Bildegalleri
(1/1)
Virginia True (USA, 1900-1989) - 'Colorado'
Til salgs2 645 kr
Beskrivelse
Virginia True (amerikansk, 19001989)
Virginia True var en kunstner aktiv i det amerikanske srvestlandet p 1920- og 1930-tallet, spesielt i Colorado, hvor hun underviste ved UC Boulder og var medlem av Colorado-kollektivet, The Prospectors. Hun returnerte regelmessig om sommeren etter at hun flyttet til Ithaca, New York, for ta sin MFA ved Cornell University, hvor hun ble for undervise til hun ble pensjonist i 1965. Hennes fagstoff inkluderte vestlige landskap og kystlandskap, inkludert Cape Cod; men ogs figurativt arbeid. I tillegg skapte hun et veggmaleri av kvinner og arbeidskraft ved Cornell University i 1937. True studerte ogs i Indianapolis sammen med William Forsyth og ble eksponert for mange kunstnere hvis arbeid er representert i samlingen: Gustave Baumann, Robert Henri, John Sloan, Victor Higgins , og Olive Rush, blant dem. True utstilt p Museum of Fine Arts, Santa Fe, i 1931, og et av maleriene hennes var p forsiden av El Palacio i 1933. (Addison 2013)
Samlinger: Herbert F. Johnson Museum of Art, Cornell University, Ithaca, New York; Purdue University, Lafayette, Indiana; Indiana State Museum, Indianapolis; Kirkland Museum of Fine & Decorative Art, Denver; University of Colorado, Boulder; Colorado State University, Fort Collins.
Virginia True (1900-1989)
Datteren til en klassisk utdannet pianistmor og en konsertfiolinistfar, Virginia True, hadde en intellektuelt stimulerende oppvekst forsterket av Christian Science-verdier. Etter eksamen fra videregende skole i Hannibal, Missouri, meldte hun seg inn p College of Education ved Butler University i Indianapolis, Indiana i 1919. Snart ga hun imidlertid opp ideen om bli lrer og begynte p John Herron Art Institute (hvis samlinger er n en del av Indianapolis Museum of Art).
Instituttets tidlige fakultet inkluderte kunstnere fra Hoosier Group utdannet ved Royal Academy i Mnchen, Tyskland, som utdannet kunstnere i den realistiske tradisjonen. Trues lrer og mentor, William Forsyth, ga henne et utmerket grunnlag i tegning og de tekniske aspektene ved maleri og komposisjon. Da svikten i farens virksomhet p begynnelsen av 1920-tallet tvang henne til begynne tjene til livets opphold, ansatte Herron Institute henne som instruktr for kunstskolen, slik at hun kunne forsrge seg selv mens hun fullfrte studiene.
Etter eksamen fra instituttet i 1925, mottok hun et ettrig stipend til Pennsylvania Academy of the Fine Arts i Philadelphia. Hennes tidligere lrer William Forsyth skrev i sin anbefaling: "Jeg kan si uten overdrive at hun var en av de beste elevene jeg noen gang har hatt i lpet av de tjuefem rene jeg var lrer ved John Herron Art School." Ved akademiet studerte hun med Daniel Garber, en impresjonistisk landskapsmaler tilknyttet kunstkolonien New Hope, og Hugh Breckenridge kjent for sin dristige palett og ekspresjonistiske fargebruk, samt det abstrakte arbeidet han begynte gjre i 1922. Hun har ogs studerte kort ved kunstavdelingen ved Columbia University, kanskje i 1928 da hun produserte noen av gatescenene sine i New York.
Fra Pennsylvania vendte hun tilbake til Indiana og underviste i flere r ved Shortridge High School i Indianapolis. Hun begynte ogs vise arbeidet sitt p flere arenaer i omrdet, inkludert Herron Institute, Artists of Indiana og Hoosier Salon som ble holdt tidlig i Chicago. Blant salongens utstillere var Gustave Baumann, Victor Higgins og Olive Rush, som enten var Indiana-innfdte eller hvis karriere inkluderte forbindelser med staten. P 1920-tallet hadde alle tre blitt assosiert med kunstkoloniene Santa Fe og Taos.
