Service Desk Engineer
Cegal AS
- Frist 28.2.2025
- Ansettelsesform Fast
Service Desk Engineer
Cegal er et globalt teknologiselskap, spesialisert i energisektoren, som snur kompleks IT til digitale suksesshistorier. Ved å levere moderne industriprogramvare, konsulenttjenester i verdensklasse og forretningskritiske skyløsninger former vi den digitale fremtiden.
Mange forbinder IT-Service Desk med store og upersonlige kundesentre. Dette er ikke tilfelle med Cegals Customer Support. Her er hovedfokus på kundene og deres ansatte. Vårt mål er å gi verdens beste kundeopplevelse med smilende, entusiastiske og kundesentrerte medarbeidere.
Kundetilfredshetsmålinger viser at brukerne får god og rask hjelp. I 2022 fikk Cegal's Customer Support et gjennomsnitt på 5,35 på en skala opp til 6.
Customer Support teamet løser nesten 90 prosent av innkommende saker på første- og andrelinjenivå.
Som ansatt i Cegal er du lidenskapelig opptatt av teknologi og ønsker å dele engasjementet ditt med andre. Deling av kunnskap for å oppdatere og inspirere hverandre er derfor en viktig del av vår kultur. Det å bli kjent med andre flinke ansatte og ha det gøy med teknologi er ett viktig fokusområde for oss.
Vil du være en del av en vellykket Customer Support avdeling? Vi ser fram til å høre fra deg!
Om stillingen:
Som vår Service Desk Engineer vil du:
- Administrere kundebehov relatert til selskapets IT leveranser, drive feilsøking på og rette tekniske hendelser og problem gjennom vårt Service Management System i samsvar med prosessrammeverket.
- Bidra til kunnskapsdatabase og holde informasjon nøyaktig, gyldig og tilstrekkelig.
- Aktiv kommunikasjon med interne og eksterne kunder.
- Eskalere eventuelle mulige systemproblemer eller nedetid for å minimere innvirkningen for kunder.
- Ha kontinuerlig kontakt med brukere over flere kommunikasjonsplattformer.
Vi ser etter deg som:
- Er engasjert, motivert og interessert i IT faget.
- Min. 3-5 års relevant erfaring.
- Interesse for Microsoft 365/Azure og skytjenester (cloud).
- Kommuniserer godt på norsk (min. B2) og engelsk.
- Er nysgjerrig og har et ønske om å lære deg nye ting.
- Hjelper andre, ikke fordi du må, men fordi du har lyst.
- Du står på og liker å levere noe du kan være stolt av.
- Er kreativ, fleksibel og løsningsorientert.
- Er strukturert og målorientert.
- Har gode dokumentasjons- og kommunikasjonsevner.
- Trives i et dynamisk miljø med høyt tempo.
Kvalifikasjoner:
- IKT-fagbrev eller annen relevant IT-utdanning
- Erfaring innen Customer Support eller lignende rolle med teknologileveranser.
- Kunnskap om og erfaring med ITIL-prosesser.
- Den ideelle kandidaten vil ha noe kjennskap til følgende:
- Microsoft Azure, Azure Active Directory, Hybrid Cloud, Office 365, Cloud services, Windows server, Windows 10/11, Secret server, Citrix, RDS, Exchange, TCP / IP, WIFI / WLAN and Active Directory
Dokumentasjon
Søk ved å laste opp CV, følgebrev, vitnemål samt karakterer og relevante sertifikater. Søkere som ikke legger ved dokumentene vil ikke bli vurdert.
Har du et hobbyprosjekt eller noe du har oppnådd du er stolt av?
Få det med i søknaden din, uansett hvor mye eller lite det er. Personlig egnethet vektlegges.
Hvorfor oss?
Vi vil at en jobb skal være mer enn bare god lønn og karrieremuligheter. Det handler om å knytte mennesker sammen, bygge sosiale relasjoner og om å skape mening. Hos oss blir du sett, hørt og verdsatt. Du vil få utvikle deg sammen med engasjerte og dyktige kollegaer som bryr seg. Om hverandre. Om jobben vi gjør. Og om samfunnet rundt oss. - You Matter!
Vi er stolte av vår humanitære organisasjon Cegal Humanity der vi bidrar til nyttige prosjekter. Vi har blant annet satt fokus på å tette det digitale gapet og bidratt til Digital Village-samarbeidet med SOS-Barnebyer. Vi jobber også for å invitere flere kvinner inn i teknologibransjen med vårt Women@Cegal-nettverk, og vårt samarbeid med ODA-nettverket, hvor vi er Platinum Partner. Vi har i tillegg mange sosiale klubber og faglige nettverk. Uansett om du er interessert i gaming, klatring eller vinsmaking vil du finne kolleger som deler din lidenskap.
Lokasjon:
Stavanger
Spørsmål?
Ikke nøl med å ta kontakt med oss:
Tommy Ree, Team Lead Customer Support
Ring meg på +4795177882
Adelaida Ures Sævild, Sr. Talent Acquisition Advisor
Ring meg på +47 948 51 002
This is a direct company recruitment. We will not accept applications or candidates via employment agencies. As a candidate you will need to have a valid working visa for Norway. Cegal does not sponsor visas. For successful candidates, Cegal might ask for consent to perform a background check.
Om arbeidsgiveren
Global technology company, specialized in the energy sector, that transforms complex IT into digital success stories. By delivering modern industrial software, world-class consulting services, and mission-critical cloud solutions, we shape the digital future.
With 900 employees in nine countries, we are growing to become a leading global technology company for the energy industry, and we contribute to the green shift.
Learn more at www.cegal.com
- Sektor: Privat
- Antall stillinger: 5
- Sted: Vestre Svanholmen 4, 4313 Sandnes
- Bransje: IT, Kraft og energi, Olje og gass
- Stillingsfunksjon: IT-support
Nøkkelord
service desk, it, microsoft 365, azure, skytjenester
(1/4)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 389376418
- Sist endret