HR-medarbeider
Lillehammer kommune
- Frist 17.02.2025
- Ansettelsesform Fast
HR-medarbeider
Er du vår nye HR-kollega?
Vi ser etter en effektiv, lærende, framoverlent og ansvarlig HR-medarbeider som arbeider med høy grad av nøyaktighet. Du er nysgjerrig, ser sammenhenger og trender. Du er opptatt av samhandling og digital utvikling, og ønsker å jobbe i et variert og til tider hektisk miljø. Du vil jobbe både strategisk og operativt.
Vi er 8 ansatte i HR-enheten inklusive kommunalsjef for HR og organisasjon. Vi samarbeider med andre stabsenheter, og de fleste virksomhetene i kommunen. Totalt har kommunen 1800 årsverk og vel 30 resultatenheter.
Arbeidsoppgaver
- lederopplæring og -støtte innen lov, avtaleverk og tariff
- lederopplæring og -støtte, i drøftinger og forhandlinger om arbeidstid
- gjennomføre regelmessige og ad-hoc analyser i bredden av HR-faget som grunnlag for prosesser og beslutninger
- utarbeide periodiske HR-rapporter og analyser til ledelsen innen ulike tema, herunder lønnsdata
- bistå i kontinuerlig forbedringsarbeid innen arbeidsgiverområdet, herunder oppfølging av GDPR innen HR-områder
- bistå i og kunne lede arbeid med å digitalisere
Andre oppgaver innenfor enhetens ansvarsområde kan bli tillagt stillingen avhengig av behov og kompetansebakgrunn.
Kvalifikasjoner
- relevant høyskole-/universitetsutdanning på bachelornivå eller høyere
- relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
- erfaring som HR-medarbeider er ønskelig, og gjerne fra større virksomheter
- digital kompetanse
- tallforståelse og gode Excel kunnskaper
- kunnskap i sentralt lovverk og gjerne offentlig tariff og avtaleverk
- god forståelse og interesse for HRM
Personlige egenskaper
- strukturert og analytisk
- evner å se flere perspektiv
- selvstendig og stor arbeidskapasitet
- opptatt av kunnskapsdeling
- utpreget gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- faglig nysgjerrig og motivert for personlig læring og utvikling
Komplementær kompetanse i forhold til øvrige ansatte, og personlig egnethet tillegges vesentlig vekt.
Vi tilbyr
- du blir en del av et hyggelig og uformelt arbeidsmiljø, som samarbeider med flere stabsenheter og hele kommunen
- mulighet til å påvirke innholdet i stillingen over tid
- muligheter for etter- og videreutdanning
- fleksibel arbeidstid
- stillingen lønnes som spesialkonsulent eller rådgiver, avhengig av utdanningsnivå og erfaring
- svært god pensjonsordning, og gruppelivsforsikring
Om arbeidsgiveren
Våre verdier er tillit, respekt og profesjonalitet. Lillehammer kommune skal i størst mulig grad avspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Ansettelsen skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglement. Ifølge Offentlighetsloven § 25 kan søkers navn bli offentliggjort, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkeren vil i så fall bli forespurt om dette. Attesterte kopier av vitnemål/lenke til vitnemålsportalen og attester fra tidligere arbeidsforhold lastes opp i Webcruiter. Eventuelt tas med i papirkopi til intervju.
Vil du vite mer om hvordan det er å bo og arbeide i Lillehammer-regionen, og se andre jobbmuligheter, trykk her
- Sektor: Offentlig
- Sted: Storgata 51, 2609 Lillehammer
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
HR-medarbeider, HR-rådgiver, Personalmedarbeider, personalrådgiver, saksbehandler
Annonseinformasjon
- FINN-kode 390303546
- Sist endret