Sommeren 1928 opplevde True bde New Mexico-samfunn og Southwest-kultur p frstehnd med Francis Hoar og ektemannen Clement Trucksess, vennene hennes fra Herron Institute. De hadde flyttet til Boulder i 1927 og underviste ved University of Colorado. Hun registrerte i dagboken sin frste reaksjon p New Mexico-landskapet: "Kan jeg bevare spenningen og dype flelsen av naturens storslagne ting p lerretet jeg har sett i dag". Det er en vidde i Guds land som uttrykker fred for meg." Inspirert av turen hennes skapte True en gruppe akvareller for sin separatutstilling i 1928 p Lieber Gallery i Indianapolis. De markerte en overgang fra den realistiske stilen hun lrte p Herron Institutt for den mer modernistiske, halvabstrakte hun snart adopterte.
Sommeren 1929 takket hun ja til en instruktrstilling ved fakultetet for Fine Arts Department ved University of Colorado (CU) i Boulder. Etter det ble hun med i Art Association of Boulder grunnlagt i 1923 av fru Jean Sherwood, en kunstpatron og klubbkvinne som flyttet fra Chicago for undervise ved Boulder Chautauqua. Sherwood hjalp til med overbevise dekan Fred B.R. Hellems ved CU for sette opp det frste kunstgalleriet p campus p 1920-tallet. I 1930 ble True akseptert for medlemskap i Boulder Artists Guild, og fungerte senere som presidenten. The Guild hadde blitt organisert fire r tidligere av Art Association of Boulder, sammen med CU Art Department og lokale kunstnere. Begrenset til arbeidende kunstnere anmodet etter invitasjon, inkluderte lauget de fleste av byens profesjonelle kunstnere hvis portefljer ble gjennomgtt av en utvalgskomit.
I 1931 slo True seg sammen med Muriel Sibell Wolle, Frances Hoar (Trucksess), Clement Trucksess og Gwendolyn Meux, kolleger p CU Fine Arts-fakultetet, for organisere The Prospectors. Regionale modernister pvirket av det vestlige landskapet, The Prospectors' manifest "hevdet inspirasjon fra den naturlige skjnnheten til fjellene og slettene i Boulder, s vel som spkelsene til indianere, fjellmenn og pionerer." I et forsk p f kritisk anerkjennelse for seg selv og Boulder, promoterte The Prospectors aggressivt arbeidet sitt gjennom 1942, og stilte ut p universiteter, museer og gallerier i tjuefire stater og deltok i forskjellige show over hele landet, for eksempel Prairie Watercolor Painters-rgangene i Kansas.
Ogs i 1931 deltok True i en gruppeutstilling p Museum of Fine Arts (n New Mexico Museum of Art) i Santa Fe. Blant akvarellene hennes var Rain Finds the Mountains malt under hennes frste besk i Southwest i 1928. Akvarellen formidler landskapets vidde med lagdelte, blgende geometriserte former og et minimum av detaljer, og foregriper stilistisk Colorado-landskapene og gruvebyene hun malte p slutten av 1920-tallet og begynnelsen av 1930-tallet. Arbeidet i soloshowet hennes p Museum of Fine Arts i Santa Fe i 1932 fikk en lokal anmelder til skrive i lokalpressen: "Hun maler med en dristighet og mlrettethet som fr en til tenke p en manns verk."
Under sitt Santa Fe-besk i 1931 s hun arbeidet til B.J.O. Nordfeldt, hvis komposisjon og teknikk i hans n delagte maleri, Sittende mann i interiret (ca. 1925), pvirket hennes maleri, Vedhuggeren (ca. 1932). Et Colorado-motiv, det skildrer en eldre mann som sitter foran et vindu med utsikt over et vinterlandskap med en haug med pent stablet, hakket ved. N i samlingen til Herbert F. Johnson Museum of Art ved Cornell University i Ithaca, New York, mottok The Wood Chopper frsteprisen p Midwestern Artists Exhibition ved Kansas City Art Institute i 1935.
Hennes sanddyner er et oljelandskap av en del av sanddynene som ligger i det srlige Colorado, opprinnelig utpekt som Great Sand Dunes National Monument av president Herbert Hoover i 1932, og kjent siden 2004 som Great Sand Dunes National Park and Preserve. Hun beskte dem under en av hennes malerreiser til nabolandet New Mexico p begynnelsen av 1930-tallet. Ved bruke en begrenset fargepalett gjengav hun de ruvende toppene av skiftende sand - de hyeste sanddynene i Nord-Amerika - som fantastiske skulpturerte former, romlig forankret av et topplst tre i forgrunnen. Selv om sanddynene ligger ved foten av den ruvende Sangre de Cristos, er fjellene delvis skjult av skyer i den vre delen av maleriet.
