HR Rådgiver
NAV
- Frist 06.02.2025
- Ansettelsesform Fast
HR Rådgiver
Stab ved NAV Tønsberg har oppgaver innen både intern drift og strategisk utvikling og skal være pådrivere for utviklingen av kontoret og understøtte vår kjernevirksomhet.
Vi er en liten avdeling med 5 medarbeidere som er opptatt av å gi gode støttefunksjoner og vi har derfor utstrakt samarbeid internt, med ledergruppa og resten av kontoret. Våre hovedoppgaver er innen HR/personaladministrasjon, økonomioppfølging, sikkerhet og beredskap, virksomhetsrapportering, kvalitets- og kompetanseutvikling, internkontroll og ulike driftsoppgaver ved kontoret.
Den ledige stillingen vil i hovedsak ha oppgaver knyttet til HR/personaladministrasjon for både statlige og kommunalt ansatte, Hovedtyngden vil ligge innen HR, men det vil være andre oppgaver man også må bidra til å løse. Det er derfor en fordel om du har litt bredde i din erfaring.
NAV Tønsberg er opptatt av å være innovativ og å jobbe kunnskapsbasert. Som vår nye kollega vil din kompetanse være et viktig bidrag for å kvalitetssikre fagområdet i tett samarbeid med kollegene i avdelingen.
Arbeidsdagen i avdelingen er variert, med både planlagte og ikke planlagte gjøremål. Vi er opptatt av å levere og det krever samarbeid, koordinering og fleksibilitet.
Synes du dette høres spennende ut, er du kanskje vår nye kollega?
Arbeidsoppgaver
- Veiledning, rådgivning og beslutningsstøtte for ledere ved kontoret innen HR
- Veiledning og bistand til ansatte i HR relaterte spørsmål
- Rekrutteringsbistand
- Personaladministrasjon
- Lederstøtte ift personalsaker, sykefraværsoppfølging og HMS
- Bidra til videreutvikling og ytterligere profesjonalisering av HR funksjonen
- Driftsoppgaver (Eksempelvis økonomi, IKT og bestillinger)
Det vil være et stort spenn i oppgavene med mye variasjon. NAV Tønsberg og avdeling stab er i kontinuerlig utvikling og du må påregne endringer i oppgaver og hvordan disse løses.
Kvalifikasjoner
Må‑krav
- Minimum fullført Bachelor, fortrinnsvis innen HR eller økonomiske og administrative fag. Andre utdanningsretninger kan være aktuelle i kombinasjon med lang, relevant erfaring fra tilsvarende oppgaver (minimum 5 år). Utdanning fra utlandet må være godkjent av HK direktoratet (tidligere NOKUT)
- Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Svært gode datakunnskaper
- Kunnskap om relevant lov‑ og avtaleverk
- Bred erfaring og faglig tyngde innen HR arbeid og rekruttering
Det er en fordel men ikke ett krav om du har:
- Erfaring med GAT, HRM, arkivsaksystem og rekrutteringssystemer.
- Erfaring med HR analyser
- Kjennskap til fakturabehandling, økonomi og budsjett.
- Erfaring med HR arbeid i offentlig sektor, både statlig og kommunal.
- Kjennskap til HMS arbeid
- Erfaring i å holde kurs og presentasjoner på eget fagfelt.
Personlige egenskaper
For denne stillingen vil disse personlige egenskapene være spesielt viktige:
- Strukturert
- Selvstendig og god på selvledelse
- Svært gode samarbeidsegenskaper
- Serviceinnstilt
- innovativ og utviklingsorientert
- Positiv og fleksibel
Det vil benyttes en DNV-GL sertifisert personlighetstest i forbindelse med rekrutteringsprosessen (SHL -opq32r)
Personlige egenskaper vil tillegges stor vekt
Vi tilbyr
Et utviklingsorientert og stort NAV-kontor med et godt fagmiljø
Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
Omvendt referansesjekk før søknad, du er velkommen til å kontakte HR rådgiver oppført i annonsen for å høre hvordan det er å jobbe hos oss.
Trening i arbeidstiden
Et godt arbeidsmiljø med ca 140 engasjerte kollegaer
Moderne og helsefremmende lokaler (ABW - aktivitetsbasert arbeidsplass),
En inkluderende arbeidsplass med aktiv medbestemmelse
Stilling som 1434 Rådgiver evt 1364 Seniorrådgiver avhengig av kvalifikasjoner i lønnsspenn (kr. 565900 - kr. 624.500). For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes.
Medlemskap i Statens Pensjonskasse (SPK) med gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger. Det trekkes 2% av lønnen til innskudd i SPK.
Om arbeidsgiveren
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
- Sektor: Offentlig
- Sted: Anton Jenssens gate 1, 3125 Tønsberg
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering, Kontor og administrasjon, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Rekruttering, HMS, HR, Lederstøtte, Rådgivning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 389457004
- Sist endret