Rådgiver anskaffelser
Lørenskog kommune
- Frist 03.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du bli en del av vår satsning på offentlige anskaffelser?
Er du opptatt av offentlige anskaffelser?
Lørenskog kommune vokser raskt og er i stor endring. Kommunen kjøper varer, tjenester og bygg- og anleggsarbeider for ca. 2 milliarder kroner årlig og har behov for å styrke vårt team.
Stillingen som rådgiver for anskaffelser er unik og gir deg muligheter til blant annet:
- Bli del av et ambisiøst og nytenkende team som jobber med å fremme anskaffelser som strategisk virkemiddel
- Utforme din egen stilling og ha store muligheter for å påvirke i en nyopprettet stilling
- Jobbe i en fremoverlent kommune hvor anskaffelsesområdet er godt etablert og forankret i kommunen
- Få et godt nettverk og erfaring med mange interessante og spennende anskaffelser
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for å planlegge, gjennomføre og følge opp anbudskonkurranser og rammeavtaler innenfor et vidt spekter av tjenester, varer og IT-systemer.
- Rådgivning i forbindelse med utarbeidelse og oppfølging av kommunens kontrakter
- Delta i, å utvikle og forbedre interne prosesser og rutiner innen anskaffelsesområdet
- Bistå i utviklings- og digitaliseringsprosjekter
- Vi ønsker også et enda høyere fokus på avtaleforvaltning fremover og du vil derfor også kunne få oppgaver i tilknytning til dette.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyskole- eller universitetsutdanning på bachelor/masternivå innenfor relevant fagområde, fortrinnsvis innen juridisk, -økonomisk eller innkjøp.
- Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Erfaring innenfor fagfeltet offentlige anskaffelser er en fordel
- Erfaring fra forhandlinger og konkurransegjennomføring er en fordel
- Kjennskap til norske standardavtaler, herunder spesielt Statens Standardavtaler er en fordel
- Kjennskap til Mercell Tendsign eller andre konkurransegjennomføringsverktøy er en fordel
- God kompetanse og interesse for digitale arbeidsformer er en fordel
- Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig.
Personlige egenskaper
- Du liker å samarbeide, er resultatorientert og har pågangsmot.
- Du har evne til å håndtere flere oppgaver samtidig, har gode evner til å planlegge, samt har god struktur og oversikt.
- Du må derfor ha gode kommunikasjonsevner og et godt skriftlig og muntlig språk på norsk. Stillingen innebærer mye kommunikasjon med ulike virksomheter, behovshavere og leverandører,
- Du evner å tenke helhetlig, sette deg inn i virksomhetens behov og har forståelse for ulike brukergrupper.
- Du er god på samhandling, både med leverandører, interne bestillere og kollegaer.
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- God arbeidstid- og fleksitidsordning
- God pensjons- og forsikringsordning
- Mulighet for fag/kompetanseutvikling
- Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytte på Sjusjøen
Om seksjon utvikling og digitalisering
Enhetens organisatoriske plassering er en del av seksjonen utvikling og digitalisering. Anskaffelser jobber tett opp mot porteføljestyringen, prosjektledelse og virksomhetsarkitektur i kommunen og er en del av et fremtidsrettet og utviklingsorientert miljø.
I dag har Lørenskog kommune 6 stillinger i kommunens sentrale anskaffelsesenhet, hvorav en er fagleder. Enheten gjennomfører anskaffelser av varer og tjenester på vegne av alle kommunens sektorer.
Annet
Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.
I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.
Om arbeidsgiveren
Lørenskog kommune – Norges beste kommune å jobbe i
Vi har satt oss som mål at Lørenskog kommune med sine 4 000 ansatte skal være Norges beste kommune å jobbe i - hvor alle skal oppleve å bli anerkjent og sett. Oppgavene våre skal være meningsfylte og motiverende, og vi skal ha mulighet for å utvikle oss. I Lørenskog setter vi innbyggeren i sentrum og som ansatt i Lørenskog kommune skal du oppleve å gjøre en forskjell.
Urban og tett på marka
I Lørenskog har alle ca 50 000 innbyggere kort vei til alt, ikke fordi det er et lite sted, men fordi sentrum er samlet på en smart måte. Byutviklingen er konsentrert rundt kollektivtilbudene og snart vil sentrumsgata Skårersletta stå klar med trivelige møteplasser, aktivitet og folkeliv. I Lørenskog bor og jobber vi tett på Østmarka, hvor det er gode tur- og treningsmuligheter hele året. Har du lyst på en skitur midt på sommeren, kan du ta den på SNØ - verdens største innendørs skianlegg. Les mer om hvorfor det er bra å jobbe i Lørenskog.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Hasselveien 6, 1470 Lørenskog
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Jurist, Samfunnsøkonomi
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
innkjøp, anskaffelse, anbud, rammeavtaler, avtaleforvaltning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 389256148
- Sist endret