
Familieveileder
Nes kommune Psykisk helse- og familietjeneste
- Frist 10.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med å gjøre en forskjell for barn, unge og deres familier?
Vi har en ledig stilling som familieveileder i 100% fast stilling i Familiens hus, avdeling Psykisk helse- og familietjenesten.
Vår avdeling består av familieveiledere og psykologer med erfaring fra familiearbeid og psykisk helsehjelp. Vi søker deg som ønsker å bidra til at barn og unge har en god oppvekst i Nes gjennom psykisk helsehjelp til barn og unge og foreldreveiledning. Tjenesten jobber i tråd med oppvekstreformen og dekker behovet for psykisk helsehjelp og arbeid med foreldreferdigheter i grenseområdet mellom helsestasjons- og skolehelsetjenesten arbeidsområde på den ene siden, og arbeidsområdene til barnevern og BUP på den andre siden.
Avdelingen er en del av virksomheten Familiens hus som tilbyr tjenester til gravide, barn og unge og deres familier innen tjenesteområdene svangerskap- og barselomsorg, helsestasjonstjeneste, åpen barnehage, Home-Start Familiekontakten, skolehelsetjeneste, helsestasjon for ungdom, barnevernstjeneste, og psykisk helse- og familietjeneste. Familiens hus har tilhold i nye lokaler i sentrum av Årnes. Samlet jobber vi hver dag for at barn og unge skal ha gode oppvekstsvilkår!
Vi er en fin gjeng med engasjerte, initiativrike og løsningsorienterte ansatte som brenner for å utvikle nye og virksomme tiltak. Ønsker du være med på laget?
Vi kan tilby spennende arbeidsoppgaver i en tjeneste med fokus på fag og kvalitet.
Arbeidsoppgaver
- Vurdering og behandling av psykiske helseplager og lettere psykiske lidelser hos barn og unge
- Foreldreveiledning
- Behandling av nyoppståtte svangerskaps- og barselsrelaterte psykiske helseplager
- Tverrfaglig samarbeid og veiledning
- Gjennomføre gruppetilbud
Vi er en tjeneste i endring andre oppgaver i avdelingen kan bli aktuelt. Noe arbeid på kveldstid må påregnes.
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig helse-, pedagogisk- eller sosialfaglig bakgrunn (Bachelor), evt. annen relevant fagbakgrunn
Videreutdanning som gir
- god kjennskap til normalutvikling og skjevutvikling hos barn og ungdom
- behandlingskompetanse knyttet til psykisk helse for denne gruppen
Vi ønsker oss deg som:
- Har kunnskap til å skille mellom psykiske lidelser og normale utviklingsvansker, omsorgsproblematikk og livskriser
- Har helhetlig og systemisk tenkning
- Erfaring med liknende arbeid eller generelt bred erfaring i arbeid med barn, unge og familier
- Førerkort klasse B. En må påregne bruk av egen bil i tjenesten
For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder, jf. helse og omsorgstjenesteloven §5-4 og opplæringsloven §17-11.
Personlige egenskaper
- Stabil, ansvarsfull og selvstendig
- Må kunne arbeide analytisk, strukturert og nøyaktig
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Være fleksibel og ha stor arbeidskapasitet
- Må kunne håndtere stort arbeidspress
- Må trives med varierte oppgaver og kunne jobbe arenafleksibelt
- Initiativrik og evne til å arbeide målrettet
- Positiv innstilling til helhetlig utvikling av kommunale tjenester for barn og unge
- Bidra til et godt arbeidsmiljø og trivsel i hverdagen både i Psykisk helse- og familietjenesten og i virksomheten Familiens hus
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Et godt arbeidsmiljø med utfordrende og spennende arbeidsoppgaver i en tjeneste i utvikling
- Topp moderne lokaler i Årnes sentrum, 3 min. gange fra jernbanestasjon
- Godt tverrfaglig samarbeid
- Lønn i henhold til tariff
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.
Prakitisk informasjon om søkerprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser skal oppgis.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Velkommen som søker!
Om arbeidsgiveren
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma - elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Rådhusgata 2, 2150 Årnes
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Helsepersonell, Omsorg og sosialt arbeid, Psykiatri
Nøkkelord
psykisk, foreldreveiledning, helse, sosial, pedagogisk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 390923728
- Sist endret