Jobbspesialist
NAV
- Frist 02.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Vi søker deg som ser potensialet i andre! Bli jobbspesialist hos Nav Klepp-Time!
Er du motivert til å jobbe med mennesker i utfordrende livssituasjoner? Tror du at alle, uansett utfordringer, kan studere og/eller jobbe, og vil du bidra på et viktig samfunnsområde? Da kan rollen som Jobbspesialist i Nav være stillingen for deg!
NAV Klepp - Time har en ledig en fast stilling som Jobbspesialist. Vi søker en mulighetsmaker som ser potensialet i andre, og som er en aktiv relasjonsbygger. I stillingen vil du ha tett oppfølging av 20 arbeidssøkere etter Supported Employment-metodikk, der du vil gi individuell veiledning for å hjelpe mennesker på vei mot en meningsfull arbeidshverdag. Stillingen innebærer mye reisevirksomhet i nærområdet, og mye utetid hos arbeidsgivere. Arbeidsplassen din vil likevel være på NAV Klepp - Time.
Vi ser etter en person som er modig, uredd og som har en sterk evne til å bygge nettverk. Du må ha et aktivt forhold til det lokale arbeidsmarkedet og være en pådriver for å skape muligheter for jobbsøkere. Som jobbspesialist hos oss vil du være en del av et team på 7 jobbspesialister og 1 metodeveileder. Vi har et godt samarbeid innad, deler kompetanse og erfaringer, samt støtter hverandre i hverdagen.
Hvis du vil være en del av et team som jobber for å skape inkluderende arbeidsplasser og hjelpe jobbsøkere å lykkes, håper vi at du vil sende inn søknaden din til oss.
Vi oppfordrer menn til å søke, for å fremme mangfoldet i arbeidsmiljøet.
Arbeidsoppgaver
- Følge opp 20 kandidater etter Supported Employment-metodikk.
- Veilede arbeidssøkere ved å identifisere og bevisstgjøre deres interesser, styrker, ferdigheter og evner, og matche dette med riktig arbeid og arbeidsgiver.
- Skape og opprettholde gode relasjoner med samarbeidspartnere eksternt og internt, slik som NAV-veiledere, andre enheter i NAV og behandlere.
- Oppsøke bedrifter og etablere relasjoner til arbeidsgivere.
- Selvstendig arbeid med å veilede, engasjere og motivere deltakere og arbeidsgivere.
- Samhandling med Rogaland fylkeskommune, blant annet med oppfølging av lærlinger.
- Dokumentere i relevante fagsystemer.
Du må påregne mye reisevirksomhet i regionen og tid ute hos arbeidsgivere.
Ettersom NAV er i stadig utvikling og endring, kan andre arbeidsoppgaver forekomme.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Fullført utdannelse tilsvarende bachelor, fortrinnsvis innen markedsføring, salg- og personalledelse. Relevant arbeidserfaring og/eller fagbrev, kan kompensere for utdanningskrav. Utenlandske utdanningsgrader må være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
- Svært god digital kompetanse/ferdigheter, og du må med letthet kunne tilegne deg nye digitale verktøy. Gjerne erfaring med Microsoft 365.
- God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne. Søkere med annet morsmål enn norsk må kunne dokumentere språknivå (minimum C1).
- God markedskompetanse og erfaring med oppsøkende virksomhet inn mot bedrifter.
- Veiledningserfaring.
- Førerkort klasse B.
Det er ønskelig at du har:
- Interesse for å arbeide med Supported Employment (SE)-metoden. Opplæring i metodikken vil bli gitt.
- Erfaring fra å veilede mennesker i utfordrende og sårbare livssituasjoner.
- Det er en fordel om du har god kjennskap til det lokale arbeidsmarkedet.
Personlige egenskaper
For å kunne trives og oppleve mestring i denne stillingen, er det særlig viktig at du har disse personlige egenskapene:
- Nettverksbyggende: Du kommuniserer aktivt med mennesker både i og utenfor organisasjonen. Du oppsøker andre for å utvikle nye relasjoner og ivaretar eksisterende.
- Resultatorientert: Du fokuserer på å oppnå fastsatte mål og resultater, og gir ikke opp selv om ting noen ganger tar tid.
- Motstandsdyktig: Du håndterer de daglige utfordringene i arbeidet på en tilpasningsdyktig og trygg måte, og er positiv selv i krevende situasjoner.
- Samarbeider med andre: Du deler informasjon og ekspertise for å oppnå teamresultater, og viser oppriktig interesse for andre og deres bekymringer.
- Tilpasningsdyktig: Du håndterer uforventede hendelser på en fleksibel måte, og finner løsninger på utfordringer og endringer.
Personlige egenskaper vektlegges sterkt. Det vil bli brukt MAP-personlighetstest i rekrutteringen.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfulle arbeidsoppgaver med mulighet til faglig og personlig utvikling.
- Dyktige og engasjerte kolleger i et sterkt fagmiljø.
- En selvstendig rolle med mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag.
- Gode pensjons-, forsikrings- og velferdsordninger gjennom Statens Pensjonskasse.
- Gratis parkering og firmabiler til disposisjon.
- Fast stilling plassert i stillingskode 1434 Rådgiver, med årslønn for tiden 548 600 - 615 700kr.
Om arbeidsgiveren
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
- Sektor: Offentlig
- Sted: Kjøpmannsbrotet 5, 4351 Kleppe
- Bransje: HR, organisasjonsutvikling og rekruttering, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering, Saksbehandler, Veileder
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 389417186
- Sist endret