Bildegalleri
BMW 3-serie
Drifting NDC/NM M50 500whp
1999
0 km
Manuell
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på BD30209Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
1999 BMW 3-serie E46 - 500hk på hjulene - 4.-plass i NDC Pro2 i 2023
Det er med tungt hjerte vi legger ut driftebilen for salg. Denne har vi hatt mye moro med (og mange timer i garasjen), men vi har det siste året prioritert jobb og utdanning, og har lite tid og penger til overs.
Alt funker, så det er bare å stikke inn nøkkelen og kjøre.
Hadde lisens i 2020 - 2021- 2022 - 2023. Har i 2024-sesongen stått lagret i garasjeanlegg.
Vi har foreløpig ikke tatt årskontroll og lisensiert den for 2025-sesongen.
Motor:
- Blokk: BMW M50B25
- Topp BMW M50B25
- Veiv: BMW M52B28
- Kamaksler og ventilstyring: BMW M54B30 dobbel vanos
- Dyser: DEKA 850 ccm/min
- Stempler: Wiseco Smidde/CNC-maskinerte - Kompresjon 8:1
- Toppakning: Athena Cooper Cut Ring
- Toppbolter: ARP
- Råder: HPO Smidde/CNC-maskinerte H-råder m/ARP-bolter
- Turbo: Arashi KURO CHRA 3576 Gen2 - A/R 1,06, tilsvarende Garret GTX 3576 Gen2
- Wastegate: Turbosmart Style 45mm
- Vibrasjonsdemper/triggerhjul: Ross Performance
- Eksos: 2,5” - 3.0”
- Motorstyring: MaxxECU Race
- Blokk og topp maskinert av Jan-Widar Jahrmann (Jahrmann Motorteknikk) - Oversize 0,25
- Veiv, råder og stempler montert av Kim Thomas Aase (Kimmit Sport Racing)
- Tunet av Andreas Igelsrud (Igelsrud Performance) på 98-oktan til 500HK og 625Nm på hjulene ved 5650rpm
- Kan ta ut mer ved å lage større downpipe og f.eks. tune på E85 eller E100 (slangene tåler etanol, men mulig man da må ha større drivstoffpumpe og regulator)
Drivverk:
- Svinghjul/Clutch: Adamat Performance twin kit dobbelplateclutch M50/M52/M54 med adapter mellom motor og girkasse
- Girkasse: GS5-39DZ fra 530D (5-trinns). Følger med en 6-trinns GS6-53DZ med nye cluthplater, samt nye clutchplater til GS5-39DZ.
- Mellomaksel: Custom med kraftig spline - Sveiset av Rud Mekanikk
- Differensial: BMW 188 - Utveksling: 3,23:1 (Sveiset)
- Drivaksler: BMW 330Xi - Følger med et par ekstra
Understell:
- Dempere/fjærer: BC Racing ER series (32 klikk på både bump og rebound) - Følger med et par ekstra fjærsett med forskjellig stivhet
- Forstilling: IRP BMW E46 Drift kit V2 (Light version) med caster og camberjustering
- Bakstilling: BMW 330Xi med Condor Speed Shop og Powerflex polyforinger, DriftHQ toe correction og GS nedre Camberarmer
Smøring:
- Motorolje: Castrol Supercar 10W/60
- Gir/diffolje: Castrol Transmax multivehicle
- Servoolje: Castrol ATF Z (Flash point 228°C)
Diverse:
- Sikkerhetsbur: Finess.se E46 v2
- Belte: Apex HANS 6 punkts FIA
- Sete: Sabelt Racer Duo
- Brannslukkeranlegg: Lifeline 4kg
- VAG coiler (lang type til bl.a. Audi A8 D3 4,2)
- NGK BCR8ES tennplugger
- Walbro GST 450 Drivstoffpumpe
- 100 micron drivstoffilter
- Custom intercooler 2,5” med korte ladeslanger for minst mulig lag. Egen kjølevifte for kald ladeluft
- PMC Oljekjøleruttak/adapter - M52 M54 M56 - APO-M52-C
- 19-raders kjøler til motorolje
- 9-raders kjøler til servoolje
- Doble radiatorer og vifter i bagasjerom
- Davies Craig EWP150 Elektrisk Vannpumpe
- Spal 16” kjølevifte til intercooler og oljekjølere i front
- Spal 16” og original kjølevifte til radiatorer bak
- BMW X5 styreservopumpe (125 bar)
- Utborret enveisventil på styresnekke for økt effekt
- 180A dynamo
- Elektrisk bremsevakuumpumpe fra Audi A3
- Hydraulisk compbrake brekk med separate calipere på DriftHQ braketter, hovedsylinder 0,625mm
- TH Components overfenders
- Dashbord: Samsung Galaxy Tab A8 med MaxxECU Mdash
Svarer på alle spørsmål så langt det lar seg gjøre.
Det er med tungt hjerte vi legger ut driftebilen for salg. Denne har vi hatt mye moro med (og mange timer i garasjen), men vi har det siste året prioritert jobb og utdanning, og har lite tid og penger til overs.
Alt funker, så det er bare å stikke inn nøkkelen og kjøre.
