Seksjonssjef, kommunikasjon
Skatteetaten
- Frist 28.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Lede, utvikle og inspirere – vi søker kommunikasjonsleder til divisjon Innkreving
I divisjon Innkreving er vi rundt 970 engasjerte medarbeidere fordelt på seks avdelinger og fire staber. Det skjer mye spennende hos oss for tiden, blant annet arbeidet med fremtidens innkreving, som er et av de største digitaliseringsprogrammene for digital transformasjon av statlig innkreving. Divisjon Innkreving står også overfor en større organisatorisk omstilling den nærmeste tiden, hvor den nye lederen for kommunikasjonsstaben får en sentral og spennende rolle.
Hva går jobben ut på?
Du blir leder av kommunikasjonsstaben i divisjon Innkreving. Vi gir kommunikasjonsfaglige råd til hele divisjonen, og bruker kommunikasjon som virkemiddel for at vi i Skatteetaten skal nå våre mål. Du får bruk for alle disipliner innenfor hele kommunikasjonsfaget, og vil jobbe både strategisk og operativt.
Du vil være del av et stort kommunikasjonsmiljø i Skatteetaten, og deltar i kommunikasjonsledermøter sammen med andre kommunikasjonsledere i etaten.
Som leder får du ansvar for å identifisere, prioritere og gjennomføre nødvendige kommunikasjonstiltak i samarbeid med resten av kommunikasjonsmiljøet i Skatteetaten, og blir en betrodd partner for både divisjonsdirektør og divisjonsledelsen. Din nærmeste leder blir divisjonsdirektøren, og du får personalansvar for fem medarbeidere. Samtidig rapporterer du faglig til kommunikasjonsdirektøren i Skatteetaten.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Du har kommunikasjonsfaglig utdanning på masternivå. Utdanning fra utlandet må være godkjent av NOKUT eller HK- dir.
Du har:
- god fremstillingsevne på norsk, med et tydelig og godt språk
- relevant ledererfaring med personalansvar
- erfaring fra både operativt og strategisk kommunikasjonsarbeid
- erfaring med intern- og lederkommunikasjon
- erfaring fra å være en betrodd partner for en ledergruppe
- god kompetanse på effektmålinger og vet hva som skal til for å lage god kommunikasjon som har effekt
- gjerne relevant erfaring fra en større virksomhet med et annet viktig samfunnsoppdrag, og fra en virksomhet som har vært gjennom større endringer
Det er også en fordel om du har innsikt i, og forståelse for statsforvaltningen.
Hva ser vi etter hos deg?
Du er strategisk og analytisk, og evner å se helheten i kommunikasjonsarbeidet. Du evner å snu deg raskt rundt når situasjonen krever det, som for eksempel ved mediehåndtering.
Du:
- bidrar til helhetlige beslutninger i ledergruppen og er en proaktiv og strategisk rådgiver for divisjonsdirektøren
- samarbeider godt med ulike fagmiljøer og bygger gode relasjoner
- evner å utfordre det etablerte og ser muligheter fremfor hindre
- er trygg i lederrollen og leder med tillit
- utvikler medarbeiderne dine, og står godt i endring
- tar ansvar og initiativ, og engasjerer menneskene rundt deg
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som seksjonssjef, med en årslønn mellom 900 000 og 1 100 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette.
Verdt å merke seg før du søker
Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Sted: Holtermanns v. 1, 7030 Trondheim
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Kommunikasjon, Ledelse, Strategisk rådgivning, Omstilling, Utvikling
Annonseinformasjon
- FINN-kode 388978911
- Sist endret