Kategorisjef
Unilever Ice Cream
- Frist Snarest
- Ansettelsesform Prosjekt
Kategorisjef till Unilever Ice Cream Company
OM UNILEVER
3,4 milliarder mennesker i over 190 land bruker våre produkter hver dag. Unilever er selskap som utgjør en forskjell i verden. Jobb med merkevarer som er elsket av forbruker, forbedrer livene til forbrukere og som bidrar positivt til samfunnet. Vi drives av vårt formål: å gjøre bærekraftig liv vanlig, og det er vår tro at å drive forretning på riktig måte fører til overlegen ytelse. I hjertet av det vi gjør er våre mennesker – vi tror at når våre folk jobber med hensikt, vil vi skape et bedre selskap og en bedre verden.
Iskrem innen Uniever er nå på en reise for å bli et selvstendig selskap globalt. Dette innebærer å etablere et selskap som er 100% dedikert til å utvikle, produsere og selge verdens beste iskrem.
JOBBENS FORMÅL
Vi er utfordreren i iskrem kategorien med stor vekstambisjoner i norsk dagligvare og andre kanaler i Norge. Du vil jobbe med kjente internasjonale markevarer som Ben & Jerry’s og Magnum, og være en del av verdens største produsent av iskrem.
Som søker til denne rollen vil du være en integrert del i å bygge, utvikle og opprettholde troverdige, langsiktige, kategoriledende relasjoner, både internt og eksternt. Du vil være kategoriens ansikt utad på det norske kontoret internt, men også ut mot eksterne kunder med din kategoriekspertise. I organisasjonen er kategorisjefen et bindeledd mellom det nordiske marketing-teamet, og den norske salgs- og KAM organisasjonen. I tillegg vil du være forbrukerens og shopperens stemme i organisasjonen som leverer konkret innsikt som kan benyttes som veksttiltak innenfor kategorien.
Ansettelsesform: 12 måneders kontrakt, men mulighet for forlengelse
HOVEDANSVAR
· Utvikle kategoriforståelse og innsikt til handlinger med gjennomføring, analyse og evaluering
· Identifisere vekstmuligheter i markedet på kundenivå gjennom analyse og innsikt
· Jobbe tidvis sammen med mediebyråer for å utvikle slagkraftige medieplaner for å støtte opp under vekst i kategorien.
· Koordinere prosessen med å lansere nye produkter til kjedene ved å tilpasse informasjon og presentasjoner til lokale forhold og behov på kunde/kjedenivå.
· Jobbe tett med Iskrem avdelingen i hele Norden, KAM og salgsavdeling i lanseringsprosesser. Stillingen har en sentral rolle for hele lanseringprosessen med først samhandling med det nordiske kontoret, til kalkyleutforming og tilslutt presentasjon i kundemøter.
· Oppfølging og supportering av nye produkter etter lansering
· Levere jevnlig analyserapportering fra kategorien (som F.eks NielsenIQ) og ad hoc-analyse etter behov.
· Bidra til økt topp- og bunnlinje gjennom analyser og innsikt på portefølje ved produktmiks, kanalmiks og andre vekstfremmende tiltak.
· Forstå hvordan shopperen handler i kategorien, og identifisere muligheter for videre vekst gjennom produktnyheter, kampanjeplaner, prisposisjonering
HVA DU TRENGER FOR Å LYKKES
Den ideelle kandidaten er positiv, selvgående og proaktiv. Du bør være i stand til å strukturere arbeidet ditt og jobbe med flere forskjellige oppgaver og prosesser samtidig. Du vil fungere som et bindeledd mellom Marketing og salg, og derav drive flere av disse prosessene. Du må også kunne effektivt samhandle med kolleger, salgsledelse og seniorledelse og bygge bærekraftige, positive relasjoner med mennesker på alle nivåer i en organisasjon, både internt og eksternt.
DETTE ER DET VI SØKER
· Vi tror du har noen års arbeidserfaring innen FMCG, fortrinnsvis dagligvaresektoren.
· Ideeelt sett har du utdanning innen bedriftsøkonomi, markedsføring eller finans, gjerne marstergrad
· I rollen er det viktig at du er selvstending, proaktiv og løsningsorientert.
· sterke kommunikasjons- og relasjonelle ferdigheter med evnen til å presentere markedsdata og innsikt på en pedagogisk og selgende måte.
· Du må være dyktig i Microsoft Office, spesielt Excel og Powerpoint. Analytiske ferdigheter er nødvendig i rollen for å lykkes
· Sterke prosjektledelses- og planleggingskompetanser vil hjelpe deg å lykkes i rollen.
· Flytende norsk og engelsk er et krav
Rollen rapporterer til Norway Lead for Iskrem kategorien. I Stillingen gis det mye frihet under ansvar.
ER DU INTERESSERT?
Vennligst søk så snart som mulig, frist ..... Søk via portalen ettersom e-post søknader ikke vil bli behandlet.
Har spørsmål kan du ta kontakt med Nordiske Talent Team via ta.nordic@unilever.com
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: Martin Linges vei 25, 1364 Fornebu
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Butikk og varehandel, Grossisthandel import/eksport, Matvareproduksjon og -industri
- Stillingsfunksjon: Analyse, Kontor og administrasjon, Markedsfører
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Nøkkelord
Kategorisjef, Category Manager, iskrem, dagligvare, fmcg
Annonseinformasjon
- FINN-kode 390931877
- Sist endret