Senior Prosjektleder for vedlikehold og driftsforbedring
Bane NOR SF
- Frist 07.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Vi søker Senior Prosjektleder for vedlikehold og driftsforbedring
Om stillingen:
Som Senior prosjektleder vedlikehold/driftsforbedringer er du ansvarlig for en definert portefølje av vedlikehold som settes ut i entreprenørmarkedet. Porteføljen er iht. definert vedlikeholdsplanen - men den må kvalitetssikres, og detaljeres i et slik nivå at det kan settes ut i markedet. Porteføljen oppdateres løpende ut fra analyser og innsikt som etableres. Du vil derfor ha ansvar for at definert vedlikehold leveres på tid og innenfor budsjett, avtalt sportilgang, forsinkelsestimer og innstillinger, samt til avtalt kvalitet.
Stillingen vil være drivende innenfor driftsforbedringer i regionen. Spesielt gjelder dette utnyttelse av de muligheter analyser og IT-verktøyer gir til å utarbeide innsikt og nye løsninger i driften. Stillingen inngår i ledergruppen i regionen.
Du vil understøtte divisjonens resultatoppnåelse gjennom effektive leveranser i samsvar med gjeldende praksis, følge opp effekt mot aktivitet per strekning, samt at sikkerhet til enhver tid er ivaretatt.
Oppsummert vil du:
- Ha resultatansvar for gjennomføring av vedlikeholdstiltak definert innenfor eget ansvarsområde, herunder effekt-, kostnads- og fremdriftsmål.
- Drive og koordinere driftsforbedringer innen regionen i tett samarbeid med strekningssjefene
- Planlegge vedlikeholdstiltakene som har størst effekt på gjeldende målsettinger, ut fra tildelt budsjettramme
- Støtte regionen i arbeid med å definere nye metoder for å utarbeide innsikt, prioritere og planlegge for relevante tiltak i infrastrukturen
- Ha ansvar for rapportering inkl. risiko for prosjekt/prosjektportefølje
- Følge opp at planlagte prosjekter gjennomføres med forventet fremdrift og definert kvalitet
- Koordinere at planlegging, gjennomføring og overlevering skjer etter Bane NOR sin prosjektmodell, gjeldende regelverk og at relevant dokumentasjon overleveres til eier ved ferdigstillelse
Hos oss får du
Vi er en organisasjon i endring. Viktigheten av oppgavene våre vil prege arbeidsmiljøet rundt deg, med flinke folk som brenner for det de jobber med. Vi setter faglig utvikling høyt, med interne kompetansebyggende muligheter for våre ansatte. Du får arbeidsforhold for tiden vi lever i - med fleksibel arbeidstid og du vil bli inkludert i et sosialt miljø med bl.a bedriftsidrettslag, sosiale og faglige arrangementer. Blant ansattgodene finner du svært gode pensjons- og forsikringsordninger, og selvsagt personalbillett med Go Ahead, SJ Nord og VY sine tog. Vi har også:
- Moderne og sentrale lokaler i Oslo, treningsfasiliteter og innendørs sykkelparkering i bygget.
- Flott personalrestaurant og du får selvfølgelig betalt lunsjpause
- Mulighet til å jobbe noe hjemmefra
- Permisjonsordninger som møter ditt behov
- God seniorpolitikk
Vi er også opptatt av work-life-balance - for vi tror at du fungerer bedre på jobb om du fungerer godt privat.
Dette kommer du til å gjøre
- Bygge prosjektportefølje rettet mot punktlighet, ut fra analyser, tilgjengelige IT-verktøy og i samarbeid med driftsorganisasjonen
- Synliggjøre potensiale og forbedringsmuligheter innenfor drift og vedlikehold i regionen
- Utarbeide kontrakter mot eksterne leverandører i samarbeid med anskaffelser og andre relevante fagmiljøer
- Bringe tildelt prosjekt/prosjektportefølje fram til angitte mål og bidra til å ivareta byggherreansvaret i prosjektets plan- og gjennomføringsfase
- Sørge for at av avvik og endringer følges opp iht. gjeldende systemer, og at sikkerhet ivaretas iht. gjeldende lover, forskrifter og Bane NORs mål og styringssystem
- Jobbe proaktivt med kostnadsreduserende tiltak i prosjektet/prosjektporteføljen basert på kost/nytte og fremme eventuelle forslag til endringer
Dette tror vi du trenger for å lykkes og trives
- Høyere utdanning på bachelor/masternivå innen relevant fagområde
- Solid erfaring fra ledelse av komplekse drifts - eller vedlikeholdsorganisasjoner, fortrinnsvis innen jernbane eller samferdsel
- God forståelse for komplekse årsakssammenhenger, relevante krav og offentlig planbehandling
- Kjennskap til relevante krav, herunder lovverk og standarder
- Erfaring med å bygge team og samarbeide på tvers av fagmiljøer
- Betydelig erfaring med analyser og visuell fremstilling av resultater
Personlige egenskaper
- Relasjonsbyggende og inspirerende, med evnen til å skape gode forbedringsinitiativer, engasjere og motivere dine medarbeidere rundt langsiktige utviklingsmål
- Komfortabel med å lede komplekse prosesser i tverrfaglige arbeidsmiljøer
- Evner å kommunisere godt på tvers av alle ledernivåer
- Solid kompetanse innenfor grensesnittet IT, identifisering av årsakssammenhenger og driftsoppfølging
- Løsningsorientert, med gode samarbeidsegenskaper for å skape resultater
- Analytisk, metodisk og systematisk tilnærming til oppgaver. Evner å utnytte data til å konkretisere tiltak og planer
- Erfaring innen kontinuerlig forbedring
- Proaktiv og komfortabel med å håndtere mange parallelle aktiviteter
Kjekt å vite
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss kollegaer med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Det er viktig for oss at våre medarbeidere identifiserer seg med våre verdier som er åpen, ansvarlig og lagspiller. Hva betyr disse verdiene for deg?
Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Vil du sette spor, håper vi du tar kontakt med oss
Rekrutterende leder: Lars Berge, Regiondirektør
✆ (+47) 95713164 | ✉ Lars.Berge@banenor.no
Om arbeidsgiveren
Bane NOR er med på å bygge Norge! Utviklingen av infrastruktur og knutepunkter former og forandrer samfunnet vårt, og tar oss inn i en mer bærekraftig fremtid. Bane NOR skal være selve drivkraften for jernbanevekst, og bidra til at flere kan ta mer tog. Vi er et statsforetak med hovedkontor i Oslo med over 5000 medarbeidere i hele landet. Søk jobb hos oss og bli med på den viktige og historiske satsningen.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Schweigaardsgate 33, 0191 Oslo
- Bransje: Bygg og anlegg, Drift og vedlikeholdstjenester, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Koordinering, Ledelse, Prosjektledelse
Nøkkelord
vedlikehold jernbane samferdsel sportilgang driftsforbedring
Annonseinformasjon
- FINN-kode 390481369
- Sist endret