Økonomi og administrasjonssjef
KS Digital
- Frist 26.01.2025
- Ansettelsesform Vikariat
Strategisk og sentral rolle? Vi trenger en dyktig vikar til rollen som økonomi og administrasjonssjef
KS Digital er kommunal sektors felles utviklingsaktør og tjenestetilbyder og har en sentral rolle i arbeidet med digitalisering og digital transformasjon i kommunal sektor. KS Digital skal bidra til økt gjennomføringskraft i arbeidet for effektive tjenester og til å gi innbyggerne et likeverdig tjenestetilbud. Dette gjør vi gjennom å tilby brukerorienterte og sammenhengende digitale tjenester knyttet til offentlige oppgaver.
KS Digital ble opprettet som selskap høsten 2023. Nå er vi ca. 45 ansatte og 25 innleide. Vi har kontorer sentralt i Bergen og Oslo. Hovedtyngden av de ansatte og innleide er i Bergen.
Vi søker nå en vikar som økonomi- og administrasjonssjef, fortrinnsvis til vårt kontor i Bergen for perioden mars til juli 2025. Dette er en unik mulighet til å være en del av et dynamisk og fremoverlent selskap i vekst.
Økonomi og administrasjonssjef - vikariat
En strategisk, synlig og relasjonell rolle i en organisasjon i vekst
Vår økonomi- og administrasjonssjef skal ut i foreldrepermisjon. Vi har behov for at plassen han etterlater seg blir fylt av en erfaren vikar som har lyst til å dele av sin kompetanse samt lære nye ting hos oss! Vi ønsker oss en vikar som har arbeidssted på Nøstet i Bergen for å sikre at oppgavene knyttet til vår hovedlokasjon blir ivaretatt.
Som økonomi- og administrasjonssjef vil du ha en nøkkelrolle i å sikre at KS Digital leverer på våre mål. Rollen innebærer, i tillegg til ansvar for økonomi- og virksomhetsstyringen i selskapet, også et bredt ansvar for det administrative i selskapet – alt fra oppfølging av styre- og ledermøter, HR, kommunikasjon, kontorstøtte – alt som trengs av administrative prosesser for å få hjulene til å gå rundt!
Økonomiansvaret innebærer blant annet oppfølging av budsjettering, helt ned på tjeneste og prosjekt, rapportering, beregning av priser på nye og endrede tjenester og arbeid med priser og budsjett for 2026.
Du vil være en viktig sparringspartner for daglig leder og ledergruppen, produkt- og prosjektledere og du vil bidra til videreutviklingen av selskapets interne systemer og rutiner.
Administrasjonsavdelingen består for tiden av 8 medarbeidere innen brukerstøtte, kommunikasjon, administrasjon og økonomi. Prosessleder og anskaffelsesrådgiver er på vei inn og du vil få ansvar for å få dem om bord. Du vil ha ansatte både i Bergen og Oslo, med hovedtyngden i Bergen.
Vi er en organisasjon i vekst, og din rolle blir avgjørende for å støtte opp om en effektiv og dynamisk drift. Dette innebærer både intern dialog for å forbedre selskapets økonomiske og administrative strukturer, og ekstern samhandling med regnskapsfører og støtte innen HR i KS og andre relevante aktører.
Synlighet og relasjonsbygging internt er sentralt for å lykkes i rollen, og vi ser etter en kandidat deg som kan kombinere strategisk tenkning og ledelse med praktisk gjennomføring. Du vil også bidra med analyser og økonomiske vurderinger som grunnlag for beslutningsprosesser og være med på å styrke selskapets posisjon i sektoren.
Selskapet er under oppbygging, endring og vekst og denne våren vil være preget av både å levere tjenestene vi skal levere til sektoren, arbeid med interne prosesser for å videreutvikle organisasjonen og vi skal levere på nye oppdrag.
Evner du å holde overblikket når detaljene blir mange?
I et til tider høyt tempo, med mange små og store oppgaver som skal løses, er det viktig at du evner å planlegge godt og holde oversikt. Ut over dette må du ha ha:
- Solid økonomisk forståelse og god kompetanse i Excel
- Praktisk erfaring med å gjennomføre kvartalsavslutninger eller tilsvarende i offentlig sektor, helst kommunal sektor
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Erfaring med rapportering
- Erfaring med å lede kompetente medarbeidere er en fordel
- du bør ha erfaring med å skrive saksfremlegg til ledelse/styre
- utdanning på mastergradsnivå innen et relevant fagområde og/eller lang og relevant arbeidserfaring
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Engasjert, nysgjerrig og klar for å forme fremtiden?
I KS Digital er vi ikke bare opptatt av oppgavene som skal utføres, vi er også opptatt av å ha menneskene som skaper det gode arbeidsmiljøet. Hos oss ønsker vi oss kolleger som:
- Er løsningsfokuserte, fleksible og ikke redd for prøve nye fremgangsmåter.
- Er nysgjerrig og hele tiden i utvikling. Kompetansen vår deler vi med andre!
- Er rause, glad i folk og ønsker å skape en følelse av felleskap på jobb.
- Er uredde! Vi tør stille spørsmål og utfordre det eksisterende.
Videre trenger vi folk som trigges av å være en del av et selskap som fortsatt skal bygges, og som ikke lar seg stresse at ikke alt av rutiner og rammer er på plass! Vi har en ambisiøs strategi på vegne av felleskapet, noe som vil kreve mye av oss. Men på veien skal vi ha det gøy!
Hva får du hos oss?
Vil du jobbe med noen av de beste folkene på noen av de viktigste samfunnsutfordringene det offentlige står overfor? Da kan KS Digital være rette plassen.
Vi vil at våre ansatte skal ha det bra hos oss og jobber kontinuerlig med våre betingelser og ansattgoder. I dag ser det slik ut:
- Varierte og utfordrende oppgaver på en arbeidsplass med engasjerte folk som ønsker å bidra
- Lønn etter avtale
- Svært gode pensjons - og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for trening i arbeidstiden
- Flotte kontorlokaler med subsidiert kantine i både Bergen og Oslo. Mulighet for hjemmekontor etter avtale
Det vil være noe reising mellom Bergen og Oslo.
Vi vet at mangfold hjelper oss til å bli bedre. Våre brukere er forskjellige, og alle har godt av at vi kan se på arbeidet vårt med forskjellige perspektiv. Vi oppfordrer alle motiverte kandidater til å søke, uavhengig av din bakgrunn, om du har noen hull i CV, eller om du har oppnådd kompetansen som vi etterspør på en litt annen måte.
Nysgjerrig? Kontakt oss for en prat – send gjerne en sms eller epost!
Søknadsfrist: 26.01.2025
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: 5011 Bergen
- Bransje: IT, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Økonomi og regnskap, Økonomistyring og budsjettering
Nøkkelord
økonomistyring, virksomhetsstyring, strategi, saksfremlegg, kvartalsavslutning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 389249806
- Sist endret