I november 1933 hadde True et soloshow med portretter, landskap, stilleben og figurkomposisjoner p Chappell House i Denver, det frste hjemmet til byens kunstmuseum. Donald J. Bear, kurator for malerier ved museet, skrev i Denver Post: Det emosjonelle innholdet i emnet hennes synes ikke vre inneholdt i mten hun maler emnet p, men emnene hennes har blitt intellektualisert til komposisjoner som kjrer et spekter av begrensninger, bde i farge og i flelsesintensitet. Er det en holdning av bevisst, bevisst eklektisisme i komposisjonen hennes?
Langsomt beveger hennes stilisering av flypassasjer og former seg mot en personlig stil. Paletten hennes, som har en rekke senketoner, sitroner, dempet bltoner, stvete brune og grtoner, noen ganger sltt inn av en mer viril tone, inneholder muligheter som hun har begynt berre. Portrettene hennes tilbyr et komplekst arrangement av fly. Man fler i de fleste av Miss Trues arbeid at effekten hennes ikke oppns gjennom fargeflekking, men gjennom en svart-hvitt flekker som fargen enten har blitt smeltet sammen eller pfrt.
I 1935 erkjente hun at hennes Bachelor of Arts-grad var utilstrekkelig for fakultetsfremgang ved University of Colorado i Boulder, s hun gikk inn p det torige Master of Fine Arts-programmet ved Cornell University i Ithaca, New York. I lpet av somrene beskte hun Boulder, og opprettholdt sin tilknytning til The Prospectors. I 1937 malte hun et stort veggmaleri, Home Economics, for Martha Van Rensselaer Hall p Cornell.
Da hun fullfrte sin mastergrad, var det dessverre ingen ledige stillinger ved CU, s i 1939 begynte hun p fakultetet ved Cornell og ble til slutt leder for Institutt for bolig og design. Hos Cornell tjente hun mer enn hun tidligere hadde, slik at hun kunne drive med kunst. P slutten av 1930-tallet og begynnelsen av 1940-tallet registrerte hun intensiteten i urbant liv i New York-serien som inkluderte malerier og arbeider p papir i kull og blekk. Samtidig beholdt hun sine flelsesmessige bnd til Vesten, som antydet av maleriet hennes, Yampa Valley (1940). N i Herbert F. Johnson Museum of Art i Cornell, skildrer den en scene fra Western Slope i det nordvestlige Colorado.
Hun trakk seg tilbake fra Cornell i 1965, og tilbrakte resten av livet i Yarmouth p Cape Cod i Massachusetts hvor hun underviste i kunst i flere r og fortsatte male og stille ut. Hennes engasjement for hndverket hennes, kombinert med en forstelse av det naturlige miljet, gjenspeiler hennes livsfilosofi:
vre kunstner er en veldig opprrende ting, fordi du m ta tak i hva du egentlig tenker og hva som egentlig er grunnleggende og hva som virkelig er deg? Hvorfor se ned i ssiden p en vulgr visning av smsanselighet nr Guds store jord ligger ut fr deg for f deg til trekke inn pusten og vite hvor store de virkelige tingene er i denne verden!
separatutstillinger: Lieber Gallery, Indianapolis, Indiana (1928); Museum of Fine Arts (n New Mexico Museum of Art), Santa Fe (1932); Chappell House-Denver Art Museum (1933); "Retrospektiv," Andrew Dickson White Museum of Art-Cornell University, Ithaca, New York (1965).
Gruppeutstillinger: Museum of Fine Art, Santa Fe (1931); "Annual Colorado Artists Exhibition," Denver Art Museum (1932-1935); National Association of Women Artists, New York (1933); "Midwestern Artists Exhibition," Kansas City Art Institute (1934, 1935); Rochester Memorial Art Gallery, New York (1939); "Trender i amerikansk kunst," Carnegie Institute, Pittsburgh (1941); "Pionerer: kvinnelige kunstnere i Boulder, 1898-1950," University of Colorado i Boulder (2016-17);
Samlinger: Herbert F. Johnson Museum of Art, Cornell University, Ithaca, New York; Purdue University, Lafayette, Indiana; Indiana State Museum, Indianapolis; Kirkland Museum of Fine & Decorative Art, Denver; University of Colorado, Boulder; Colorado State University, Fort Collins.
