Ønsker du deg en spennende og meningsfull jobb?
NAV
- Frist 02.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Ønsker du deg en spennende og meningsfull jobb?
Nav Arbeid og ytelser Sørlandet er en enhet i Nav som har ansvaret for store og viktige livsoppholdsytelser. Vår del av samfunnsoppdraget er å sørge for at våre brukere får rett ytelse til rett tid.
Vi har som mål å være en attraktiv og moderne arbeidsplass som legger vekt på å oppnå gode resultater til det beste for brukerne våre, og utviklingsmuligheter for den enkelte medarbeider. Hos oss blir du en del av et faglig sterkt arbeidsmiljø der vi jobber bevisst med tillitsbasert ledelse. Vi er for tiden ca. 140 medarbeidere fordelt på 5 avdelinger på 2 lokasjoner. Lokasjonen vår i Lyngdal saksbehandler uføretrygd, mens lokasjonen i Arendal saksbehandler stønad til enslig mor eller far, grunn- og hjelpestønad og stønad ved sykdom i familien.
Vi har ledig inntil 3 faste stillinger til engasjerte, strukturerte og selvstendige medarbeidere på lokasjonen vår i Lyngdal. Vi har trivelige kontorlokaler i Elvebrinken med kort vei til både parkeringsplass og kollektivtilbud.
Arbeidsoppgaver
Hva går jobben ut på og ansvarsoppgaver i stillingen:
Du vil jobbe med saksbehandling på ytelsen uføretrygd.
Saksbehandling innebærer å behandle elektroniske søknader, klager og oppgaver knyttet til dette. Vi har ikke fysiske møter med brukere, nødvendig kommunikasjon foregår via digitale plattformer og telefon.
Du vil få varierte og spennende oppgaver, være med på å hjelpe oss med å oppfylle samfunnsoppdraget vårt, og bidra til at enheten vår leverer gode resultater ved å gjøre vedtak med god kvalitet til rett tid.
Kvalifikasjoner
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Du må ha fullført høyere utdanning, minimum 3-årig godkjent utdanning tilsvarende bachelorgrad. Vi søker etter deg som har utdanning fortrinnsvis innen juridiske fag, men økonomiske, helse- eller samfunnsvitenskapelige fag er også aktuelt.
Utenlandske grader må være godkjent av NOKUT eller HK-dir. (Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse). Relevant arbeidserfaring kan i særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet.
- Du må ha god kommunikasjonsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
- Du må ha god digital kompetanse
Dersom du har erfaring fra saksbehandling i offentlig forvaltning med god forvaltningsrettslig forståelse, så er det en fordel.
Vitnemål og attester må lastes opp sammen med søknaden i WebCruiter. Vitnemål kan deles via vitnemalsportalen.no
Personlige egenskaper
Hva ser vi etter hos deg?
Vi ser etter deg som er beslutningsdyktig og som kan jobbe raskt og effektivt, med god kvalitet i saksbehandlingen. Du må være opptatt av å skape gode opplevelser for Navs brukere, både muntlig og skriftlig.
Vi skal levere på samfunnsoppdraget vårt, så det er viktig at du er resultatorientert og tar ansvar for egen læring.
Du må trives med en hektisk jobbhverdag i et åpent kontorlandskap, hvor du liker å samarbeide med andre, og du må også like å jobbe selvstendig.
Hos oss skjer det stadige endringer, derfor må du være både omstillingsdyktig og fleksibel.
Vi er opptatt av å ha et godt arbeidsmiljø, og der vil du være en viktig bidragsyter.
Personlige egenskaper vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Her får du muligheten til å jobbe med utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor viktige samfunnsområder. Du får jobbe i et aktivt og kompetent fagmiljø, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag. Vi vektlegger god opplæring.
Hos oss får du rammer som gir fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid samt mulighet for å trene 1 time pr. uke i arbeidstiden. Du får medlemskap i Statens pensjonskasse. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Hos oss kan man inngå avtale om 40% hjemmekontor når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Er du usikker på om du skal søke på denne stillingen? Ta gjerne kontakt med kontaktpersonen vår!
Stillingen lønnes i stillingskode 1408 Førstekonsulent/1434 Rådgiver i lønnsspenn fra kr. 540.000,- til kr. 600.000,- avhengig av kvalifikasjoner.
Ønsket oppstart våren 2025.
Hvordan er det å jobbe hos oss?
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget hvis du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne ut om vi er en god match.
Om arbeidsgiveren
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 3
- Sted: Elvebrinken 1, 4580 Lyngdal
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
saksbehandling, juss, helse, offentlig, Nav
Annonseinformasjon
- FINN-kode 389128436
- Sist endret