Byggesaksbehandler
Gjerdrum kommune Plan, oppmåling og byggesak
- Frist 26.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Byggesaksbehandler
Beskrivelse av stilling:
Vil du ha en variert arbeidshverdag innen saksbehandling etter plan- og bygningsloven? Gjerdrum kommune søker nå en engasjert og dyktig medarbeider til byggesaksavdelingen i virksomheten for plan, oppmåling og byggesak. Her får du spennende og varierte arbeidsoppgaver innen byggesaksbehandling, og du blir en viktig bidragsyter i kommunens utvikling. Virksomheten plan, oppmåling og byggesak består av 7 medarbeidere. Vi leverer effektive og brukervennlige tjenester, og det er et tett og godt samarbeid mellom virksomheten og øvrige tjenester i kommunen. Arbeidsmiljøet vårt er preget av engasjement, faglig interesse og et ønske om å finne de beste løsningene for innbyggere, utbyggere og kommunen som helhet
Arbeidsoppgaver:
Behandle bygge- og delesaker etter plan- og bygningsloven
Oppfølging av ulovlige tiltak, samt tilsyn etter plan- og bygningslovens kap. 25.
Veilede søkere og innbyggere i møter og på telefon. Ha utstrakt kontakt med profesjonelle søkere, grunneiere, naboer og ulike fagmiljøer.
Behandling av mottatte klager på byggesaksvedtak
Forberede saksfremlegg til politiske utvalg
Bidra inn i virksomhetens utviklingsprosesser
Andre relevante oppgaver kan tillegges stillingen avhengig av din kompetanse
Kvalifikasjoner:
Relevant utdanning på bachelor- eller mastergradsnivå, for eksempel ingeniør, arkitekt, arealplanlegger, jurist eller innen eiendomsfag
Dokumenterte resultater og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
Erfaring fra byggesaksbehandling er en fordel
God kunnskap om, og erfaring med, plan- og bygningsloven
Ønskelig med kjennskap til byggeprosjekter og entreprenørbransjen
Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Egenskaper:
Du er strukturert, løsningsorientert og serviceinnstilt
Du kommuniserer godt og skaper fremdrift i sakene dine
Interesse for arkitektur, estetikk og stedsutvikling er et pluss
Du trives med varierte arbeidsoppgaver og samarbeider godt med andre
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
En spennende og og variert arbeidshverdag med både store og mindre prosjekter som påvirker lokalsamfunnet
Et sterkt fagmiljø: du vil jobbe tett med kompetente kollegaer på tvers av ulike fagområder, i et arbeidsmiljø som fremmer læring og deling
Fleksibel arbeidstid: gode ordninger som legger til rette for balanse mellom jobb og fritid, samt mulighet for delvis hjemmekontor
Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP
Gratis parkering
Gode lønnsbetingelser
Muligheten til å være med å forme kommunens framtid på en bærekraftig måte
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Om arbeidsgiveren
Bli med på laget i en kommune i sterk vekst! Gjerdrum kommune, sentralt plassert mellom Oslo og Gardermoen, er en liten perle på Romerike. Med drøyt 7 500 innbyggere er vi en attraktiv bokommune med et levende lokalmiljø og unike muligheter for friluftsliv. Her finner du alt fra turstier, skiløyper og fiskevann til et bredt kultur- og idrettstilbud. Vårt kommunesenter, Ask, byr på et koselig miljø med det du behøver av butikker, restauranter og spennende spesialforretninger. Vi søker nå framtidsrettede, rause, entusiastiske og modige ledere og medarbeidere som vil være med på å forme fremtiden for våre innbyggere. Det betyr at vi trenger ledere og medarbeidere som søker ny kompetanse, finner innovative løsninger, har god vurderingsevne og jobber godt sammen internt og eksternt. I Gjerdrum tenker vi helhet, ser muligheter og handler sammen. Er du klar for å gjøre en forskjell? Les mer og søk på våre hjemmesider!
- Sektor: Offentlig
- Sted: Herredshuset, Gjerivegen 1, 2022 Gjerdrum
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Saksbehandler
Nøkkelord
Byggesaksbehandler
Annonseinformasjon
- FINN-kode 388736813
- Sist endret