Virginia True var en kunstner aktiv i det amerikanske srvestlandet p 1920- og 1930-tallet, spesielt i Colorado, hvor hun underviste ved UC Boulder og var medlem av Colorado-kollektivet, The Prospectors. Hun returnerte regelmessig om sommeren etter at hun flyttet til Ithaca, New York, for ta sin MFA ved Cornell University, hvor hun ble for undervise til hun ble pensjonist i 1965. Hennes fagstoff inkluderte vestlige landskap og kystlandskap, inkludert Cape Cod; men ogs figurativt arbeid. I tillegg skapte hun et veggmaleri av kvinner og arbeidskraft ved Cornell University i 1937. True studerte ogs i Indianapolis sammen med William Forsyth og ble eksponert for mange kunstnere hvis arbeid er representert i samlingen: Gustave Baumann, Robert Henri, John Sloan, Victor Higgins , og Olive Rush, blant dem. True utstilt p Museum of Fine Arts, Santa Fe, i 1931, og et av maleriene hennes var p forsiden av El Palacio i 1933. (Addison 2013)
Samlinger: Herbert F. Johnson Museum of Art, Cornell University, Ithaca, New York; Purdue University, Lafayette, Indiana; Indiana State Museum, Indianapolis; Kirkland Museum of Fine & Decorative Art, Denver; University of Colorado, Boulder; Colorado State University, Fort Collins.
Virginia True (1900-1989)
Datteren til en klassisk utdannet pianistmor og en konsertfiolinistfar, Virginia True, hadde en intellektuelt stimulerende oppvekst forsterket av Christian Science-verdier. Etter eksamen fra videregende skole i Hannibal, Missouri, meldte hun seg inn p College of Education ved Butler University i Indianapolis, Indiana i 1919. Snart ga hun imidlertid opp ideen om bli lrer og begynte p John Herron Art Institute (hvis samlinger er n en del av Indianapolis Museum of Art).
Instituttets tidlige fakultet inkluderte kunstnere fra Hoosier Group utdannet ved Royal Academy i Mnchen, Tyskland, som utdannet kunstnere i den realistiske tradisjonen. Trues lrer og mentor, William Forsyth, ga henne et utmerket grunnlag i tegning og de tekniske aspektene ved maleri og komposisjon. Da svikten i farens virksomhet p begynnelsen av 1920-tallet tvang henne til begynne tjene til livets opphold, ansatte Herron Institute henne som instruktr for kunstskolen, slik at hun kunne forsrge seg selv mens hun fullfrte studiene.
Etter eksamen fra instituttet i 1925, mottok hun et ettrig stipend til Pennsylvania Academy of the Fine Arts i Philadelphia. Hennes tidligere lrer William Forsyth skrev i sin anbefaling: "Jeg kan si uten overdrive at hun var en av de beste elevene jeg noen gang har hatt i lpet av de tjuefem rene jeg var lrer ved John Herron Art School." Ved akademiet studerte hun med Daniel Garber, en impresjonistisk landskapsmaler tilknyttet kunstkolonien New Hope, og Hugh Breckenridge kjent for sin dristige palett og ekspresjonistiske fargebruk, samt det abstrakte arbeidet han begynte gjre i 1922. Hun har ogs studerte kort ved kunstavdelingen ved Columbia University, kanskje i 1928 da hun produserte noen av gatescenene sine i New York.
Fra Pennsylvania vendte hun tilbake til Indiana og underviste i flere r ved Shortridge High School i Indianapolis. Hun begynte ogs vise arbeidet sitt p flere arenaer i omrdet, inkludert Herron Institute, Artists of Indiana og Hoosier Salon som ble holdt tidlig i Chicago. Blant salongens utstillere var Gustave Baumann, Victor Higgins og Olive Rush, som enten var Indiana-innfdte eller hvis karriere inkluderte forbindelser med staten. P 1920-tallet hadde alle tre blitt assosiert med kunstkoloniene Santa Fe og Taos.
