Bildegalleri
(1/1)
Inaktiv
Wim Mertens - Moment - 13 x CDs - Limited edition - Modern Classical - CD-boks s
Til salgs1 764 kr
Beskrivelse
Wim Mertens Moment
Etikett: Les Disques Du Crpuscule TWI 1980
Format: 13 x CD, Album, Remastered
Boksesett, samling, begrenset opplag
Land: Belgia
Utgitt: 2. november 2002
Sjanger: Elektronisk, Klassisk
Stil: Moderne Klassisk, Moderne, Minimal
\r
Tilstand: NM (bokser + CDer)
Noe klistremerkeskader p baksiden, se bilde
\r
\r
Belgisk komponist, kontratenorvokalist, pianist, gitarist og musikolog (f. Neerpelt, Belgia, 14. mai 1953).
Mertens studerte samfunns- og statsvitenskap ved universitetet i Leuven (uteksaminert i 1975) og musikkvitenskap ved universitetet i Gent; han studerte ogs musikkteori og piano ved Royal Conservatories of Gent og Brussel.
I 1978 ble han produsent ved davrende BRT (Belgisk Radio og TV). For Radio 2 (Radio Brabant) produserte han konserter av Philip Glass, Steve Reich, Terry Riley, Meredith Monk, Urban Sax og andre, og var vertskap for et program kalt Funky Town sammen med Gust De Meyer (som han spilte inn den eksperimentelle CD-en For Kun underholdning).
Mertens er frst og fremst kjent som komponist siden slutten av 1970-tallet, og er mest kjent for sitt opus "Struggle for Pleasure". Han er ogs kjent for sitt stykke "Maximizing the Audience", som ble komponert til Jan Fabres skuespill The Power of Theatrical Madness, som hadde premiere i 1984 i Venezia, Italia.
\r
Mertens' stil, mens den stadig utvikler seg i lpet av hans produktive produksjon, berrer vener av minimalistisk, ambient og avantgarde, men vanligvis bevarer han et melodisk grunnlag for angrepene han gjr inn i verdenene han utforsker.
Mertens 'musikk ble brukt i Peter Greenaway-filmen The Belly of an Architect fra 1987, sammen med Glenn Brancas musikk.
Mertens spilte ogs inn under navnet "Soft Verdict", og er forfatteren av American Minimal Music, som ser p skolen for amerikansk repeterende musikk.
I mars 1998 ble Mertens kulturambassadr i Flandern.
\r
\r
\r
Etikett: Les Disques Du Crpuscule TWI 1980
Format: 13 x CD, Album, Remastered
Boksesett, samling, begrenset opplag
Land: Belgia
Utgitt: 2. november 2002
Sjanger: Elektronisk, Klassisk
Stil: Moderne Klassisk, Moderne, Minimal
\r
Tilstand: NM (bokser + CDer)
Noe klistremerkeskader p baksiden, se bilde
\r
\r
Belgisk komponist, kontratenorvokalist, pianist, gitarist og musikolog (f. Neerpelt, Belgia, 14. mai 1953).
Mertens studerte samfunns- og statsvitenskap ved universitetet i Leuven (uteksaminert i 1975) og musikkvitenskap ved universitetet i Gent; han studerte ogs musikkteori og piano ved Royal Conservatories of Gent og Brussel.
I 1978 ble han produsent ved davrende BRT (Belgisk Radio og TV). For Radio 2 (Radio Brabant) produserte han konserter av Philip Glass, Steve Reich, Terry Riley, Meredith Monk, Urban Sax og andre, og var vertskap for et program kalt Funky Town sammen med Gust De Meyer (som han spilte inn den eksperimentelle CD-en For Kun underholdning).
Mertens er frst og fremst kjent som komponist siden slutten av 1970-tallet, og er mest kjent for sitt opus "Struggle for Pleasure". Han er ogs kjent for sitt stykke "Maximizing the Audience", som ble komponert til Jan Fabres skuespill The Power of Theatrical Madness, som hadde premiere i 1984 i Venezia, Italia.
\r
Mertens' stil, mens den stadig utvikler seg i lpet av hans produktive produksjon, berrer vener av minimalistisk, ambient og avantgarde, men vanligvis bevarer han et melodisk grunnlag for angrepene han gjr inn i verdenene han utforsker.
Mertens 'musikk ble brukt i Peter Greenaway-filmen The Belly of an Architect fra 1987, sammen med Glenn Brancas musikk.
Mertens spilte ogs inn under navnet "Soft Verdict", og er forfatteren av American Minimal Music, som ser p skolen for amerikansk repeterende musikk.
I mars 1998 ble Mertens kulturambassadr i Flandern.
\r
\r
\r
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Belgia
FINN-kode | 390464346 |
---|---|
Sist endret | 5.2.2025 kl. 18:11 |