Rådgiver ved seksjon Informasjonsforvaltning
Rogaland fylkeskommune
- Frist 06.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Rådgiver ved seksjon Informasjonsforvaltning
Seksjonen Informasjonsforvaltning jobber for å sikre fylkeskommunens dokumentasjon etter prinsippene om å bevare dokumentenes autentisitet, integritet, pålitelighet og anvendelighet, samtidig som andre hensyn som personvern og informasjonssikkerhet også skal ivaretas.
Informasjonsforvaltning er i dag en sentral aktør innen digitaliseringsarbeidet som foregår i fylkeskommunen. Dokumentforvaltning henger stadig tettere sammen med arbeidsprosesser, teknologiske løsninger og bruken av løsningene, og dette stiller krav til Informasjonsforvaltning som tjenesteleverandør.
Parallelt med utviklingsarbeid har vi en daglig drift å ivareta. Vi jobber i og administrerer fylkeskommunens sentrale sak og arkivløsning (Elements), og ivaretar webskjema, KI og integrasjoner knyttet til løsningene. Vi utarbeider rutiner og må også ha kjennskap til fylkeskommunens historiske arkiver og bistå interne saksbehandlere og innbyggere i å navigere i disse.
Det er ledig fast stilling som rådgiver ved seksjon Informasjonsforvaltning. Stillingen vil ha fokus på digitalisering, for eksempel webskjema, integrasjoner mellom systemer, samt daglig drift.
Arbeidsoppgaver
- registrere, skanne og journalføre post
- registrere og journalføre elektronisk post mottatt via e-post, Svarinn og Altinn
- kvalitetssikre saksbehandling i vårt sak - / arkivsystem
- betjene henvendelser fra saksbehandlere og innbyggere
- oppfølging av avdelinger/seksjoner
- med utviklingsprosjekt knyttet til Informasjonsforvaltning
- produsere og vedlikeholde webskjema og arbeidsflyter i Multiform og Multisak
Stillingen kan bli tillagt andre oppgaver ved behov.
Kvalifikasjoner
- Relevant høgskole/universitetsutdanning, minimum bachelorgrad. Aktuelle fagområder vil være: arkivfag, historie, samfunnsvitenskapelige fag, jus, IT/digitalisering e.l.
- erfaring med digital dokumenthåndtering og arkivarbeid
- Solide digitale ferdigheter
- Dersom du har annet morsmål enn norsk må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende C2. Gjelder ikke søkere med skandinavisk morsmål.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Det er også ønskelig med erfaring fra- eller kompetanse på følgende områder:
- Dokumentasjons-/ informasjonsforvaltning.
- Anskaffelses-, innførings- og/eller endringsprosjekter tilknyttet sak/arkiv, arkivkjerne eller dokumenthåndteringsløsninger
- Kartlegging/optimalisering av arbeidsprosesser.
- Kjennskap til programmeringsspråk
Personlige egenskaper
- like å jobbe digitalt
- har god teknisk forståelse og evner å sette seg inn i komplekse tekniske systemer
- kunne arbeide både selvstendig og i team, og være strukturert og nøyaktig
- være positiv og engasjert
- løsningsorientert og serviceinnstilt
- ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- bidra til et godt arbeidsmiljø og delta i faglige diskusjoner og utviklingsarbeid sammen med resten av faggruppen
- du setter deg raskt inn i ny informasjon og evner å innta ulike perspektiver.
- jobber effektivt på tvers av fagfelter
Vi tilbyr
- Utfordrende og spennende oppgaver i et utviklende fellesskap
- Høyt utdannede og trivelige kollegaer i et tverrfaglig arbeidsmiljø
- Gode faglige utviklingsmuligheter
- Kontor sentralt plassert i Stavanger sentrum
- Fleksitid
- HjemJobbHjem
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli
offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom ønsket reservasjon ikke blir tatt hensyn til, vil søkeren bli varslet om dette før offentlig søkerliste blir laget.
Om arbeidsgiveren
Vil du være med å bygge et bedre Rogaland sammen med flinke og engasjerte kollegaer?
- Sektor: Offentlig
- Sted: Haakon VIIs gate 9, 4005 Stavanger
- Bransje: Arkiv og bibliotek, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Arkivar og bibliotekar, Kontor og administrasjon
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
arkivar, informasjonsforvaltning, dokumentsenter, digitalisering
Annonseinformasjon
- FINN-kode 389423737
- Sist endret