Sommeren 1928 opplevde True bde New Mexico-samfunn og Southwest-kultur p frstehnd med Francis Hoar og ektemannen Clement Trucksess, vennene hennes fra Herron Institute. De hadde flyttet til Boulder i 1927 og underviste ved University of Colorado. Hun registrerte i dagboken sin frste reaksjon p New Mexico-landskapet: "Kan jeg bevare spenningen og dype flelsen av naturens storslagne ting p lerretet jeg har sett i dag". Det er en vidde i Guds land som uttrykker fred for meg." Inspirert av turen hennes skapte True en gruppe akvareller for sin separatutstilling i 1928 p Lieber Gallery i Indianapolis. De markerte en overgang fra den realistiske stilen hun lrte p Herron Institutt for den mer modernistiske, halvabstrakte hun snart adopterte.
Sommeren 1929 takket hun ja til en instruktrstilling ved fakultetet for Fine Arts Department ved University of Colorado (CU) i Boulder. Etter det ble hun med i Art Association of Boulder grunnlagt i 1923 av fru Jean Sherwood, en kunstpatron og klubbkvinne som flyttet fra Chicago for undervise ved Boulder Chautauqua. Sherwood hjalp til med overbevise dekan Fred B.R. Hellems ved CU for sette opp det frste kunstgalleriet p campus p 1920-tallet. I 1930 ble True akseptert for medlemskap i Boulder Artists Guild, og fungerte senere som presidenten. The Guild hadde blitt organisert fire r tidligere av Art Association of Boulder, sammen med CU Art Department og lokale kunstnere. Begrenset til arbeidende kunstnere anmodet etter invitasjon, inkluderte lauget de fleste av byens profesjonelle kunstnere hvis portefljer ble gjennomgtt av en utvalgskomit.
I 1931 slo True seg sammen med Muriel Sibell Wolle, Frances Hoar (Trucksess), Clement Trucksess og Gwendolyn Meux, kolleger p CU Fine Arts-fakultetet, for organisere The Prospectors. Regionale modernister pvirket av det vestlige landskapet, The Prospectors' manifest "hevdet inspirasjon fra den naturlige skjnnheten til fjellene og slettene i Boulder, s vel som spkelsene til indianere, fjellmenn og pionerer." I et forsk p f kritisk anerkjennelse for seg selv og Boulder, promoterte The Prospectors aggressivt arbeidet sitt gjennom 1942, og stilte ut p universiteter, museer og gallerier i tjuefire stater og deltok i forskjellige show over hele landet, for eksempel Prairie Watercolor Painters-rgangene i Kansas.
Ogs i 1931 deltok True i en gruppeutstilling p Museum of Fine Arts (n New Mexico Museum of Art) i Santa Fe. Blant akvarellene hennes var Rain Finds the Mountains malt under hennes frste besk i Southwest i 1928. Akvarellen formidler landskapets vidde med lagdelte, blgende geometriserte former og et minimum av detaljer, og foregriper stilistisk Colorado-landskapene og gruvebyene hun malte p slutten av 1920-tallet og begynnelsen av 1930-tallet. Arbeidet i soloshowet hennes p Museum of Fine Arts i Santa Fe i 1932 fikk en lokal anmelder til skrive i lokalpressen: "Hun maler med en dristighet og mlrettethet som fr en til tenke p en manns verk."
Under sitt Santa Fe-besk i 1931 s hun arbeidet til B.J.O. Nordfeldt, hvis komposisjon og teknikk i hans n delagte maleri, Sittende mann i interiret (ca. 1925), pvirket hennes maleri, Vedhuggeren (ca. 1932). Et Colorado-motiv, det skildrer en eldre mann som sitter foran et vindu med utsikt over et vinterlandskap med en haug med pent stablet, hakket ved. N i samlingen til Herbert F. Johnson Museum of Art ved Cornell University i Ithaca, New York, mottok The Wood Chopper frsteprisen p Midwestern Artists Exhibition ved Kansas City Art Institute i 1935.
Hennes sanddyner er et oljelandskap av en del av sanddynene som ligger i det srlige Colorado, opprinnelig utpekt som Great Sand Dunes National Monument av president Herbert Hoover i 1932, og kjent siden 2004 som Great Sand Dunes National Park and Preserve. Hun beskte dem under en av hennes malerreiser til nabolandet New Mexico p begynnelsen av 1930-tallet. Ved bruke en begrenset fargepalett gjengav hun de ruvende toppene av skiftende sand - de hyeste sanddynene i Nord-Amerika - som fantastiske skulpturerte former, romlig forankret av et topplst tre i forgrunnen. Selv om sanddynene ligger ved foten av den ruvende Sangre de Cristos, er fjellene delvis skjult av skyer i den vre delen av maleriet.
