Bildegalleri
(1/1)
Giovanni Boldini (1842–1931), Attributed to - Ritratto femminile
Til salgs35 278 kr
Beskrivelse
Samlermaleri
\r
Giovanni Boldini (Ferrara, 1842 Paris, 1931) Att.a
\r
"Kvinnelig portrett"
\r
Olje p papp i en tidsriktig 1800-talls bladgullramme
\r
Arbeid fra en viktig sveitsisk samling
Tilskrevet av prof. Egidio Martini, kunstkritiker (ekspertise p duplikatpapirkopi)
\r
Nvrende dokument stemplet av et restaurerings- og konserveringsstudio som utfrte en diagnostisk underskelse
\r
Signaturen er bare delvis lesbar, bokstaven B sammenfaller perfekt med Boldinis initial, konsistent i stil og samsvar med maleriet plassert i 1880/1890 ved diagnostisk underskelse
\r
Det kvinnelige portrettet jeg undersker i dag kan tilskrives Giovanni Boldini (Ferrara, 1842 - Paris, 1931, et bilde som forsterker flelsen av bevegelse som Boldinis sregne uttrykksfulle figur. Det representerer en moderne og frigjort kvinne, tidls, sterk i personlighet og letthet Maleriet p papp som mler 26 x 15 er daterbart til 1880/1890. signaturen er ikke fullstendig, bokstaven B ser faktisk ut til falle sammen med den til Boldini. Den kan ha gtt delvis tapt etter restaureringene som ble utfrt over tid.
Jeg anser dette maleriet som ekstremt stemningsfullt og har utmerket utfrelse.
\r
Arbeid nylig publisert i kunstmagasinet Arting News -
\r
Ml: 43 x 32 cm
Maling: 26 x 15 cm
\r
\r
Biografi:
\r
Den 11. januar 1931 dde Giovanni Boldini i Paris, p terskelen til nitti r gammel. Han ble fdt i Ferrara i 1842, og ble i lpet av sin levetid hyllet som en av de mest inspirerte, talentfulle portretttegnerne av Belle poque, kanskje den siste italienske kunstneren som etablerte seg p den internasjonale scenen mellom det nittende og tjuende rhundre. En stor, men ogs kontroversiell formue. Boldinis betraktning blant hans samtidige var faktisk kontroversiell: kritisert for sin ekstreme formelle sofistikering, evaluert, for eksempel av Ardengo Soffici p sidene til magasinet La Voce, som en svrt begavet tolker av en smak som er behagelig "til den flyktige dimensjonen av mote, men ikke til den flerrige av ekte kunst".
\r
Overfringen i 1864 til den eksperimentelle Firenze av Macchiaioli som i noen r hadde utfrt sin revolusjon mot bde moralistene i akademiet og sosiale konvensjoner var grunnleggende i utdannelsen til den unge mannen fra Ferrara. Det er i denne svrt livlige konteksten Boldini utarbeider en ny, original portretttypologi, i harmoni med de estetiske trendene som dukket opp, i et forsk p fange flelsen av sin tid og oversette den gjennom former og bilder av samtidens virkelighet. Maleren gjenoppretter karakterene fordypet i den daglige dimensjonen av deres eksistens, favoriserer miljkarakterisering og gir avkall p nytraliteten og ensartetheten i bakgrunnen, en lsning som tradisjonelt er tatt i bruk i portrettsjangeren. Et avantgardeforslag (vist for eksempel i portrettene av Diego Martelli, av Giuseppe Abbati), som ville bli adoptert et tir senere av de franske impresjonistene, ogs et resultat av den fornyede interessen som var utbredt i disse rene for maleriet av Nederland , en arv som er kulturelt beundret for virtuositeten i mimesisen av realistiske detaljer.
