Bildegalleri
(1/1)
Inaktiv
Giovanni Costa (1826 – 1903) - Scorcio di Paesaggio - NO RESERVE
Til salgs17 639 kr
Beskrivelse
GIOVANNI COSTA (NINO)
(Roma, 1826 Marina di Pisa, 1903)
Glimt av landskapet
Olje p lerret, cm. 55,5 x 42,5
Signert "G. COSTA" nederst til venstre
MERK: Intermidiart-katalogpublisering. Signert arbeid. Arbeid fra en siciliansk samling. Sertifikat for lovlig opprinnelse. Arbeid uten ramme:
Dette klare glimtet av landskap med representasjon av et grdshus p landsbygda tilhrer utvilsomt den romerske mesteren Giovanni Costa, kjent som Nino (Roma, 1826 Marina di Pisa, 1903).
Lerretet, som har en skisseaktig karakter, viser et mer spontant og instinktivt maleri sammenlignet med balanserte komposisjoner. Slaget som denne episoden av dagliglivet er representert med, som tilsynelatende ikke har noe vesentlig element, er raskt, og formene kommer til liv med noen f kjappe flekker. Det er kort sagt en rdende impresjonistisk karakter som indikerer nsket om skape et verk i full respekt for en plein air-estetikken. Farge er dominerende, bde i beskrivelsen av rommet, gjennom tonale variasjoner, og i registreringen av alle lysende vibrasjoner, med den tette skraveringen av tegningen.
Det aktuelle verket er faktisk preget av et fyldig og mykt maleri, som er i stand til fange skjnnheten og landskapsmotsetningene i landet representert med en lyrisk visjon, der opphyelsen av lys og farger er sregne elementer i dette verket.
Det virkelige navnet til Nino Costa, en italiensk poet fdt i 1826 i Roma, er Giovanni. Nino Costa gjorde det mulig gjre naturalistiske ideer kjent innenfor gruppen av malere kjent som "Macchiaioli". Utdanningen hans var hovedsakelig klassisk, og hans dedikasjon til maleri begynte dukke opp s tidlig som i 1848 i forskjellige studioer, inkludert Podesti og Clerici og Coghetti. Den er hovedsakelig inspirert av natur og naturlandskap. Av denne grunn er hans et maleri av livet som har lite til felles med kunstnere i den romantiske og nyklassisistiske stilen.
Han har stor tro p at Italia m bli en samlet nasjon, og stttet av disse ideene deltar han modig i den frste uavhengighetskrigen i rekkene til den mektige Garibaldi. I 1849 ble han rdgiver for den romerske republikken, men ble tvunget til flykte etter fallet. I rene fra 1850 til 1851 drar han til Napoli hvor han blir oppmerksom p Posillipo-skolen. Dette vakte oppmerksomheten hans da det var nr realistisk maleri.
snakke om Nino Costa (1826-1903) betyr ta opp et av de mest sentrale og nyskapende temaene i det nittende rhundres kunst, landskapsmaleriet i dets mange tolkninger, fra observasjon av atmosfriske fenomener til studiet i friluft til naturen av symbolistisk inspirasjon. Nino Costa gikk gjennom hele rhundret i den konstante sken etter uttrykket for en indre flelse som gikk utover de naturalistiske dataene, og assimilerte og re-utviklet, samtidig, stimuli og eksperimenter som kom fra hans kontakter med personligheter av stor betydning. i scenen europeisk.
Arbeidet med utmerket kunstnerisk og kromatisk gjengivelse er i god bevaringstilstand med tegn p aldring synlig p bildene. I sollys er en fin knitring forenlig med maleriets tidsalder synlig. Nederst til venstre brer den kunstnerens signatur. Mlene p lerretet er cm. 55,5 x 42,5.
Maleriet selges uten ramme, selv om det er innrammet i sortlakkert ramme og med gyldne friser.
OPPRINNELSE: Coll. Privat
UTGIVELSE:
Upublisert;
MYTENE OG TERRITORIET p Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av "Myths and the territory"-syklusen, Publisher Lab_04, Marsala, 2024.
Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
(Roma, 1826 Marina di Pisa, 1903)
Glimt av landskapet
Olje p lerret, cm. 55,5 x 42,5
Signert "G. COSTA" nederst til venstre
MERK: Intermidiart-katalogpublisering. Signert arbeid. Arbeid fra en siciliansk samling. Sertifikat for lovlig opprinnelse. Arbeid uten ramme:
Dette klare glimtet av landskap med representasjon av et grdshus p landsbygda tilhrer utvilsomt den romerske mesteren Giovanni Costa, kjent som Nino (Roma, 1826 Marina di Pisa, 1903).
Lerretet, som har en skisseaktig karakter, viser et mer spontant og instinktivt maleri sammenlignet med balanserte komposisjoner. Slaget som denne episoden av dagliglivet er representert med, som tilsynelatende ikke har noe vesentlig element, er raskt, og formene kommer til liv med noen f kjappe flekker. Det er kort sagt en rdende impresjonistisk karakter som indikerer nsket om skape et verk i full respekt for en plein air-estetikken. Farge er dominerende, bde i beskrivelsen av rommet, gjennom tonale variasjoner, og i registreringen av alle lysende vibrasjoner, med den tette skraveringen av tegningen.
Det aktuelle verket er faktisk preget av et fyldig og mykt maleri, som er i stand til fange skjnnheten og landskapsmotsetningene i landet representert med en lyrisk visjon, der opphyelsen av lys og farger er sregne elementer i dette verket.
Det virkelige navnet til Nino Costa, en italiensk poet fdt i 1826 i Roma, er Giovanni. Nino Costa gjorde det mulig gjre naturalistiske ideer kjent innenfor gruppen av malere kjent som "Macchiaioli". Utdanningen hans var hovedsakelig klassisk, og hans dedikasjon til maleri begynte dukke opp s tidlig som i 1848 i forskjellige studioer, inkludert Podesti og Clerici og Coghetti. Den er hovedsakelig inspirert av natur og naturlandskap. Av denne grunn er hans et maleri av livet som har lite til felles med kunstnere i den romantiske og nyklassisistiske stilen.
Han har stor tro p at Italia m bli en samlet nasjon, og stttet av disse ideene deltar han modig i den frste uavhengighetskrigen i rekkene til den mektige Garibaldi. I 1849 ble han rdgiver for den romerske republikken, men ble tvunget til flykte etter fallet. I rene fra 1850 til 1851 drar han til Napoli hvor han blir oppmerksom p Posillipo-skolen. Dette vakte oppmerksomheten hans da det var nr realistisk maleri.
snakke om Nino Costa (1826-1903) betyr ta opp et av de mest sentrale og nyskapende temaene i det nittende rhundres kunst, landskapsmaleriet i dets mange tolkninger, fra observasjon av atmosfriske fenomener til studiet i friluft til naturen av symbolistisk inspirasjon. Nino Costa gikk gjennom hele rhundret i den konstante sken etter uttrykket for en indre flelse som gikk utover de naturalistiske dataene, og assimilerte og re-utviklet, samtidig, stimuli og eksperimenter som kom fra hans kontakter med personligheter av stor betydning. i scenen europeisk.
Arbeidet med utmerket kunstnerisk og kromatisk gjengivelse er i god bevaringstilstand med tegn p aldring synlig p bildene. I sollys er en fin knitring forenlig med maleriets tidsalder synlig. Nederst til venstre brer den kunstnerens signatur. Mlene p lerretet er cm. 55,5 x 42,5.
Maleriet selges uten ramme, selv om det er innrammet i sortlakkert ramme og med gyldne friser.
OPPRINNELSE: Coll. Privat
UTGIVELSE:
Upublisert;
MYTENE OG TERRITORIET p Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av "Myths and the territory"-syklusen, Publisher Lab_04, Marsala, 2024.
Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 389540904 |
---|---|
Sist endret | 18.1.2025 kl. 16:04 |