HR-rådgiver
Gjerdrum kommune
- Frist 30.01.2025
- Ansettelsesform Fast
HR-rådgiver
Er du vår nye medarbeider på HR?
Gjerdrum kommune søker etter en HR-rådgiver med bred kompetanse og engasjement for HR-faget. Stillingen skal støtte alle kommunens virksomheter i HR-prosesser, og vi ser etter deg som ønsker å jobbe bredt med HR-oppgaver og bruke kompetansen din inn i en dynamisk organisasjon i utvikling. Vi ønsker oss en medarbeider som er fremoverlent, finner innovative løsninger, har god vurderingsevne og jobber godt sammen for å løse det viktige samfunnsoppdraget.
Stillingen er plassert i virksomhet Organisasjons- og samfunnsutvikling som blant annet har ansvaret for sentrale stab-/og støttefunksjoner. Du vil rapportere til kommunalsjef og jobbe tett i team med fagansvarlig på HR.
Gjerdrum kommune har som mål å være en attraktiv arbeidsplass som legger til rette for engasjement, trivsel og karriereutvikling. Kommunen vedtok i juni 2024 en felles arbeidsgiverpolitikk, som skal operasjonaliseres og iverksettes i de ulike virksomhetene. I rollen som HR-rådgiver blir du viktig for å nå dette målet.
Arbeidsoppgaver
- rådgivning, veiledning og beslutningsstøtte til kommunenes ledere innen HR-området
- bidra til organisasjonsutvikling og endringsprosesser
- bidra til at HR-arbeidet i kommunen etterlever lov- og avtaleverk, retningslinjer og ivaretar en god lønnspolitikk
- bidra til å utvikle strategiske HR-prosesser
- bidra til utvikling og forbedring av HR-prosesser, systemer og rutiner
- utrede og igangsette nødvendig tiltak knyttet til sykefraværs- og nærværsarbeid
- videreutvikle effektive HR-rutiner i tråd med organisasjonens behov, og bidra til å bygge en profesjonell organisasjonskultur
- bidra i kommunens arbeid med strategisk kompetanseutvikling
- delta i partsamarbeid, herunder drøftingsmøter og forhandlinger
- samarbeid med verneombud og bedriftshelsetjenesten
- analyse, rapporterings- og informasjonsansvar
- saksbehandling innen HR- avdelingens ansvarsområde
- bistå i gjennomføring av lønnsforhandlinger
- administrasjon og oppfølging av medarbeiderundersøkelsen
- bidra med å utvikle godt arbeidsmiljø og inkluderende arbeidsplasser
Andre oppgaver innenfor HR-avdelingens ansvarsområde kan bli tillagt stillingen avhengig av kompetansebakgrunn.
Kvalifikasjoner
- høyere utdanning (bachelor eller master) innen HR, ledelse, organisasjonspsykologi, eller liknende. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
- ønskelig med bred operativ erfaring (3-5 år) fra HR-området
- solid digital kompetanse og systemforståelse
- erfaring med lederstøtte og organisasjonsutvikling
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- god kjennskap til lov- og avtaleverk
For å lykkes i stillingen tenkter vi at det er en fordel med
- erfaring fra eller god kjennskap til kommunal sektor
- kunnskap om forbedrings- og gevinstrealiseringsarbeid
- erfaring med prosessledelse eller prosjektledelse
- analytiske ferdigheter
- kunnskap og erfaring om lønnsforhandlinger
Personlige egenskaper
- nysgjerrig og nytenkende
- lagspiller med svært gode samarbeidsegenskaper
- selvstendig og faglig trygg
- strukturert, nøyaktig og god på organisering
- fleksibel og endringsvillig
- god rolleforståelse og evner å se helhetlig
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- en spennende og utviklende rolle med mulighet til å forme og videreutvikle HR-funksjonen i en kommune i endring
- et sterkt fagmiljø der du vil jobbe tett med kompetente kollegaer på tvers av ulike fagområder, i et arbeidsmiljø som fremmer læring og deling
- fleksibel arbeidstid: gode ordninger som legger til rette for balanse mellom jobb og fritid, samt mulighet for delvis hjemmekontor
- gode pensjons- og forsikringsordninger
- gratis parkering og mulighet for elbillading
- gode lønnsbetingelser
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Om arbeidsgiveren
Bli med på laget i en kommune i sterk vekst! Gjerdrum kommune, sentralt plassert mellom Oslo og Gardermoen, er en liten perle på Romerike. Med drøyt 7 500 innbyggere er vi en attraktiv bokommune med et levende lokalmiljø og unike muligheter for friluftsliv. Her finner du alt fra turstier, skiløyper og fiskevann til et bredt kultur- og idrettstilbud. Vårt kommunesenter, Ask, byr på et koselig miljø med det du behøver av butikker, restauranter og spennende spesialforretninger. Vi søker nå framtidsrettede, rause, entusiastiske og modige ledere og medarbeidere som vil være med på å forme fremtiden for våre innbyggere. Det betyr at vi trenger ledere og medarbeidere som søker ny kompetanse, finner innovative løsninger, har god vurderingsevne og jobber godt sammen internt og eksternt. I Gjerdrum tenker vi helhet, ser muligheter og handler sammen. Er du klar for å gjøre en forskjell? Les mer og søk på våre hjemmesider!
- Sektor: Offentlig
- Sted: Herredshuset, Gjerivegen 1, 2022 Gjerdrum
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering
Nøkkelord
HR-rådgiver, HR, Rådgiver
Annonseinformasjon
- FINN-kode 389249575
- Sist endret