![Pensjonskassen for helseforetakene i hovedstadsområdet (PKH) logo](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2024/1/vertical-0/05/5/334/774/065_2063793180.png)
Pensjon- og kommunikasjonsrådgiver
Pensjonskassen for helseforetakene i hovedstadsområdet (PKH)
- Frist 9.3.2025
- Ansettelsesform Fast
PKH ser etter deg med erfaring innen pensjon og kommunikasjon
Vi søker etter en rådgiver for pensjon- og kommunikasjonsarbeid, rettet mot våre helseforetak, medlemmer og samarbeidspartnere. Vi søker deg som lett kommer i kontakt med folk og er genuint opptatt av service, har god formidlingsevne og solid kunnskap om kommunikasjon via digitale flater.
Stillingen inngår i kommunikasjonsteamet med rapportering til Leder for kommunikasjon og digitale flater.
PKH er pensjonsleverandør av offentlig tjenestepensjon for seks helseforetak i hovedstadsområdet.
Som Pensjons- og kommunikasjonsrådgiver vil dine arbeidsoppgaver blant annet være:
- Administrere, tilrettelegge og svare ut medlems- og arbeidsgiverrelaterte henvendelser
- Veilede medlemmer om pensjon og utføre beregninger
- Planlegge og gjennomføre kommunikasjonsaktiviteter som seminarer og informasjonsmøter
- Bidra til økt bruk av våre portaler og digitale løsninger
- Holde deg oppdatert på regelverk, systemer og digitale flater
- Delta i møter med samarbeidspartnere for å videreutvikle digitale løsninger
- Utvikle innhold på nettside, nyhetsbrev og sosiale medier
Vi ser etter deg som har:
- God kjennskap til fagområdet offentlig tjenestepensjon og erfaring fra informasjon- og kommunikasjonsarbeid
- Relevant utdanning på universitets- eller høyskolenivå
- Erfaring med bruk av datasystemer som CRM og Office 365
- God forståelse for betydning av kvalitet i data, for å sikre fullstendighet og nøyaktighet i andre deler av virksomheten
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsegenskaper på norsk
Det er en fordel, men ikke et krav om du har:
- God kunnskap om offentlig tjenestepensjon, NAVs pensjonsytelser og pensjonsforsikring generelt
Vi tror du lykkes i rollen dersom du:
- Er samarbeidsvillig, positiv og løsningsorientert
- Har gode kommunikasjonsferdigheter og en genuin interesse for gode medlemsopplevelser
- Er strukturert og nysgjerrig, med høy arbeidskapasitet
- Jobber nøyaktig, selvstendig og evner å prioritere riktig
- Raskt setter deg inn i komplekse problemstillinger og formidler komplisert stoff på en forståelig måte
- Er nytenkende og analytisk, med stor interesse for digitalisering
Vi tilbyr:
Stillingsbrøk: 100 %
- Spennende oppgaver og prosjekter der du får brukt din kreativitet og kompetanse
- Tverrfaglig samarbeid, der du jobber på tvers av fagområder og avdelinger for å finne de beste løsningene sammen med engasjerte kollegaer
- Et inkluderende og trygt arbeidsmiljø med dyktige og trivelige kollegaer
- Samarbeid med flere dyktige eksterne samarbeidspartnere
- Arbeid i et nytt fagsystem under utvikling, som tilrettelegger for automatisert og effektiv saksbehandling
- Konkurransedyktige betingelser, inkludert gode pensjons- og forsikringsordninger
- Moderne kontorlokaler med en god atmosfære
- Fasiliteter som for eksempel personalrestaurant, sykkelparkering og garderobe
- En sentral beliggenhet på Skøyen, et viktig trafikknutepunkt med enkel tilgang til tog, trikk, buss og flytog
- Mulighet for hjemmekontor
Om arbeidsgiveren
PKH er en ung organisasjon i vekst og utvikling. Vi er et lite, men svært kompetent fagmiljø som jobber med offentlig tjenestepensjon.
PKH forvalter pensjonsavtalene til sykehusene i Hovedstadsområdet med over 25 000 ansatte. Oslo universitetssykehus HF, Akershus universitetssykehus HF, Vestre Viken HF, Sunnaas sykehus HF, Helse Sør- Øst RHF og Sykehuspartner HF
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: Karenlyst allè 49, 0279 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Bank, finans og forsikring
- Stillingsfunksjon: Rådgivning, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Pensjon, Saksbehandling, Veiledning, Informasjon
Annonseinformasjon
- FINN-kode 390171918
- Sist endret