Konsulent med fagbrev
Lillestrøm kommune
- Frist 08.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Konsulent med fagbrev
Lillestrøm kommune er på jakt etter deg som har erfaring eller kompetanse innenfor kommunale gebyrer, herunder: vann og avløp, feiing, renovasjon og privat avløp.
Som ansatt i Forvaltning vann og avløp vil du få god opplæring og oppfølging av fagleder gebyr. Du vil få mulighet til å jobbe med en viktig og meningsfulle samfunnsoppgave og lære av de beste! Dine kommende kollegaer sitter med høy fagkunnskap og har et tverrfaglig arbeidsmiljø. Vi er opptatt av at alle har det bra på jobb. Du vil også kunne jobbe selvstendig og ha varierte arbeidsoppgaver. En vanlig travel arbeidsdag innebærer å jobbe med endring og vedlikehold av kommunale gebyrer, samt håndtere og besvare henvendelser fra innbyggere. Gebyr teamet er en hyggelig og engasjert gjeng med 5 ansatte pr i dag.
Arbeidsoppgaver
- Endring og vedlikehold av fakturagrunnlag for kommunale gebyrer i henhold til lover og forskrifter
- Fakturering av tilknytningsgebyrer i henhold til lover og forskrifter
- Utarbeide og levere meglerrapport
- Håndtere og besvare henvendelser fra innbyggere angående kommunale avgifter
- Registrere og utføre endringer av vannmålere i fagsystemet KOMTEK
- Andre arbeidsoppgaver/ adhoc
Kvalifikasjoner
Utdanningsnivå:
- Fagbrev innen konto- og administrasjon/ videregående med vekt på økonomi
- Lang og relevant erfaring fra lignende arbeid og tjenesteområde kan kompensere for manglende utdanning
Ønskede kvalifikasjoner:
- God forståelse for kommunale gebyrer
- God kjennskap til fagsystemet KOMTEK, Visma
- Erfaring med Excel, P360
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk er et absolutt krav
Personlige egenskaper
- Faglig engasjert, med stor arbeidskapasitet
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Selvgående og initiativrik
- Arbeider strukturert, evner å planlegge egen arbeidsdag
- Selvgående og selvstendig
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Om arbeidsgiveren
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
- Sektor: Offentlig
- Sted: Kirkeveien 85, 1900 Fetsund
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Annet, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Økonomi og regnskap, Samfunnsøkonomi
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Kommunale gebyr, KomTek, Visma, Fakturering, Tilknytningsgebyr
Annonseinformasjon
- FINN-kode 390320930
- Sist endret