Sivil Tjenesteplanlegger ved Felles tjenestekontor
Trøndelag politidistrikt
- Frist 29.01.2025
- Ansettelsesform Fast
SHR/HMS-Felles tjenestekontor, Trøndelag politidistrikt
Har du interesse og engasjement for arbeidstidsbestemmelser og tjenesteplanlegging? Vi har en ledig fast stilling som tjenesteplanlegger ved Felles tjenestekontor, Trøndelag politidistrikt.
Felles tjenestekontor (FTK) er en seksjon under HR/HMS og er 1 av de 6 prioriterte funksjonene i nærpolitireformen.
Tjenestekontoret skal bidra til at politidistriktet har tjenesteordninger som gir en målstyrt, fleksibel og kostnadseffektiv ressursutnyttelse som også ivaretar HMS kravene.
Tjenestekontoret skal bidra til fellesskapstenkning, samhandling og god kultur i hele politidistriktet. Vi skal utarbeide prinsipper og rutiner for god tjenesteplanlegging.
Vi søker etter en motivert medarbeider med gode samarbeids og kommunikasjonsegenskaper, og som har evne til å skape gode relasjoner på tvers i organisasjonen.
Den som ansettes må ha god helhetsforståelse, være utviklingsorientert og nøyaktig. Stillingen kan få oppmøtested i hele politidistriktet. Noe reisevirksomhet til enten Trondheim, Steinkjer eller Heimdal må påregnes.
Arbeidsoppgaver
- Utarbeide aktivitetsplaner og bemanningsplaner for politidistriktet
- Sørge for at arbeidsplanene for de ulike driftsenhetene samsvarer med distriktets aktiviteter og mål
- Sikre en mest mulig ensartet og korrekt føring av TTA (system for Turnus, tjenestelister og arbeidstidsbestemmelser)
- Følge opp sanntidsføring i TTA
- Rådgi ledere i planlegging og utvikling av kostnadseffektive tjenesteordninger og arbeidsplaner i politidistriktet
- Veilede ledere i bruken av avtaleverket innen arbeidstidsbestemmelsene og feriebestemmelser.
- Foreta beordringer iht. fullmakter.
- Ressurskoordinering i samarbeid med ledere, operasjonssentral og arrest.
- På forespørsel kunne bidra som ass. P1 i operativ stab
- På forespørsel inngå som ressurs i E-KO, underlagt politifaglig etterforskningsleder.
- Turnusarbeid på kveld må påregnes.
Kvalifikasjoner
Må krav:
- Universitet eller høgskoleutdanning på bachelornivå innen økonomiske / administrative fag, eventuelt fagkombinasjon med økonomi, administrasjon, IT
- Minst tre år relevant erfaring fra turnusplanlegging kan kompensere for deler av utdanningskravet
- Erfaring med turnuslister / arbeidsplaner
- God kjennskap og interesse for bruk av relevante IKT verktøy, spesielt Office produktene
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Ønskelig med:
- Erfaring med å utarbeide analyser og rapporteringer, blant annet ved bruk av Excel
- Kjennskap til arbeidsmiljøloven, Hovedavtalen og Hovedtariffavtalen i Staten
- Erfaring med å yte service og samhandle med ledere på alle nivå
- Kompetanse innen turnusplanleggingssystemet TTA eller andre tilsvarende planleggingsverktøy.
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Ved å søke jobb i Trøndelag politidistrikt samtykker du til at det utføres en skikkethetsvurdering.
Personlige egenskaper
- Gode samarbeids og kommunikasjonsevner
- Må kunne arbeide selvstendig.
- Stor arbeidskapasitet
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som rådgiver stillingskode 1434, fra kr 600.000-700.000 brutto per år
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser med fleksibel arbeidstid og trening i arbeidstiden.
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Gryta 4, 7010 Trondheim
- Bransje: Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: Politi, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Tjenesteplanlegger, Turnus, TTA, Arbeidstidsbestemmelser
Annonseinformasjon
- FINN-kode 389062959
- Sist endret