Hadde lisens i 2020 - 2021- 2022 - 2023. Har i 2024-sesongen stått lagret i garasjeanlegg.
Vi har foreløpig ikke tatt årskontroll og lisensiert den for 2025-sesongen.
Motor:
- Blokk: BMW M50B25
- Topp BMW M50B25
- Veiv: BMW M52B28
- Kamaksler og ventilstyring: BMW M54B30 dobbel vanos
- Dyser: DEKA 850 ccm/min
- Stempler: Wiseco Smidde/CNC-maskinerte - Kompresjon 8:1
- Toppakning: Athena Cooper Cut Ring
- Toppbolter: ARP
- Råder: HPO Smidde/CNC-maskinerte H-råder m/ARP-bolter
- Turbo: Arashi KURO CHRA 3576 Gen2 - A/R 1,06, tilsvarende Garret GTX 3576 Gen2
- Wastegate: Turbosmart Style 45mm
- Vibrasjonsdemper/triggerhjul: Ross Performance
- Eksos: 2,5” - 3.0”
- Motorstyring: MaxxECU Race
- Blokk og topp maskinert av Jan-Widar Jahrmann (Jahrmann Motorteknikk) - Oversize 0,25
- Veiv, råder og stempler montert av Kim Thomas Aase (Kimmit Sport Racing)
- Tunet av Andreas Igelsrud (Igelsrud Performance) på 98-oktan til 500HK og 625Nm på hjulene ved 5650rpm
- Kan ta ut mer ved å lage større downpipe og f.eks. tune på E85 eller E100 (slangene tåler etanol, men mulig man da må ha større drivstoffpumpe og regulator)
Drivverk:
- Svinghjul/Clutch: Adamat Performance twin kit dobbelplateclutch M50/M52/M54 med adapter mellom motor og girkasse
- Girkasse: GS5-39DZ fra 530D (5-trinns). Følger med en 6-trinns GS6-53DZ med nye cluthplater, samt nye clutchplater til GS5-39DZ.
- Mellomaksel: Custom med kraftig spline - Sveiset av Rud Mekanikk
- Differensial: BMW 188 - Utveksling: 3,23:1 (Sveiset)
- Drivaksler: BMW 330Xi - Følger med et par ekstra
Understell:
- Dempere/fjærer: BC Racing ER series (32 klikk på både bump og rebound) - Følger med et par ekstra fjærsett med forskjellig stivhet
- Forstilling: IRP BMW E46 Drift kit V2 (Light version) med caster og camberjustering
- Bakstilling: BMW 330Xi med Condor Speed Shop og Powerflex polyforinger, DriftHQ toe correction og GS nedre Camberarmer
Smøring:
- Motorolje: Castrol Supercar 10W/60
- Gir/diffolje: Castrol Transmax multivehicle
- Servoolje: Castrol ATF Z (Flash point 228°C)
Diverse:
- Sikkerhetsbur: Finess.se E46 v2
- Belte: Apex HANS 6 punkts FIA
- Sete: Sabelt Racer Duo
- Brannslukkeranlegg: Lifeline 4kg
- VAG coiler (lang type til bl.a. Audi A8 D3 4,2)
- NGK BCR8ES tennplugger
- Walbro GST 450 Drivstoffpumpe
- 100 micron drivstoffilter
- Custom intercooler 2,5” med korte ladeslanger for minst mulig lag. Egen kjølevifte for kald ladeluft
- PMC Oljekjøleruttak/adapter - M52 M54 M56 - APO-M52-C
- 19-raders kjøler til motorolje
- 9-raders kjøler til servoolje
- Doble radiatorer og vifter i bagasjerom
- Davies Craig EWP150 Elektrisk Vannpumpe
- Spal 16” kjølevifte til intercooler og oljekjølere i front
- Spal 16” og original kjølevifte til radiatorer bak
- BMW X5 styreservopumpe (125 bar)
- Utborret enveisventil på styresnekke for økt effekt
- 180A dynamo
- Elektrisk bremsevakuumpumpe fra Audi A3
- Hydraulisk compbrake brekk med separate calipere på DriftHQ braketter, hovedsylinder 0,625mm
- TH Components overfenders
- Dashbord: Samsung Galaxy Tab A8 med MaxxECU Mdash
Svarer på alle spørsmål så langt det lar seg gjøre.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Ikke oppgitt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- BMW
- Modell
- 3-serie
- Modellår
- 1999
- Karosseri
- Annet
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 500 hk
- Slagvolum
- 2,8 l
- Kilometerstand
- 0 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 1
- Farge
- Blå
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Annet
- Registreringsnummer
- BD30209
- Chassis nr. (VIN)
- WBAAM11050JM36704
- 1. gang registrert
- 26.3.2002
- Eiere
- 10
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
1359 EiksmarkaLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.
Mer som dette
299 000 kr
69 966 kr
Porsgrunn
BMW 3-serie M60b40
360 900 kr
206 845 kr
Fredrikstad
BMW 3-serie 328I 2.8-193
59 900 kr
Sande i Vestfold
BMW 3-serie 323i Manuell cab
70 000 kr
95 000 kr
299 000 kr
41 900 kr
Mo i Rana
BMW 3-serie
179 000 kr
Rygge