\r
\r
*rammen p bildet festes som gave
* den presenterte rammen vil bli inkludert i salget som gave, eventuelle klager angende rammens tilstand eller transportskader vil ikke bli tatt i betraktning
\r
Forsikret frakt p verdien av arbeidet
/ sikkerhetsemballasje
\r
Giovanni Boldini (Ferrara, 1842 Paris, 1931) Att.a
\r
"Kvinnelig portrett"
\r
Olje p papp i en tidsriktig 1800-talls bladgullramme
\r
Arbeid fra en viktig sveitsisk samling
Tilskrevet av prof. Egidio Martini, kunstkritiker (ekspertise p duplikatpapirkopi)
\r
Nvrende dokument stemplet av et restaurerings- og konserveringsstudio som utfrte en diagnostisk underskelse
\r
Signaturen er bare delvis lesbar, bokstaven B sammenfaller perfekt med Boldinis initial, konsistent i stil og samsvar med maleriet plassert i 1880/1890 ved diagnostisk underskelse
\r
Det kvinnelige portrettet jeg undersker i dag kan tilskrives Giovanni Boldini (Ferrara, 1842 - Paris, 1931, et bilde som forsterker flelsen av bevegelse som Boldinis sregne uttrykksfulle figur. Det representerer en moderne og frigjort kvinne, tidls, sterk i personlighet og letthet Maleriet p papp som mler 26 x 15 er daterbart til 1880/1890. signaturen er ikke fullstendig, bokstaven B ser faktisk ut til falle sammen med den til Boldini. Den kan ha gtt delvis tapt etter restaureringene som ble utfrt over tid.
Jeg anser dette maleriet som ekstremt stemningsfullt og har utmerket utfrelse.
\r
Arbeid nylig publisert i kunstmagasinet Arting News -
\r
Ml: 43 x 32 cm
Maling: 26 x 15 cm
\r
\r
Biografi:
\r
Den 11. januar 1931 dde Giovanni Boldini i Paris, p terskelen til nitti r gammel. Han ble fdt i Ferrara i 1842, og ble i lpet av sin levetid hyllet som en av de mest inspirerte, talentfulle portretttegnerne av Belle poque, kanskje den siste italienske kunstneren som etablerte seg p den internasjonale scenen mellom det nittende og tjuende rhundre. En stor, men ogs kontroversiell formue. Boldinis betraktning blant hans samtidige var faktisk kontroversiell: kritisert for sin ekstreme formelle sofistikering, evaluert, for eksempel av Ardengo Soffici p sidene til magasinet La Voce, som en svrt begavet tolker av en smak som er behagelig "til den flyktige dimensjonen av mote, men ikke til den flerrige av ekte kunst".
\r
Overfringen i 1864 til den eksperimentelle Firenze av Macchiaioli som i noen r hadde utfrt sin revolusjon mot bde moralistene i akademiet og sosiale konvensjoner var grunnleggende i utdannelsen til den unge mannen fra Ferrara. Det er i denne svrt livlige konteksten Boldini utarbeider en ny, original portretttypologi, i harmoni med de estetiske trendene som dukket opp, i et forsk p fange flelsen av sin tid og oversette den gjennom former og bilder av samtidens virkelighet. Maleren gjenoppretter karakterene fordypet i den daglige dimensjonen av deres eksistens, favoriserer miljkarakterisering og gir avkall p nytraliteten og ensartetheten i bakgrunnen, en lsning som tradisjonelt er tatt i bruk i portrettsjangeren. Et avantgardeforslag (vist for eksempel i portrettene av Diego Martelli, av Giuseppe Abbati), som ville bli adoptert et tir senere av de franske impresjonistene, ogs et resultat av den fornyede interessen som var utbredt i disse rene for maleriet av Nederland , en arv som er kulturelt beundret for virtuositeten i mimesisen av realistiske detaljer.
\r
\r
*rammen p bildet festes som gave
* den presenterte rammen vil bli inkludert i salget som gave, eventuelle klager angende rammens tilstand eller transportskader vil ikke bli tatt i betraktning
\r
Forsikret frakt p verdien av arbeidet
/ sikkerhetsemballasje
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 389541578 |
---|---|
Sist endret | 18.1.2025, 15:09 |