Leder Risiko og etterlevelse
Ruter As
- Frist 09.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Leder Risiko og etterlevelse
Åpen mulighet som leder for Risiko og etterlevelse
I Ruter jobber vi strategisk for å nå våre mål. Vi tror du har ledererfaring og gode samarbeidsevner. Som leder av avdelingen har du ansvar for at vi mestrer integrert risikostyring, dokumentforvaltning og etterlevelse. Risikostyring vil si å finne løsninger og tiltak som balanserer ønskene våre om å skape verdier med ønskene om å unngå skader og tap. Etterlevelse er viktig for at vi kan bygge tillit i samfunnet og blant de reisende, og dokumentforvaltning er særdeles viktig for gode prosesser i Ruter og for våre interessehavere.
Du vil også jobbe tett med ansvarlig for digital samhandling og resten av Ruter. Sammen lykkes vi med bærekraftig bevegelsesfrihet for alle.
Hvem er vi
Vi er fire entusiastiske og åpne kollegaer som utfordrer det etablerte ved å være nytenkende på vegne av teamet og organisasjonen. Vi er avhengig av å samhandle godt på tvers i hele Ruter, og å være pålitelige for å levere våre tjenester internt og eksternt. I avdelingen er vi forskjellige personligheter med forskjellige fagspesialiteter, dette bidrar til en morsom og interessant hverdag med læring og god problemløsing.
Vi jobber bredt, med dokumentforvaltning, etterlevelse, etikk, risikostyring og internkontroll i hele organisasjonen. Vi er opptatt av kundene og forretningsmodellene, og jobber både på et strategisk og operativt nivå. Vi jobber i en bransje i endring, i grensesnittet mellom forretning og politikk med bred intern kontaktflate, og tett på høyt kompetente, innovative miljøer i hele Ruter.
Kvalifikasjoner (overskrift)
Vårt løfte til våre ansatte
Vi lover deg at du får bli med og skape Norges beste arbeidsplass. Vi lover deg personlig utvikling og gleden det gir å lykkes med et stort og spennende oppdrag, sammen med andre. Og masse, masse latter.
Hverdagen til folk i vår region går ikke opp, dersom vi i Ruter ikke gjør jobben vår. Vi ønsker at du deler engasjementet vårt for oppdraget vi har tatt på oss på vegne av regionen, samfunnet og kloden. Hos oss er det rom for å feile og krav om å lære. Vi vil at du skal føle trygghet, oppleve respekt og en sterk følelse av tilhørighet.Hvem håper vi at du er
Vi ser etter deg som har erfaring med dokumentforvaltning, risikostyring, etterlevelse og/eller internkontroll, enten som konsulent eller i driftsroller.
Samarbeid med andre for å nå felles mål gir deg energi, og du gjør din del av jobben ved å vise initiativ og å ta ansvar.
Du kommuniserer godt skriftlig og muntlig på norsk, som er vårt arbeidsspråk.
Viktigst av alt, så er du interessert i faget og synes det er gøy. Vi håper du kan bidra i avdelingen og organisasjonen både sosialt og faglig på en inspirerende og inkluderende måte med god og varm energi.
Hva vil du bidra til
- Lede avdelingen Risiko og etterlevelse på en strategisk og nytenkende måte.
- Utvikle avdelingen ved å tiltrekke de strategisk riktige ressursene og utvikle de fantastiske medarbeiderne vi har.
- Forvalte og videreutvikle rammeverk for helhetlig dokumentforvaltning.
- Bistå organisasjonen i effektive prosesser for risikotaking og -håndtering.
- Bidra til en god strategisk risikostyring og videreutvikle metodisk rammeverk for etterlevelse.
- Sikre at avdelingen leverer de rette tjenesten i henhold til Ruters tjenestemodell.
- Inngår i ledergruppen til Økonomi og styring. Budsjettansvar for egen avdeling
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning innen ledelse, dokumentforvaltning, risikostyring eller jus.
- Arbeidserfaring fra risikostyring, dokumentasjonsforvaltning og/eller etterlevelse.
- Gode kommunikasjonsferdigheter, skriftlig og muntlig på norsk.
- Minimum 2 års ledererfaring.
- Minimum 3-5 års relevant arbeidserfaring med å drive prosjekter eller prosesser i samarbeid med andre. Kandidater fra alle bransjer og sektorer oppfordres til å søke.
Vi tilbyr
- Jobb i en organisasjon som har et viktig samfunnsoppdrag, er fremoverlent og teknologiorientert.
- Du vil bli en del av et fagmiljø med dyktige folk som brenner for det de jobber med og som liker å dele kunnskap.
- En fleksibel arbeidshverdag med stor grad av selvledelse, og gode faglige og personlige utviklingsmuligheter.
- Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger, fleksibel arbeidstid og gunstig prisordning med T-bane, trikk, buss og båt i Oslo og Akershus.
- Et utviklende og godt arbeidsmiljø sammen med motiverte og dyktige medarbeidere.
- Sentrale lokaler ved Jernbanetorget i Oslo.
Om arbeidsgiveren
Ruters visjon er å skape bærekraftig bevegelsesfrihet i hovedstadsområdet. Det gjør vi ved å planlegge, videreutvikle, bestille og markedsføre et effektivt og miljøvennlig kollektivtrafikktilbud, samt ulike individtilpassede mobilitetsløsninger.
Vi er en viktig samfunnsaktør som bidrar til å gjøre hovedstadsområdet til et attraktivt område å bo, arbeide og feriere i. For å lykkes også i fremtiden utvikler vi nye løsninger og kundetjenester sammen med kundene.
Daglig foretas det mer enn én million reiser med Ruters tilbud, det tilsvarer 55 % av kollektivtrafikken i Norge.
Nærmere 500 fast ansatte jobber i Ruter og i vårt datterselskap, TET Digital. Til sammen har vi en omsetning nesten 13 milliarder og holder til i Oslo sentrum. Ruter eies av Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %).
Vi er stolte av mangfoldet blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Inkludering er viktig for oss når vi skal utvikle tjenester som kan brukes av alle. Vi inviterer særlig deg med en funksjonsnedsettelse, deg som har hatt utfordringer med å komme deg inn på arbeidsmarkedet eller deg med innvandrerbakgrunn.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Dronningens gt. 40, 0154 Oslo
- Bransje: Arkiv og bibliotek, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Jurist, Kontor og administrasjon, Ledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 390343998
- Sist endret