Infrastrukturspesialist innen Identity Management
Statens vegvesen
- Frist 03.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Skap fremtidens løsninger – bli vår infrastrukturspesialist innen Identity Management
Om stillingen
Vi leter etter deg som ønsker å ta del i en spennende reise innen Identity and Access Management (IAM). Som vår nye spesialist innen Identity Management vil du spille en nøkkelrolle i å videreutvikle og styrke våre IAM-tjenester i et hybrid miljø. Med fokus på kvalitet, effektivisering og automatisering, vil du bidra til å forme fremtidens løsninger. Du blir en del av et dynamisk og engasjert team på 16 høyt kompetente kollegaer, hvor vi kombinerer bredde og spisskompetanse for å levere det beste innen vårt fagfelt.
Videre vil du bli en del av avdeling Infrastruktur og drift IT, som er Statens vegvesens sentrale kompetansemiljø på drift av IKT-løsninger og tjenester. Avdelingen består av over 100 høyt kvalifiserte medarbeidere, som sammen forvalter en bred portefølje av både standard- og egenutviklede systemer, driftet i moderne datasentre i Oslo. Vi har et sterkt fokus på forenkling, automatisering og effektive leveranser, og vi søker deg som vil være med på å videreutvikle vår teknologiske plattform og bidra til våre ambisiøse mål.
Arbeidssted er Drammen eller Skien.
Arbeidsoppgaver for stillingen:
- Konfigurasjon og vedlikehold av plattformen i samsvar med design levert sammen med fagområdets spesialister
- Utføre nødvendig proaktivt arbeid for å sikre at teknikken til enhver tid fungerer som forutsatt
- Bidra til å løse uønskede hendelser når de oppstår
Vil du bli en del av laget? Dette ser vi etter i vår nye stjernespiller!
Du må ha:
- Relevant høyere utdanning fra høyskole/universitet, min. 3 år. Omfattende og relevant erfaring innenfor de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning.
Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).
Følgende teknologier og kompetanseområder vurderes vi som særlig relevante for stillingen:
- Teknisk forståelse for konsepter rundt tilgangsstyring og brukeradministrasjon
- Gode programmeringsevner innen ReactJS og .NetCore
- Integrasjonsutvikling
- REST API
- God Unix/Linux kompetanse
- Kjennskap til til CI/CD
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt imot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- fleksitid og gode ordninger for avspasering
- god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
- mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
- gode muligheter for faglig påfyll
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknaden
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Positiv særbehandling
Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentlig
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Har du spørsmål om stillingen?
Kontakt leder Frode Evenstad på tlf. 93440790 for en hyggelig prat.
Om arbeidsgiveren
Statens vegvesen leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.
Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Doktor Hansteins gate 9, 3044 Drammen
- Flere arbeidssteder: Gjerpensgate 10, 3716 Skien
- Bransje: Annet, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Database, IT-sikkerhet, Utvikler (generell)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 389834283
- Sist endret