Bildegalleri
(1/1)
CMC 1:18 - Modell racerbil - AUTO UNION - Typ D
Til salgs4 390 kr
Beskrivelse
Fantastisk CMC Auto Union Typ D, 1938-39
Fra en privat samling, MINT Auto Union Typ D 1:18 skala med original eske. Serie nr. 3636
Auto Union Type D definerer nylig modellering: mer enn 680 deler, hver hndmontert, gjr den til et samleobjekt par excellence.
For maling av kroppen, en malingsklasse kvalitet. Det gir bilen en utmerket glans som er uten sidestykke i modellkonstruksjon.
Tidlig i 1938 ble racingavdelingen til Auto Union mtt med praktisk talt uoverstigelige problemer. Ingenirsjefen deres, Ferdinand Porsche, hadde forlatt selskapet, og deres toppfrer, Europamesteren Bernd Rosemeyer, dde i en tragisk ulykke.
Auto Union prvde sitt beste for fylle tomrommet, en oppgave som tilsynelatende var umulig oppfylle. Men de klarte utvikle en ny racerbil som kunne matche Mercedes-Benz-motparten.
Lykken var p siden av Auto Union denne gangen. De ansatte den hyt respekterte Robert Eberan von Eberhorst som sin nye ingenirsjef. I lys av de endrede reglene for Grand Prix, designet Eberhorst en helt ny 3-liters 12-sylindret kompressormotor for 1938-sesongen. Chassiset ble ogs redesignet og fikk Type D-betegnelsen.
Fra en privat samling, MINT Auto Union Typ D 1:18 skala med original eske. Serie nr. 3636
Auto Union Type D definerer nylig modellering: mer enn 680 deler, hver hndmontert, gjr den til et samleobjekt par excellence.
For maling av kroppen, en malingsklasse kvalitet. Det gir bilen en utmerket glans som er uten sidestykke i modellkonstruksjon.
Tidlig i 1938 ble racingavdelingen til Auto Union mtt med praktisk talt uoverstigelige problemer. Ingenirsjefen deres, Ferdinand Porsche, hadde forlatt selskapet, og deres toppfrer, Europamesteren Bernd Rosemeyer, dde i en tragisk ulykke.
Auto Union prvde sitt beste for fylle tomrommet, en oppgave som tilsynelatende var umulig oppfylle. Men de klarte utvikle en ny racerbil som kunne matche Mercedes-Benz-motparten.
Lykken var p siden av Auto Union denne gangen. De ansatte den hyt respekterte Robert Eberan von Eberhorst som sin nye ingenirsjef. I lys av de endrede reglene for Grand Prix, designet Eberhorst en helt ny 3-liters 12-sylindret kompressormotor for 1938-sesongen. Chassiset ble ogs redesignet og fikk Type D-betegnelsen.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 388953079 |
---|---|
Sist endret | 14.1.2025, 13:21 |