I november 1933 hadde True et soloshow med portretter, landskap, stilleben og figurkomposisjoner p Chappell House i Denver, det frste hjemmet til byens kunstmuseum. Donald J. Bear, kurator for malerier ved museet, skrev i Denver Post: Det emosjonelle innholdet i emnet hennes synes ikke vre inneholdt i mten hun maler emnet p, men emnene hennes har blitt intellektualisert til komposisjoner som kjrer et spekter av begrensninger, bde i farge og i flelsesintensitet. Er det en holdning av bevisst, bevisst eklektisisme i komposisjonen hennes?
Langsomt beveger hennes stilisering av flypassasjer og former seg mot en personlig stil. Paletten hennes, som har en rekke senketoner, sitroner, dempet bltoner, stvete brune og grtoner, noen ganger sltt inn av en mer viril tone, inneholder muligheter som hun har begynt berre. Portrettene hennes tilbyr et komplekst arrangement av fly. Man fler i de fleste av Miss Trues arbeid at effekten hennes ikke oppns gjennom fargeflekking, men gjennom en svart-hvitt flekker som fargen enten har blitt smeltet sammen eller pfrt.
I 1935 erkjente hun at hennes Bachelor of Arts-grad var utilstrekkelig for fakultetsfremgang ved University of Colorado i Boulder, s hun gikk inn p det torige Master of Fine Arts-programmet ved Cornell University i Ithaca, New York. I lpet av somrene beskte hun Boulder, og opprettholdt sin tilknytning til The Prospectors. I 1937 malte hun et stort veggmaleri, Home Economics, for Martha Van Rensselaer Hall p Cornell.
Da hun fullfrte sin mastergrad, var det dessverre ingen ledige stillinger ved CU, s i 1939 begynte hun p fakultetet ved Cornell og ble til slutt leder for Institutt for bolig og design. Hos Cornell tjente hun mer enn hun tidligere hadde, slik at hun kunne drive med kunst. P slutten av 1930-tallet og begynnelsen av 1940-tallet registrerte hun intensiteten i urbant liv i New York-serien som inkluderte malerier og arbeider p papir i kull og blekk. Samtidig beholdt hun sine flelsesmessige bnd til Vesten, som antydet av maleriet hennes, Yampa Valley (1940). N i Herbert F. Johnson Museum of Art i Cornell, skildrer den en scene fra Western Slope i det nordvestlige Colorado.
Hun trakk seg tilbake fra Cornell i 1965, og tilbrakte resten av livet i Yarmouth p Cape Cod i Massachusetts hvor hun underviste i kunst i flere r og fortsatte male og stille ut. Hennes engasjement for hndverket hennes, kombinert med en forstelse av det naturlige miljet, gjenspeiler hennes livsfilosofi:
vre kunstner er en veldig opprrende ting, fordi du m ta tak i hva du egentlig tenker og hva som egentlig er grunnleggende og hva som virkelig er deg? Hvorfor se ned i ssiden p en vulgr visning av smsanselighet nr Guds store jord ligger ut fr deg for f deg til trekke inn pusten og vite hvor store de virkelige tingene er i denne verden!
separatutstillinger: Lieber Gallery, Indianapolis, Indiana (1928); Museum of Fine Arts (n New Mexico Museum of Art), Santa Fe (1932); Chappell House-Denver Art Museum (1933); "Retrospektiv," Andrew Dickson White Museum of Art-Cornell University, Ithaca, New York (1965).
Gruppeutstillinger: Museum of Fine Art, Santa Fe (1931); "Annual Colorado Artists Exhibition," Denver Art Museum (1932-1935); National Association of Women Artists, New York (1933); "Midwestern Artists Exhibition," Kansas City Art Institute (1934, 1935); Rochester Memorial Art Gallery, New York (1939); "Trender i amerikansk kunst," Carnegie Institute, Pittsburgh (1941); "Pionerer: kvinnelige kunstnere i Boulder, 1898-1950," University of Colorado i Boulder (2016-17);
Samlinger: Herbert F. Johnson Museum of Art, Cornell University, Ithaca, New York; Purdue University, Lafayette, Indiana; Indiana State Museum, Indianapolis; Kirkland Museum of Fine & Decorative Art, Denver; University of Colorado, Boulder; Colorado State University, Fort Collins.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 389548608 |
---|---|
Sist endret | 18.1.2025, 16:04 |