Saksbehandler
Skatteetaten
- Frist 02.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Skattearbeid med mening – bli en del av laget!
Vil du bidra til riktig skattlegging og være en del av et sterkt fagmiljø som saksbehandler innen skatt? Vi styrker kontoret vårt ytterligere og søker dyktige og engasjerte saksbehandlere til våre nye og fine lokaler i Kunnskapsparken Alta.
Alta har et bysentrum omringet av vakker natur som byr på muligheter for både toppturer, fiske og bading. Det er mange fordeler med å jobbe og bo i Alta: Vi har per i dag gratis barnehage, lavere skatt, ingen el-avgift på strømforbruk og du kan få slettet opptil 30 000 kr av studielånet ditt hvert år.
Er du usikker på om dette er drømmejobben? Kontakt gjerne vår kontaktperson for å bli overbevist!
Hva går jobben ut på?
Vi ser etter deg som er utviklings- og endringsorientert, fleksibel og nøyaktig, og med god digital kompetanse. Du kan gjerne være nyutdannet. Du er en som trives i et miljø med høye krav til leveranser og frister, og du liker å arbeide i team, dele kunnskap og støtte dine kollegaer på veien til gruppens mål. Arbeidet krever stor grad av nøyaktighet og effektivitet, det er derfor viktig at du kan sette deg godt inn i rutiner og retningslinjer.
Du blir en av saksbehandlere som i hovedsak jobber med
- saksbehandling og kontroll av skattemelding for lønnstakere og pensjonister.
- klagebehandling.
- å bistå i å utarbeide rutiner og retningslinjer.
Det kan også bli aktuelt å bistå på telefon eller i publikumsmottak ved behov.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Du må ha
- relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå, gjerne innen økonomi og administrasjon, revisjon, regnskap eller jus. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT / HK-dir.
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
- god digital forståelse og like å bruke digitale verktøy i oppgaveløsningen.
Det er en fordel om du også har
- erfaring fra offentlig saksbehandling.
- erfaring fra analyse og risikoidentifisering.
Hva ser vi etter hos deg?
For å trives og lykkes hos oss, er det viktig at du
- har en positiv innstilling gjennom selvstendighet og bygge relasjoner.
- liker utfordringer, lærer raskt nye oppgaver og kan jobbe selvstendig.
- er digitalt nysgjerrig, utviklingsorientert og trives med raske endringer.
- er løsningsorientert og tar ansvar for tidsfrister, også ut over eget ansvarsområde.
- har stort engasjement og god arbeidskapasitet.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som rådgiver, med en årslønn mellom 560 000 og 700 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine.
Verdt å merke seg før du søker
Vi bruker ikke søknadsbrev: Vi verdsetter dine erfaringer og kompetanse høyere enn din evne til å skrive en jobbsøknad. Det er derfor fint om du sender oss en god og beskrivende CV som fremhever dine kvalifikasjoner for stillingen. Du trenger ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev. Du må laste opp relevante vitnemål/karakterutskrifter og attester som vedlegg til din søknad.
Omvendt referansesjekk: Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle, og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Vi vil vurdere om du kan unntas fra denne listen om du legger ved en begrunnelse for dette.
Bakgrunnssjekk: Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring.
Om arbeidsgiveren
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
- Sektor: Offentlig
- Sted: Markveien 38b, 9510 Alta
- Bransje: Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Kontorarbeid, Økonomi og regnskap, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
skatt, skatterett, saksbehandling, Skatteetaten, Alta
Annonseinformasjon
- FINN-kode 389093707
- Sist endret