Bildegalleri
(1/1)
Roco H0 - 63195 - Damplokomotiv med tilhengervogn (1) - BR02 (BR18) med Oiltende
Til salgs4 117 kr
Beskrivelse
Roco H0 - 63195 - Damplokomotiv med tender (1) - BR02 (BR18) med iltender Full lyd - DR (DDR)
Testet og fungerer
Frontsignal endres
5-akslet drevet
Full lyd Esu Loksound 5 innebygd
Adresse: 3
Lokomotivet 18 201 til Deutsche Reichsbahn ble bygget i 1960-1961 i Meiningen-verkstedet og var sammensatt av deler av Henschel-Wegmann-toglokomotivet 61 002, anbudet til BR 44 (lok. 44 468) og deler av H 45 024 og BR 41. Det ble det raskeste damplokomotivet som fortsatt var i drift i verden som oppndde en toppfart p 182,5 km/t.
Utvikling og nringsliv
VES-M Halle var p jakt etter et lokomotiv som kunne n en hastighet p 160 km/t og som kunne brukes til ekspresstogtjenester. I RAW Meiningen-verkstedet ble Henschels BR 61 tatt utgangspunkt i og deler fra andre lokomotiver som H 45 og BR41 og BR44 ble brukt til sette sammen et nytt lokomotiv. Lokomotivet var utstyrt med aerodynamisk kledning utvendig, foran og p kjelen. 31. mai 1961 forlot det nye rekonstruerte lokomotivet (Reko-loc) verkstedet i Meiningen som BR 18 201 og ble stasjonert i BW Halle.
I 1964 ble lokomotivet brukt for frste gang p ruten Frankfurt a/d Oder - Fangschleuse, hvor lokomotivet ndde en hastighet p 160 km/t. I november oppndde lokomotivet en toppfart p 176 km/t p ringveien Velim i Tsjekkoslovakia. I 1967 ble lokomotivet utstyrt med oljefyr og lokomotivet fikk nytt firmanummer 02 0201-0. I 1972 ble det satt ny fartsrekord p strekningen Delitzsch - Berlin, med en hastighet p 182,5 km/t.
Lokomotivet ble ogs brukt i ekspresstogtjenester og var i vanlig bruk til slutten av 1970-tallet.
Siden 1980 har lokomotivet hovedsakelig vrt brukt til spesielle reiser og arrangementer, gjerne med 2. anbud for slippe ta inn vann p lengre reiser. Siden 1994 ble lokomotivet eiendommen til Deutsche Bahn AG. I 1997 ble lokomotivet brakt til Meiningen for en strre overhaling. Takket vre mange givere kunne lokomotivet settes i drift igjen.
Bilder er en del av beskrivelsen
Lokomotiv har 1 mneds garanti etter kjp.
I tilfelle defekt, returner den gratis innen 1 mned fra Nederland.
Alle pakker sendes registrert og forsikret
Testet og fungerer
Frontsignal endres
5-akslet drevet
Full lyd Esu Loksound 5 innebygd
Adresse: 3
Lokomotivet 18 201 til Deutsche Reichsbahn ble bygget i 1960-1961 i Meiningen-verkstedet og var sammensatt av deler av Henschel-Wegmann-toglokomotivet 61 002, anbudet til BR 44 (lok. 44 468) og deler av H 45 024 og BR 41. Det ble det raskeste damplokomotivet som fortsatt var i drift i verden som oppndde en toppfart p 182,5 km/t.
Utvikling og nringsliv
VES-M Halle var p jakt etter et lokomotiv som kunne n en hastighet p 160 km/t og som kunne brukes til ekspresstogtjenester. I RAW Meiningen-verkstedet ble Henschels BR 61 tatt utgangspunkt i og deler fra andre lokomotiver som H 45 og BR41 og BR44 ble brukt til sette sammen et nytt lokomotiv. Lokomotivet var utstyrt med aerodynamisk kledning utvendig, foran og p kjelen. 31. mai 1961 forlot det nye rekonstruerte lokomotivet (Reko-loc) verkstedet i Meiningen som BR 18 201 og ble stasjonert i BW Halle.
I 1964 ble lokomotivet brukt for frste gang p ruten Frankfurt a/d Oder - Fangschleuse, hvor lokomotivet ndde en hastighet p 160 km/t. I november oppndde lokomotivet en toppfart p 176 km/t p ringveien Velim i Tsjekkoslovakia. I 1967 ble lokomotivet utstyrt med oljefyr og lokomotivet fikk nytt firmanummer 02 0201-0. I 1972 ble det satt ny fartsrekord p strekningen Delitzsch - Berlin, med en hastighet p 182,5 km/t.
Lokomotivet ble ogs brukt i ekspresstogtjenester og var i vanlig bruk til slutten av 1970-tallet.
Siden 1980 har lokomotivet hovedsakelig vrt brukt til spesielle reiser og arrangementer, gjerne med 2. anbud for slippe ta inn vann p lengre reiser. Siden 1994 ble lokomotivet eiendommen til Deutsche Bahn AG. I 1997 ble lokomotivet brakt til Meiningen for en strre overhaling. Takket vre mange givere kunne lokomotivet settes i drift igjen.
Bilder er en del av beskrivelsen
Lokomotiv har 1 mneds garanti etter kjp.
I tilfelle defekt, returner den gratis innen 1 mned fra Nederland.
Alle pakker sendes registrert og forsikret
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 390499750 |
---|---|
Sist endret | 24.1.2025, 22:14 |