Rådgiver/seniorrådgiver
Direktoratet for byggkvalitet
- Frist 10.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du god på offentlige anskaffelser og økonomistyring?
Vi søker en dyktig og engasjert rådgiver/seniorrådgiver som kan styrke vårt team innen offentlige anskaffelser, økonomi og personvern.
I arbeidsdagen vil du ha utstrakt samarbeid med kolleger i egen avdeling og bistå de øvrige avdelingene i direktoratet. Du vil også ha dialog med andre statlige fagorganer. Stillingen er plassert i avdelingen for administrasjon og virksomhetsutvikling.Arbeidsoppgaver
- gjennomføre og følge opp offentlige anskaffelser i henhold til gjeldende regelverk
- rådgivning og opplæring av ansatte innen anskaffelser
- kunne utføre regnskapsoppgaver inkludert bokføring
- sikre at personvernregelverket (GDPR) overholdes og implementere nødvendige rutiner og tiltak
Andre relevante oppgaver kan bli tillagt stillingen og ansvar for avdelingens øvrige arbeidsoppgaver må påregnes.
Kvalifikasjoner
- relevant høyere utdanning innen økonomi, administrasjon eller lignende
- erfaring med offentlige anskaffelser og driftsoppgaver
- sterke analytiske evner og god tallforståelse
- erfaring med økonomiarbeid i offentlig virksomhet
- erfaring med prosjektledelse
Erfaring fra offentlig sektor er en fordel.
Vi ønsker at du
- er løsningsorientert og initiativrik
- kan jobbe selvstendig med et bredt spekter av oppgaver
- holder oversikt og kan prioritere i en hektisk hverdag
- er analytisk, effektivt og nøyaktig
- har gjennomføringsevne og serviceinnstilling
- har gode samarbeidsevner og ønsker å være en positiv bidragsyter til arbeidsmiljøet
- kommuniserer godt med ulike målgrupper
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk vil vektlegges. Vi legger også vekt på erfaring med digitale verktøy.
Hos oss får du
- en utfordrende og spennende stilling i et direktorat med viktig samfunnsoppdrag
- et godt arbeidsmiljø i lyse og moderne lokaler
- en hybrid arbeidshverdag som tilrettelegges gjennom egen fleksibilitetspolitikk
- medlemskap i Statens Pensjonskasse med en god tjenestepensjonsordning samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring og mulighet for boliglån
Stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ, kr. 650.000 til 850.000, avhengig av kvalifikasjoner og erfaring.
Direktoratet følger statens arbeidstidsordninger og har en god personalpolitikk med fleksitidsordning, sommertid, trening i arbeidstida, tjenestetelefon og fem ukers ferie
Arbeidssted er sentralt i Oslo sentrum
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Regler i offentleglova om rett til innsyn i søkerlister, gjelder for direktoratet. Du som søker vil bli varslet før eventuell offentliggjøring skjer.
Om arbeidsgiveren
Direktoratet for byggkvalitet (DiBK) skal bidra til at det bygges sikre, miljøvennlige og tilgjengelige bygninger, og vi er sentral myndighet på flere områder innenfor bygningsdelen av plan- og bygningsloven.
Direktoratet er tilsynsmyndighet for byggevaremarkedet og har ansvar for den sentrale godkjenningsordningen for foretak med ansvarsrett. Regelverket har stor betydning for blant annet boligbyggingen og direktoratet skal ha innsikt i hvordan regelverket virker. Direktoratet har som oppgave å øke kunnskapen om byggeregler og byggesaksprosess i næringen, i kommunene og blant bolig- og byggeiere.
Vi har i dag 90 ansatte og har kontorer i Oslo og på Gjøvik. Direktoratet for byggkvalitet er underlagt Kommunal- og distriktsdepartementet.
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Offentlig
- Sted: Mariboes gate 13, 0183 Oslo
- Bransje: Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Samfunnsøkonomi
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 389847126
- Sist endret