Sales Manager External Retail
Telenor Norge AS
- Frist 10.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du en god relasjonsbygger som trives med analysearbeid? Vi søker nå etter vår nye Sales Manager External Retail...
Sales Manager External Retail – Telenor Norge
Som Norges største leverandører av mobiltjenester er vi en viktig del av våre kunders hverdag. External Retail teamet har direkte påvirkning på Telenor Norges lønnsomhet og kundeverdi gjennom vårt samarbeid med noen av Norges største elektronikk-kjeder. Teamet er en del av Consumer-divisjonen som er ansvarlig for alt som omhandler privatkundene våre, både innen mobil, bredbånd og TV.
Som Sales Manager vil du ha hovedansvaret for å sikre Telenors resultater, relasjon og samarbeidsklima med ekstern kjedeledelse. Du vil ha det faglige ansvaret for et lite team som jobber ut mot kjedens butikker.
Vi ser etter en relasjonsbygger med god forretnings- og tallforståelse. Du har erfaring med større forhandlinger, er opptatt av verdibasert salg og er vant til både å finne og bruke innsikt for å fatte beslutninger.
Som en del av External Retail teamet vil du jobbe med engasjerte, motiverte og svært kompetente kollegaer. Sammen sørger vi for å optimalisere mulighetene vi ser i markedet. Som team jobber vi tett med ulike interessenter, både internt i hele organisasjonen på ulike nivåer og med våre eksterne partnere.
Viktigste ansvarsområder
Ansvarlig for resultatutviklingen av Telenors totalsalg i kjeden
SPOC for kjedens ledelse
Ansvar for Telenors totaløkonomi i kjedesamarbeidet med fokus på verdiutvikling på kort og lang sikt
Gjennomføre egne salgsanalyser og omsette de til performance tiltak
Fagansvar for kjedespesifikt retail performance team
Avtaleansvarlig for kjedeavtale.
Noen av dine viktigste oppgaver vil være:
Oppfølgning av leveranser og resultater, være eskaleringsledd, håndtere problemstillinger, ansvar for optimalt samspill og god relasjon mellom Telenor og kjede.
Forhandling av kjedeavtale og løpende eksekvering av kjedeavtalens mekanismer og innhold.
Lede utviklingen av analysearbeidet i teamet, initiere relevante utviklingstiltak og på egenhånd gjennomføre relevante større salgsanalyser
Lede og videreutvikle etablert performance- og kvalitetsprosess i kjedespesifikt team - planlegge, analysere, prioritere, gjennomføre og måle effekt.
Lede og videreutvikle digital butikkoppfølging i kjedespesifikt team - treffsikre analyser, riktig prioritering, planlegging og effektive møter - måle effekt og følge opp etterlevelse.
Daglig oppfølging av retailteamet, gjennomføring av aktiviteter, sikre langsiktighet og etterlevelse av definerte prosesser.
Økonomistyring av kjedeytelser, og påse at tiltak er i henhold til Telenors retningslinjer og standarder.
Faglig utvikling av retail performance rollene - trening, coaching, feedback på butikkmøter, sette og følge opp faglige utviklingsmål.
Vi er sikre på at dette er en god match hvis du har et strategisk hode som liker å se saker fra et helhetlig perspektiv. Du må trives med å danne og opprettholde gode relasjoner, også der hvor det kan være ulike interesser fra interne og eksterne parter. Store deler av jobben vi gjør baserer seg på innsikt og analyser. Du må derfor trives med analysearbeid og ha evne til å forklare sammenhenger med tall. Det er fordelaktig om du har erfaring med håndtering og presentasjon av data gjennom Excel og PowerPoint. Hvis du i tillegg har et ønske om å lede og utvikle prosessarbeid så er dette midt i blinken for deg! På grunn av forholdene rundt stillingen forutsetter det at du klarer å formulere deg godt både på norsk og engelsk. Rollen egner seg best for deg som enten har erfaring eller utdannelse innen økonomi, markedsføring og/eller retail.
Hva kan vi tilby deg
En svært sentral rolle i teamet External Retail, men også i resten av organisasjonen.
Et høyt kompetansenivå i Telenor med eksperter innen mange ulike felt og hvor du får muligheten til å jobbe med motiverte, kommersielle kollegaer. Rollen vil gi faglige utfordringer, men også muligheten til å sparre med dyktige kolleger og rom for å lære av hverandre.
Vi setter din selvutvikling høyt på agendaen. Telenor har et læringsprogram hvor du får tilrettelagt for 40 timer av din arbeidshverdag til å utvikle din kunnskap og kompetanse.
Du vil selvfølgelig få de typiske hygienefaktorene som blant annet konkurransedyktig arbeidsvilkår, en fleksibel og variert arbeidshverdag, gode kantineordninger i vakre omgivelser på Fornebu, treningssenter på arbeidslokalet og rabatter hos SATS mm.
Nyttig å vite
Søknadsfrist 10 februar. Vi vurderer kandidater fortløpende.
Nysgjerrig? Kontakt John Aaland, Head of External Retail, john.aaland@telenor.no, eller Preben Killingstad, Head of Direct Partner & Sales, preben.killingstad@telenor.no
Vi utfører bakgrunnssjekk av relevante kandidater via Semac AS.
Om Telenor Norge
Telenor Norge AS er landets største digitale tjenesteleverandør innenfor telekommunikasjon- og datatjenester. I Telenor tror vi på de mulighetene teknologien gir til å forbedre og forenkle menneskers hverdag. Vi har over 150 års fartstid med å levere samfunnskritiske tjenester av høy kvalitet til kundene våre. Underveis har vi evnet å utforske nye ideer som er tilpasset dagens og fremtidens kunder og tatt en ledende posisjon i den digitale utviklingen.
Vi har 3100 medarbeidere fordelt på 20 kontorer i hele Norge, og vi er en del av Telenor Group, som har virksomhet i åtte land. Våre tjenester og produkter bidrar til økt produktivitet og gir tilgang til alt av digitalt innhold. Vår sikkerhets- og beredskapsorganisasjon jobber døgnkontinuerlig med å trygge våre kunder, og vi tar et særlig samfunnsansvar for å skape trygghet for barn og unge på nett.
Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum. Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no
- Sektor: Privat
- Sted: 1360 Fornebu
- Bransje: Butikk og varehandel, Telekommunikasjon
- Stillingsfunksjon: Analyse, Økonomistyring og budsjettering, Salg
Nøkkelord
Retail Performance, External Retail, Business Performance
Annonseinformasjon
- FINN-kode 390354395
- Sist endret