Jobbspesialist
NAV
- Frist 03.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du en humørfylt og engasjert person som brenner for å skape gode relasjoner og arbeidsmuligheter for arbeidssøkere?
IPS Nav Rogaland samarbeider med Karmøy kommune og BUP Haugesund for å utvikle IPS videre på Haugalandet.
Vi søker nå etter to positive og fleksible jobbspesialister, med gode omstillingsevner og stor arbeidskapasitet, til vårt IPS -team. Jobbspesialister hos oss er del av et felles IPS-team bestående av erfarne jobbspesialister og metodeveileder. Du vil være organisatorisk tilknyttet IPS Rogaland. Arbeidstedet ditt vil være i helsetjenesten ved ROP-tjenesten på Karmøy og BUP Haugesund.
Vi har ledige 2 faste stillinger hvor den ene stillingen vil være en del av behandlingsteamet til Karmøy Kommune sin ROP-tjeneste (Psykisk og rustjenesten). Den andre stillingen vil være delt mellom ROP tjenesten og BUP, med inntil 50 % av tiden i behandlingsteamet til BUP Haugesund (Barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk).
Målgruppen for IPS er personer med moderat til alvorlig psykisk lidelse som ønsker hjelp til å skaffe og beholde ordinært arbeid eller utdanning, i kombinasjon med annen behandling innen psykisk helse.
Stillingene krever at du jobber systematisk etter IPS-metoden, med fokus på ressurskartlegging, jobbsøk og jobbutvikling i tett samarbeid med helsetjenestene og arbeidsgivere.
Nav er i stadig utvikling, så andre arbeidsoppgaver og arbeidssteder kan bli aktuelle. Opplæring i metodisk arbeid vil bli gitt ved oppstart.
Vennligst merk i søknaden hvilken av stillingene du søker på: Rus og Psykisk helse, eller Barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk.
Arbeidsoppgaver
- Hjelpe mennesker til å få og beholde ordinært lønnet arbeid
- Hjelpe mennesker med å søke/gjennomføre utdanning
- Arbeide etter IPS-metodikk
- Selvstendig arbeid hvor du jobber med individuell oppfølging av jobbsøkere med psykisk helse - og rus utfordringer
- Delta i tverrfaglig behandlingsteam og jobbspesialistteam
- Jobbe oppsøkende mot arbeidsmarkedet i regionen, og ha tett samarbeid med arbeidsgivere (du må beregne mye arbeidstid utenfor kontoret)
- Samarbeid med veiledere ved lokale NAV-kontorer
Ettersom Nav er i stadig endring og utvikling, kan endringer i arbeidsoppgaver og ansvarsområdet forekomme
Kvalifikasjoner
I denne stillingen må du ha:
- Fullført utdannelse tilsvarende bachelor. Relevant arbeidserfaring og/eller utdanning kan kompensere for utdanningskrav
- Gode kommunikasjonsevner i norsk, både muntlig og skriftlig (språknivå må tilsvare B2)
- Førerkort klasse B
- Gode digitale ferdigheter og kjennskap til Office 365
- Interesse for å arbeide etter IPS-metodikken
- Erfaring med veiledningsarbeid
I tillegg ser vi det som en fordel at du har:
- Kunnskap om psykisk helse og rus
- Tverrfaglig arbeidserfaring innen rus og psykisk helse
- Kjennskap til arbeidsmarkedet i regionen
- Erfaring med oppsøkende og systematisk kundekontakt og nettverksbygging.
- Erfaring med å jobbe med unge (fra 16 år) i arbeid eller utdanning.
Personlige egenskaper
For denne stillingen er disse personlige egenskapene spesielt viktige:
- Nettverksbyggende – kommuniserer og samarbeider aktivt med mennesker både i og utenfor organisasjonen.
- Planlegger og strukturerer - sørger for at saker blir håndtert på en ryddig måte fra start til slutt og skaper realistiske forventinger
- Motstandsdyktig – Håndterer de daglige utfordringene i arbeidet på en tilpasningsdyktig og trygg måte.
- Samarbeider med andre - Tilpasser seg og støtter andre/teamet og deler informasjon og ekspertise for å oppnå resultater
- Tilpasningsdyktig - håndterer uforutsette hendelser (i hverdagen) på fleksibel måte og omprioriterer arbeid når omstendighetene krever det.
Har et friskt blikk på nye situasjoner og endringer, uten å feste seg ved eksisterende arbeidsmetoder
Personlige egenskaper vil bli sterkt vektlagt. Det vil bli benyttet MAP personlighetstest i rekrutteringsprosessen
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver med mulighet for faglig og personlig utvikling
- Dyktige medarbeidere og et godt arbeidsmiljø
- Mulighet til å benytte én time per uke i arbeidstiden til fysisk aktivitet
- Fleksibel arbeidstid og hybrid arbeidshverdag
- Fast stilling som veileder i stillingskode 1434 Rådgiver, med årslønn fra 548.000 – 615.700 kroner
- Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens Pensjonskasse (SPK)
Les mer om Nav som arbeidsgiver på nav.no.
Vitnemål, attester og tilsvarende må legges ved søknaden elektronisk på søknadstidspunktet. Utenlandske utdanningsgrader må være godkjent av NOKUT.
Om arbeidsgiveren
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Grensegata 1,, 4250 Kopervik
- Bransje: Helse og omsorg, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering, Omsorg og sosialt arbeid, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Rus, psykisk helse, rådgivning, IPS, helse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 389967533
- Sist endret