Vil du bli vår nye førstekonsulent? Vi har ledig stilling i IT-brukerstøtte
Bufdir
- Frist 09.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du bli vår nye førstekonsulent? Vi har ledig stilling i IT-brukerstøtte
Bufdirs IT-tjenester har et sentralt og solid IT-fagmiljø i Vestfold, lokalisert i Tønsberg. Vi har høye ambisjoner om å være et proaktivt miljø med en teknologi porteføljen er bred og spennende. Organisasjonen har over 7000 medarbeidere fordelt på 230 lokasjoner, som trenger tilgang til alt fra en enkelt brukers tilgang til ulike applikasjoner, til integrasjoner mellom onprem og SaaS systemer. Teknologien for å levere denne typer tjenester er i stadig utvikling, og det kreves kontinuerlig fokus på utvikling og forbedring for å sikre at tjenestene er sikre, stabile og effektive.
Stillingen er plassert i avdeling for Brukertjenester i Divisjon IT og informasjonssikkerhet. Det er her vi jobber tettest på brukerne og er deres kontaktpunkt til IT. Vi har spennende og viktige oppgaver forbundet med vårt samfunnsoppdrag der vi sørger for at de som jobber ute i etaten og direktoratet får bistand til å løse sine tekniske utfordringer, slik at deres arbeidshverdag blir enklere. På brukerstøtte vil du arbeide både selvstendig og i team.
Vi søker derfor etter en førstekonsulent som vil kunne følge opp våre oppgaver og være med på å videreutvikle IT brukerstøtte for fremtiden.
Hva får du jobbe med hos oss?
- Besvare og registrere innkommende telefonsamtaler
- Håndtere skriftlige henvendelser i Pureservice
- Feilsøking på PC, mobil, systemer mm.
- Enkel feilretting
- Fjernstyre maskiner
- Lage veiledninger
- Tilgangsstyring
- Varsling ved uforutsette hendelser
- Videreformidle henvendelser til andre fagmiljøer (Catch and dispatch)
Brukerstøtte håndterer henvendelser fra ansatte i Bufetat og Bufdir. Det er stor variasjon i vanskelighetsgrad på henvendelser som kommer inn. Vi etterstreber en SPOC tilnærming (Single Point of Contact), og brukerstøtte alene løser i dag 96% av alle innkommende henvendelser til IT. Vi er ute etter en faglig sterk person som liker et høyt tempo og som liker å sette seg inn i nye ting.
På brukerstøtte er det forventet at man kan jobbe godt selvstendig, men også i team. Brukerstøtte i dag består av 9 personer i aldersgruppen 18 – 36 år, hvor to av disse er lærlinger. Det er et godt miljø på brukerstøtte og stor takhøyde, der alle er rause med hverandre, og med å dele sin kompetanse med resten.
Hva slags bakgrunn har du?
- Relevant teknisk utdanning på bachelornivå eller høyere, eller minimum IKT Drift fagbrev og noen års relevant arbeidserfaring. Lengre og særlig relevant erfaring kan i enkelte tilfeller kompensere for utdanningskravet
- Har erfaring fra servicedesk og brukerstøtte, inkludert telefonsupport
- Har gode språklige ferdigheter i norsk, både muntlig og skriftlig
- Det er også en fordel med erfaring innen Pureservice, AD, M365, Entra ID, Citrix
Relevante sertifiseringer er et pluss, men ikke nødvendig.
Hva slags person ser vi etter?
Ser ser detter deg som er tålmodig, nysgjerrig, og positivt innstilt i møte med andre mennesker og er service- og kundeorientert, med evnen til å ha tett dialog med organisasjonen og andre fagområder. Evnen til å takle høyt tempo, og å identifisere mulige forbedringer og gjennomføre disse kontinuerlig er viktig. Du må ha både gode samarbeids- og kommunikasjons egenskaper.Vi vil vektlegge personlig egnethet for stillingen i vår vurdering av kandidater.
Hva får du hos oss?
- Stillingen er plassert i statlig lønnsregulativ i stillingskode 1408 Førstekonsulent p.t. kr 475.000, - til 525.000, - pr. år. Lønn fastsettes etter en helhetsvurdering av dine kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse jf. Lov om Statens pensjonskasse, som innebærer en god tjenestepensjonsordning, mulighet for tilbud om boliglån til konkurransedyktige betingelser, samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring.
Du får være med på å løfte oss slik at vi kan gi barn og unge og familier et enda bedre tilbud, og det mener vi har en stor verdi i seg selv.
Informasjon til deg som søker
Inkludering og mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
Du kan be om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes. Vi kontakter deg dersom ønsket ditt ikke tas til følge.
Søknad med CV sendes elektronisk via link på denne siden.
Vitnemål og attester med bekreftet stillingsstørrelse og varighet skal lastes opp elektronisk som vedlegg i Webcruiter, samt tas med ved et eventuelt intervju.
Om arbeidsgiveren
Vi jobber med likestilling og ikke-diskriminering og utjevning av levekårsforskjeller slik at alle skal kunne få de samme mulighetene til å delta i samfunnet uavhengig av blant annet alder, kjønnsidentitet, seksuell identitet eller funksjonsnivå. Vi gjør mye, og framover vil vi gjøre enda mer. Derfor trenger vi fler på laget – vil du være med? Les mer om oss på bufdir.no.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Anton Jenssens gate 5, 3125 Tønsberg
- Bransje: Annet, Drift og vedlikeholdstjenester, Konsulent og rådgivning
- Stillingsfunksjon: Annet, Drift/Operations, IT-support
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Brukerstøtte, Drift, Vedlikehold, Førstekonsulent
Annonseinformasjon
- FINN-kode 390460217
- Sist endret