Direktør digitalisering, IKT og analyse
Sykehusinnkjøp HF
- Frist 27.1.2025
- Ansettelsesform Fast
Direktør digitalisering, IKT og analyse
Sykehusinnkjøp er et landsdekkende helseforetak med kontorer i hele Norge. Vår oppgave er å inngå og følge opp avtaler på varer og tjenester som leveres til norske sykehus. Dette gjør oss til en av landets største innkjøpsorganisasjoner med et sterkt fagmiljø innen offentlig anskaffelse.
1. februar blir en milepæl for virksomheten vår. Dette er datoen når vår nye organisasjonsstruktur trer i kraft. Den skal gjøre oss til en enda sterkere støttespiller for norske sykehus. I den anledning forsterker vi organisasjonen vår med to nye enheter, og søker derfor direktører til disse divisjonene. Vårt ønske er at du er med på å forme den nye divisjonen for fremtiden.
Oppgaver og ansvar
Du skal bidra til at vi når våre mål gjennom digitalisering, IKT og analyse. Dette er svært viktige områder for våre kollegaer som jobber med innkjøp, og for sykehusene som vi samarbeider tett med.
Vi trenger at virksomheten vår digitaliseres ytterligere, og at foretaket har de IKT- og analysetjenestene som er nødvendige for å levere. Fordi både vi og sykehusene finnes over hele landet, er vi avhengige av gode digitale verktøy for å samhandle, utvikle oss og levere gode tjenester.
Du blir en del av ledergruppa, og skal gi råd og støtte til administrerende direktør og dine lederkollegaer. Du må bidra til god informasjon og dialog med våre eiere, kunder og samarbeidspartnere. Stillingen medfører utstrakt samarbeid og kontakt med hele foretaket, der mye foregår digitalt. Derfor er det viktig at du er en trygg og stødig leder, og at du sammen med medarbeiderne i din divisjon har god oversikt innenfor digitalisering, IKT og analyse.
Divisjonen består av to avdelinger: Avdeling for IKT og avdeling for analyse, som per 1. februar vil ha 20 medarbeidere. Du får personalansvar for de to avdelingslederne. Til stillingen ligger det også ansvar for arbeidsmiljø, og vi legger vekt på at våre ledere tilrettelegger for og bidrar til trivsel på jobb. Du skal også ha overordnet budsjett- og rapporteringsansvar i divisjonen.
Våre verdier er:
- kunnskapsrik
- nytenkende
- engasjert
- profesjonell
Dette skal ligge til grunn for alt vi gjør i Sykehusinnkjøp, og det er viktig at du også jobber etter disse.
Hvem ser vi etter
Du har høyere utdanning og relevant arbeidserfaring. Vi ser for oss at du har lang ledererfaring. Det er viktig for oss at du er ansvarlig og handlekraftig. Det er også viktig at du du bidrar til kompetanseheving, samt har godt humør og trives i en organisasjon i endring. Du vil møte profesjonelle medarbeidere i et meget godt arbeidsmiljø.
Arbeidssted vil fortrinnsvis være ved hovedkontoret i Vadsø eller i Drammen. For den riktige kandidaten kan også en av våre andre lokasjoner være aktuelle. Stillingen rapporterer til administrerende direktør.
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning på masternivå innen relevant fagområde – gjerne teknologiledelse, informatikk, statistikk, analyse, økonomi og administrasjon, eller annen relevant utdanning. Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
- Erfaring med strategisk planlegging og/eller operativ drift innen analyse, IKT eller større digitaliseringsprosjekter
- Lang erfaring innen ledelse
- Erfaring med utarbeidelse og oppfølging av strategi- og handlingsplaner
- Det vil vektlegges om du har erfaring med budsjettansvar, ledelse av ledere samt ledelse av strategi- og utviklingsprosjekter
Personlige egenskaper
I tillegg til det vi har nevnt over, ser vi for oss at du kjenner deg igjen i flere av disse egenskapene:
- Du ser hvordan vi kan bidra godt til forbedring av spesialisthelsetjenesten
- Du tar initiativ, leder og gjennomfører
- Du er tydelig
- Du ser gode løsninger, og er et forbilde for egne ledere og medarbeidere
- Du evner å prioritere og delegere oppgaver hvis det er nødvendig
Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt.
Vi tilbyr
- En jobb med et viktig samfunnsoppdrag
- Allsidige, utfordrende og utviklende oppgaver i et nasjonalt foretak
- Spennende arbeidsoppgaver og utviklingsmuligheter i et dynamisk miljø
- Muligheter til å utvikle din egen stilling og divisjon
- Betingelser etter avtale og kvalifikasjoner
- Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
- Livsfaseorientert personalpolitikk
- Mulighet for hjemmearbeid
- Moderne, trivelige lokaler
Gjennom jobben vil du reise en god del, og det forventes at du er til stede på de ulike kontorene vi har. Vi har ledermøter med jevne mellomrom, som veksler mellom våre lokasjoner.
Søknadsprosessen
Søkere som blir vurdert som mest kvalifiserte, blir innkalt til intervju. Vi utfører jobbtester i rekrutteringsprosessene og har vanligvis 2 intervjurunder, med sjekk av attester og referanser. Alle søkere får tilbakemelding på søknadene sine, uavhengig av om de blir kalt inn til intervju eller ikke.
Sykehusinnkjøp er pliktig til å utarbeide offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg mot oppføring, må du oppgi og grunngi dette når du søker på stillingen. Du vil bli kontaktet dersom søknaden ikke blir innvilget og få anledning til å trekke søknaden, jf. offentleglova § 25.
Om arbeidsgiveren
Sykehusinnkjøp HF er et nasjonalt foretak som leverer anskaffelses- og innkjøpsrelaterte tjenester til norske sykehus. De fire regionale helseforetakene eier foretaket og er samtidig våre oppdragsgivere. Hovedkontoret vårt er i Vadsø, og vi har kontorer i hele landet. Sykehusinnkjøp HF skal ha operativt ansvar for innkjøp i hele spesialisthelsetjenesten. Vi skal være profesjonell, spesialisert og tilgjengelig for brukerne. Vi skal også fremme innovasjon, og være en pådriver for etisk handel og miljøvennlige innkjøp. Se også www.sykehusinnkjop.no for mer informasjon om oss.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Tollbugata 7, 9800 Vadsø
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Helse og omsorg, IT, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Digitalisering, analyse, anskaffelser, IKT, Ledelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 389091680
- Sist endret