Helgestillinger 2 x 20% Drotningsvik bofellesskap
Bergen kommune
- Frist 3.2.2025
Helgestillinger 2 x 20% Drotningsvik bofellesskap
Drotningsvik bofellesskap har 2 x 20% stillinger som assistent på helg.
Drotningsvik Bofellesskap sitt mål er "Å gi innhold til livet som leves". Det betyr at vi har stort fokus på å skape innhold i hverdagen.
Med deg har du en stor og tverrfaglig faggruppe som er engasjerte og tar vare på hverandre. Vi ønsker en kollega som ser betydningen av konstruktiv samhandling og forståelse av brukergruppen. Våre unike beboere trenger kontinuitet, veiledning, hjelp i daglige gjøremål og ikke minst at du som ansatt ser dem. Du vil arbeide i team få stort læringsutbytte i arbeidet.
Bofellesskapet er en del av Botjenester i Laksevåg. Enheten har spesialkompetanse innen fagområdet utviklingshemming og utfordrende atferd.
Enheten yter tjenester til barn, unge og voksne uavhengig av boform. Vi setter søkelys på fagutvikling og jobber aktivt for å sikre faglig kvalitet og gode tjenester for våre tjenestemottakere. Våre ledere og ansatte arbeider sammen om kompetansebygging og om å skape et godt arbeidsmiljø. Flere av våre ansatte har god kompetanse på epilepsi og somatikk, og andre har videreutdanning innen fagområdene klinisk ernæring, atferd, aggresjon, miljø/-og familieterapi, og pedagogikk.
Intervjuer gjennomføres i uke 7.
Arbeidsoppgaver
Generelle krav:
- Etterleve de verdier og holdninger som er nedfelt i kommunens arbeidsgiverpolitikk og etiske standard, samt handle i tråd med Bergen kommunes verdier: kompetent, åpen, pålitelig og samfunnsengasjert.
- Være utviklingsorientert og opptatt av å gi god tjenestekvalitet.
- Ha en åpen og inkluderende væremåte, være samarbeidsvillig og lærevillig.
- Være med å gi en god og helhetlig omsorg.
Stillingens oppgaver og ansvarsområder:
- Leder delegerer ansvarsområder til assistenter i henhold stillingsinnehavers formelle kompetanse og erfaring.
- Må klare å skaffe seg kjennskap til Helse og omsorgslovens kap. 9 og Pasient og brukerrettighetslovens kap. 4A. Bidra til at ressursene innen etatens tjenester benyttes på en fleksibel og effektiv måte.
- Bistå beboerne i målrettet miljøarbeid og delta i hverdagslig planlegging, samt oppfølging av konkrete handlingsplaner i henhold til beslutning og styringsmål.
- Arbeide målbevisst mot oppsatte mål.
- Tilegne seg kompetanse om Bergen kommunes journalsystem Profil, herunder sikre god dokumentasjon.
- Bidra til utvikling av et godt arbeidsmiljø og omdømme ved å gi god service til pårørende, tjenestemottakere og medarbeidere.
- Bidra til daglig drift av praktiske gjøremål i bolig
- Andre delegerte arbeidsoppgaver fra leder
- Ved omorganisering, omstilling eller andre forhold, herunder kompetanse hos stillingsinnehaver og personlig egnethet, kan stillingsinnhold, ansvarsområder og organisasjonsmessig plassering bli endret.
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig videregående skole
- Studenter innen helse - og sosialfag oppfordres til å søke
- Ønskelig med kjennskap til og erfaring fra mennesker med ulike sammensatte behov
- Ønskelig med erfaring fra stell og pleie
- Må ha god forståelse og kunnskap om dataverktøy ifm rapportering, avviksmelding ol.
- Må ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne.
- Personlig egnethet og interesse for tjenesten
- Ha gyldig arbeids- og oppholdstillatelse
- Evne til å jobbe målrettet og selvstendig
- God skriftlig og muntlig formidlingsevne
- Førerkort klasse B
- Personlig egnethet og interesse for tjenesten
- Gyldig politiattest må fremlegges ved ansettelse
- Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig, samt gjennom bestått språktest eller B2 test på mellomnivå
Personlige egenskaper
- Du må være en god relasjonsbygger og ha god forståelse av relasjonsarbeid
- Må være fleksibel, løsningsorientert, serviceinnstilt og god til å samhandle
- Må ha høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon.
- Må være lojal mot beslutninger som treffes
- Må inneha høy etisk bevissthet og arbeidsmoral
- Må kunne arbeide selvstendig
- Du må være tålmodig og kreativ
- Du må ha et ønske om å gi og ta i mot veiledning
- Du må være ansvarsbevisst, selvstendig og ha gjennomføringsevne
- Du må trives med en aktiv hverdag både innendørs og utendørs
- Evne til å tenke og handle strategisk og analytisk
- Evne og vilje til å sette seg inn i gjeldende lovverk for etatens tjenesteområde
- Evne til fleksibilitet er viktig for god flyt og trivsel
- Evne til god kommunikasjon i ulike, tidvis krevende situasjoner
- Personlig egnethet vil bli vektlagt ved ansettelse
Vi tilbyr
- Spennende og utviklende arbeid med faglig dyktige medarbeidere
- God opplæring
- Lønn etter Bergen kommunes lønnsstige
- Årsplan som du selv medvirker i
- Gode kollegaer og inkluderende arbeidsmiljø som tar vare på hverandre
- Gratis parkering og nærhet til kollektivtransport.
Om arbeidsgiveren
- Antall stillinger: 2
- Sted: Vestre Drotningsvik 30, 5179 Godvik
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Helsepersonell
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Sykepleierstudent, Vernepleierstudent, Medisinstudent, Psykologistudent, Barnehagelærerstudent
Annonseinformasjon
- FINN-kode 389426877
- Sist endret