, analyser, egne planforslag og prosjektarbeid
Saksbehandling av private og offentlige planforslag, inkludert vurdering av konsekvensutredninger
Dialog og veiledning av innbyggere, private plankonsulenter, utbyggere og gjennomføring av medvirkningsprosesser
Gi faglige råd i byggesaksbehandling og til politiske utvalg
Delta aktivt i utviklingsprosjekter og arbeidsgrupper som skal sikre helhetlig og bærekraftig utvikling av kommunen
Sikre god samhandling mellom ulike fagområder og aktører
Utarbeidelse av kommunalt planverk løses ofte ved bruk av ekstern bistand, så du må være forberedt på å anskaffe og styre ekstern konsulentbistand
Bidra inn i virksomhetens utviklingsprosesser
Kvalifikasjoner:
Utdanning på universitets- eller høyskolenivå innen by- og regionplanlegging, landskapsarkitektur, arealplanlegging, arkitektur, samfunnsgeografi eller tilsvarende
Gjerne erfaring fra offentlig forvaltning eller rådgiverbransjen, men nyutdannede oppfordres også til å søke
Forståelse for samspillet mellom politikk og administrasjon
God kunnskap om plan- og bygningsloven og relevant regelverk
God forståelse og kjennskap til planprosesser
Meget god muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk
Egenskaper:
Personlige egenskaper
Faglig engasjert og oppdatert
Løsningsorientert, initiativrik, med evne til å arbeide selvstendig og ta ansvar for fremdrift i egen portefølje
Trives med tverrfaglig samarbeid og har gode kommunikasjonsevner
Strukturert og systematisk i arbeidet, med god gjennomføringsevne
God evne til å skape dialog, involvere berørte parter og håndtere komplekse planprosesser
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
En spennende og og variert arbeidshverdag med både store og mindre prosjekter som påvirker lokalsamfunnet
Et sterkt fagmiljø: du vil jobbe tett med kompetente kollegaer på tvers av ulike fagområder, i et arbeidsmiljø som fremmer læring og deling
Fleksibel arbeidstid: gode ordninger som legger til rette for balanse mellom jobb og fritid, samt mulighet for delvis hjemmekontor
Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP
Gratis parkering
Gode lønnsbetingelser
Muligheten til å være med å forme kommunens framtid på en bærekraftig måte
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Om arbeidsgiveren
Bli med på laget i en kommune i sterk vekst! Gjerdrum kommune, sentralt plassert mellom Oslo og Gardermoen, er en liten perle på Romerike. Med drøyt 7 500 innbyggere er vi en attraktiv bokommune med et levende lokalmiljø og unike muligheter for friluftsliv. Her finner du alt fra turstier, skiløyper og fiskevann til et bredt kultur- og idrettstilbud. Vårt kommunesenter, Ask, byr på et koselig miljø med det du behøver av butikker, restauranter og spennende spesialforretninger. Vi søker nå framtidsrettede, rause, entusiastiske og modige ledere og medarbeidere som vil være med på å forme fremtiden for våre innbyggere. Det betyr at vi trenger ledere og medarbeidere som søker ny kompetanse, finner innovative løsninger, har god vurderingsevne og jobber godt sammen internt og eksternt. I Gjerdrum tenker vi helhet, ser muligheter og handler sammen. Er du klar for å gjøre en forskjell? Les mer og søk på våre hjemmesider!
- Sektor: Offentlig
- Sted: Herredshuset, Gjerivegen 1, 2022 Gjerdrum
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Arkitektur, areal og interiør, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Arealplanlegger, Rådgivning
Nøkkelord
Arealplanlegger, planrådgiver
Annonseinformasjon
- FINN-kode 388735876
- Sist endret