Leder for personal- og organisasjonsutvikling
NAF Forbundet
- Frist 10.2.2025
- Ansettelsesform Fast
Motiveres du av å spille andre gode?
Tenke helhetlig. Mennesket i fokus. Involvering. Inkludering. Kontinuerlig læring. Positivt menneskesyn. Tillit. Stolthet. Fellesskap. Ansvarlig. Nyskapende. Hjelpsom. Tilpasningsdyktig.
Hvis disse ordene ikke gir deg en godfølelse, eller harmonerer med ditt indre kompass, er ikke dette noe for deg. Men! Om du derimot kjenner at dette umiddelbart treffer noe i hjertet og pirrer nysgjerrigheten, er det bare å fortsette å scrolle – deg vil vi bli kjent med!
I NAF tror vi på å bruke folk der de er gode. Derfor har vi valgt å dele ledelse i to; mellom personalansvar og leveranseansvar. Dette betyr at hver ansatt har én personalleder og én leveranseleder. Én som bryr seg om deg og din utvikling, og én som bryr seg om deg og dine leveranser.
Nå søker vi ny leder for Personalområde Samfunnspåvirkning, som dekker alle våre ansatte med kompetanse innen jus, politikk, PR og innholdsproduksjon. I rollen vil du ha ansvar for å styrke NAFs kollektive kompetanse og videreutvikle ressurser innen disse fagområdene. Du blir en del av vårt team "Mennesker & Kultur"(MK), som består av vår HR-leder, vår bærekraftsansvarlige og fire andre ledere for personal- og organisasjonsutvikling.
I tillegg til å være leder for folka i ditt personalområde, vil du være en organisasjonsutvikler som jobber sammen med resten av MK-teamet, med prosesser som er med på å flytte NAF som organisasjon i den retningen strategien peker. Dette kan være typiske HR-prosesser, men også oppgaver som går mer i retning av fasilitering og coaching av øvrige team og ledere i NAF. Vi tror vi lykkes best om vi bretter opp ermene og jobber sammen med resten av organisasjonen – både strategisk og operativt.
Det du vil bruke mesteparten av tiden din på:
- Lede folka dine i tråd med NAF sine forventninger til holdninger, kultur og leveransekrav.
- Være en trygg havn og god sparringspartner/coach for dine medarbeidere, for å sikre deres personlige og faglige utvikling.
- Ta ansvar for at vi bruker folka våre riktig (matcher deres styrker og ønskede utvikling med NAF sine behov), at de følges opp på en god måte og at leveranselederne har den støtten de trenger for å kunne skape høytpresterende team.
- Bidra til at vi ansetter folk som utfordrer oss, samtidig som de drives av den kulturen vi har og det vi ønsker å skape for samfunnet.
- Bidra til, eller lede, videreutvikling av HR-prosesser, eksempelvis kompetanseheving, organisasjonsutvikling og lederutvikling.
- Jobbe på tvers av personalområder og team, legge til rette for å skape resultater og effektive løsninger for NAF.
- Sørge for tilstrekkelig kompetanse internt og være ansvarlig for eventuell innleie av spisskompetanse ved behov.
For å kjenne mestring og trives i rollen, tror vi du bør:
- Ha gode lederegenskaper.
- Være trygg, forståelsesfull og ha god erfaring med personalledelse.
- Identifisere deg med verdiene Ansvarlig, Hjelpsom og Nyskapende.
- Være motiverende, empatisk og menneskeorientert; du føler at du har lykkes når du gjør andre gode.
- Ha høyere utdanning på masternivå, gjerne innen HR eller ledelse, men relevant erfaring innen HR kan kompensere for utdanningskravet.
- Ha god innsikt og interesse for hva som rører seg i bransjen, innen HR og/eller fagfeltene tilhørende ditt område.
- Være tydelig i dine forventninger og evne å ta initiativ for å få ting til å skje.
Om du fortsatt er i tvil? Her kommer litt til:
- Vi er stolte av kulturen vår, og takknemlige for at våre ansatte sier at NAF er en god arbeidsgiver og et godt sted å jobbe. Vi er kåret til en av Norges beste arbeidsplasser gjennom Great Place to Work flere år på rad. Hos oss kan du blant annet forvente
- En allsidig og utfordrende jobb i en organisasjon med høyt ambisjonsnivå.
- Flat struktur, korte beslutningsveier, tillitsbasert ledelsesfilosofi og smidig tilnærmingsmetode.
- Ingen tradisjonelle budsjetter som hemmer gode idéer.
- En organisasjon som ikke er redd for å teste ut nye ting, og tenker at det verste som kan skje, er at man lærer noe på veien (Ps. Vi løver lander alltid på bena)
- Høyt tempo, men også plass for et liv utenom jobb, og mulighet til hjemmekontor.
- Moderne aktivitetsbaserte lokaler med god kaffe og knallbra lunsj, midt i Oslo sentrum og under 10 minutter fra Oslo S.
Om du har kommet helt til denne setningen, sier det seg selv at du er over snittet interessert. You know what to do – vi gleder oss til å høre fra deg!
Hilsen Janne, Randi, Line, Siw, Mariam, Victoria, Henrik og Jonn Eilert.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Privat
- Lederkategori: Leder
- Sted: Skippergata 4, 0152 Oslo
- Bransje: HR, organisasjonsutvikling og rekruttering, Ideelle organisasjoner, Juridiske tjenester
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering, Jurist, Ledelse
(1/4)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 389914891
- Sist endret