Vil du ha en spennende stilling som konsulent med lønns- og systemoppgaver?
Fredrikstad kommune
- Frist 30.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du ha en spennende stilling som konsulent med lønns- og systemoppgaver?
Avdeling Lønn og arbeidstid søker etter en 100 % fast stilling som konsulent innenfor feltet lønn og systemforvaltning. Vi ser etter deg som har utdanning og/eller god kompetanse innenfor området og som er faglig engasjert, dyktig og opptatt av utvikling.
I denne stillingen blir du del av virksomhet Personal og lønn som er organisert med 2 avdelinger i tillegg til fagteam. Avdeling Lønn og arbeidstid er en av avdelingene i virksomheten. Avdelingen består pr. dato av 13 ansatte som jobber med alt innenfor lønn, fravær, ulike arbeidstidsordninger og pensjon. Avdelingen kjører lønn for Fredrikstad kommune, Hvaler kommune, Fredrikstad kirkelig fellesråd, ØKUS og Hvaler menighetsråd. Det kjøres lønnsutbetalinger til ca. 10 000 ansatte/oppdragstakere hver måned.
Som ansatt hos oss vil du bli en del av et kompetansemiljø som i tillegg til driftsoppgaver arbeider med kontinuerlig forbedring, digitalisering og forenkling av oppgaver innenfor de ulike fagområdene i systemene Visma HRM, Expense og Gat Turnus. Du bidrar til at avdelingen får løst sine oppgaver på en tilfredsstillende måte.
Stillingen er ledig for tiltredelse etter avtale.
Arbeidsoppgaver
- Lønnsarbeid «fra A - Å» som for eksempel behandling av personalmeldinger, lønnskjøring og saldotrekk.
- Drift, vedlikehold og brukeradministrasjon i HRM-systemet.
- Behandle og kvalitetsikre lønnsdata.
- Avstemminger, A-melding og andre typer rapporteringer til offentlige myndigheter.
- Diverse saksbehandling innenfor lønnsområdet.
- Lederstøtte og opplæring innenfor lønnsområdet, herunder lov- og avtaleverk og systembruk.
- Vedlikeholde og videreutvikle gode internrutiner for driften.
- Lage prosedyrer / brukermanualer til ekstern bruk.
- Arbeidsoppgaver innenfor reisebestemmelser og driftsoppgaver i reiseregningssystemet.
- Andre oppgaver knyttet til avdelingens daglige drift kan bli tillagt stillingen.
Kvalifikasjonskrav
- Relevant utdanning innenfor faget lønnsmedarbeider. Dokumentert realkompetanse fra lønnsavdeling eller lignende kan veie opp for utdanningskravet.
- God digital kompetanse og systemforståelse.
- God kjennskap til lov og avtaleverk innenfor feltet.
- God språkforståelse og gode formidlingsevner på norsk, både muntlig og skriftlig.
Ønskede kvalifikasjoner
- Erfaring fra lønnsarbeid fra lønnsavdeling eller lignende.
- Kjennskap til bruk av lønns- og personalsystem.
- Erfaring med å drive opplæring / holde kurs.
- Erfaring med å skrive prosedyrer / brukermanualer.
Personlige egenskaper
- Evne til å ta initiativ, ta ansvar og jobbe selvstendig.
- Høy arbeidskapasitet og god gjennomføringsevne.
- Trives med utfordringer.
- Fleksibel og tilpasningsdyktig.
- Interesse for å lære mer om systemer.
- Resultatorientert.
- Trives med rutinearbeid.
- Takler stress og tidsfrister.
- Serviceinnstilt og med godt humør.
- Utadvendt og med gode samarbeidsevner.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
Du vil få en stilling med selvstendig ansvar samtidig som du vil bli en del av et kompetent fagmiljø der medarbeiderne er stolte av jobben sin og opptatt av å levere tjenester med høy kvalitet. Du vil samarbeide tett med kollegaer i avdelingen og få stor kontaktflate ut mot ledere og annet administrativt personell i ulike virksomheter i Fredrikstad kommune.Du vil også få en av landets beste pensjons og forsikringsordninger gjennom KLP. Stillingen har fleksibel arbeidstid med sommer- og vintertid. Lønn etter avtale. Du vil få kontorplass på rådhuset, sentralt i attraktive Fredrikstad, med mulighet for noe hjemmekontor etter nærmere avtale.
Andre vilkår
Arbeidstakere ansettes i Fredrikstad kommune i henhold til lover, reglement og tariffavtale. Prøvetiden er 6 måneder.
Offentlighet
Opplysning om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt offentlighet. Fredrikstad kommune vil varsle søkere som har bedt om unntak for offentlighet, dersom dette ønsket ikke kan imøtekommes (offentlighetsloven § 25). Det vil gå frem av den offentlige søkerlista hvor mange søkere det har vært til stillingen og hvilket kjønn de har.
Om arbeidsgiveren
Fredrikstad kommune ønsker å være en arbeidsgiver hvor ulikheter og mangfold er en styrke. Kvalifiserte personer med innvandrerbakgrunn og/eller redusert funksjonsevne oppfordres til å søke. Kommunens verdier er Modig, Engasjert, Romslig og Kompetent.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Nygaardsgata 14, 1606 Fredrikstad
- Bransje: Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Konsulent, Konsulent
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Lønnsarbeid, Lønnsavdeling, Lønnsmedarbeider, Lønn, Konsulent
Annonseinformasjon
- FINN-kode 389070632
- Sist endret