Jobbspesialist
NAV
- Frist 09.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Jobbspesialist
Nav Lillehammer-Gausdal er en kompetansebedrift med ca. 80 medarbeidere og med et solid fagmiljø. Virksomheten er utviklingsorientert og har høye ambisjoner. Nav Lillehammer-Gausdal yter tjenester til Lillehammer kommunes ca. 28.000 innbyggere og Gausdal kommunes ca. 6.200 innbyggere. Gjennom vår innsats får flere mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt.
Vil du være med å skape muligheter for mennesker og bidra til et varmt og inkluderende samfunn?
Vi søker en engasjert jobbspesialist (Arbeid med støtte, AMS) til vårt team i Nav Lillehammer-Gausdal
I Nav Lillehammer-Gausdal tror vi på kraften av arbeid som en kilde til livskvalitet, mestring og inkludering. Hos oss får du ikke bare en jobb – du blir en del av et fellesskap som utgjør en forskjell i menneskers liv og bidrar til å skape et bærekraftig arbeidsliv.
Nav sine verdier – Tydelig, Til stede og Løsningsdyktig – gjenspeiler både hvordan vi jobber for å gi gode tjenester til samfunnet og hvordan vi ivaretar våre ansatte:
Tydelig: Vi tilbyr klare rammer, forventninger og retning, både til jobbsøkere, samarbeidspartnere og våre medarbeidere. Som jobbspesialist er du en viktig støttespiller som gir ærlige og konstruktive tilbakemeldinger.
Til stede: Vi møter folk der de er, med respekt og empati. Som ansatt vil du oppleve et inkluderende og støttende miljø som setter nærvær høyt, enten det gjelder veiledning av jobbsøkere eller kollegialt samspill.
Løsningsdyktig: Vi er handlekraftige og innovative, både i arbeidet for å hjelpe folk inn i arbeidslivet og i måten vi skaper fleksibilitet og utvikling for våre ansatte.
Arbeidsoppgaver
Som jobbspesialist i teamet for Arbeid med støtte (AMS) vil du jobbe tett med 17-20 jobbsøkere, i tillegg til arbeidsgivere og samarbeidspartnere.
Du vil:
Være en tydelig og inspirerende jobbspesialist som formidler muligheter og bidrar til mestring.
Vise nærvær og tilstedeværelse i møter med mennesker som trenger støtte til å realisere sitt potensial.
Være løsningsdyktig og kreativ i å finne bærekraftige jobbløsninger tilpasset den enkeltes behov og arbeidsgiveres krav.
Arbeidshverdagen er variert og preges av både metodisk arbeid og stor grad av selvstendighet, med tverrfaglig samarbeid som en viktig del av rollen.
Arbeidsoppgaver vil være:
Individuell oppfølging av jobbsøkere etter Supported Employment-metoden
Kartlegge jobbsøkernes interesser og ressurser, og koble dem med relevante arbeidsgivere
Bygge nettverk med arbeidsgivere og vedlikeholde relasjoner til samarbeidspartnere
Delta i tverrfaglige team og bidra til et helhetlig oppfølgingsarbeid
Dokumentere arbeidet i relevante systemer
Vi ønsker at du har:
Erfaring med veiledning, rekruttering eller relasjonsarbeid – eller er motivert til å lære
Førerkort klasse B
Gode kommunikasjonsevner på norsk
Du bør gjerne ha 3-årig høyere utdanning, men spesiell relevant erfaring kan kompensere for dette.
Vi ønsker oss en kollega som:
Har et sterkt engasjement for å hjelpe mennesker i utfordrende situasjoner
Er relasjonsbygger og en kreativ problemløser
Personlig egnethet, engasjement for Nav sitt samfunnsoppdrag og motivasjon for stillingen vil bli tillagt stor vekt.
Hvorfor jobbe hos oss?
Mening i arbeidet: Som jobbspesialist får du en nøkkelrolle i noens reise tilbake til arbeidslivet, en innsats som gir varig verdi for enkeltmennesker og samfunn.
Fleksibilitet og balanse: Vi tilbyr en arbeidshverdag med stor grad av frihet og fleksibilitet, slik at du kan finne balansen mellom jobb og privatliv.
Gode ledere og kollegaer: Hos oss møter du ledere som inspirerer og støtter, og kollegaer som bidrar til fellesskapet med kunnskap og engasjement.
Muligheter for utvikling: Du vil få opplæring i evidensbaserte metoder som Supported Employment, og tilbud om personlig og faglig utvikling som en del av din karriere.
Vi tilbyr:
Lønn som rådgiver kode 1434, lønn fra kr 584 500,- til kr 624 500,–
Pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
Treningsrom, sentrumsnære og nyoppussede kontorlokaler og aktivitetsbaserte arbeidsplasser
Hos oss får du ikke bare en jobb – du får en sjanse til å bidra til Nav sitt samfunnsoppdrag og leve verdiene våre i praksis.
Vi gleder oss til å høre fra deg! Bli med oss og gjør en forskjell – én jobb om gangen
Om arbeidsgiveren
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
- Sektor: Offentlig
- Sted: 2618 Lillehammer
- Bransje: Helse og omsorg, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Omsorg og sosialt arbeid, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
jobbspesialist, relasjonsbygging, arbeidsinkludering
Annonseinformasjon
- FINN-kode 390347920
- Sist endret