Eiendomsskattekonsulent
Senja kommune
- Frist 20.2.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du strukturert, serviceinnstilt og opptatt av presisjon?
Som eiendomskattekonsulent i kommunen får du en nøkkelrolle i arbeidet med eiendomsskatt, der du bidrar til kvalitet i taksering, matrikkelregistrering og kommunikasjon med eiendomsbesittere. Denne stillingen byr på varierte arbeidsdager med både saksbehandling, feltarbeid og samarbeid.
Bli kjent med Senja kommune og stillingen her: https://senjakommune.hyr.no/
Arbeidsoppgaver
- Registrere og ajourholde data i matrikkelen, tiltaks-/bygningsbasen, kartbaser og Komtek.
- Ha kontakt med eiendomsbesittere og andre aktører for avklaringer og oppfølging.
- Gjennomføre befaringer og utarbeide grunnlag for eiendomsskattetakster.
- Fungere som sekretær for sakkyndig nemnd og sakkyndig ankenemnd.
- Utføre saksbehandling og andre oppgaver knyttet til eiendomsskatt og matrikkelføring.
Kvalifikasjoner
Krav:
- Relevant høyere utdanning, f.eks. innen IKT, tekniske fag eller økonomi.
- Grunnleggende datakunnskaper.
- Førerkort klasse B.
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk.
Ønskede kvalifikasjoner:
- Erfaring fra offentlig virksomhet eller eiendomsforvaltning.
- Kjennskap til relevante systemer som f.eks. GIS-line, Komtek (E-skatt) og Elements.
- Erfaring med saksbehandling og datakvalitetssikring.
Personlige egenskaper
Vi søker en person som…
- Er analytisk, strukturert og ryddig i sitt arbeid.
- Kommuniserer godt og bygger gode relasjoner med kollegaer og eksterne aktører.
- Jobber selvstendig og samarbeider godt i team.
- Er løsningsorientert, fleksibel og serviceinnstilt.
Senja kommunes verdier er fremoverlent, raus og bærekraftig. Vi søker en medarbeider som etterlever disse verdiene i arbeidshverdagen.
Personlige egenskaper vil tillegges stor vekt.
Vi tilbyr
- En variert og meningsfull arbeidshverdag med mulighet til å jobbe med både felt- og kontoroppgaver.
- Et trivelig fag- og arbeidsmiljø, der utvikling, erfaringsdeling og samarbeid er en viktig del av kulturen.
- Sosiale sammenkomster med faggruppen og med øvrige ansatte i kommunen.
- Fleksibel arbeidstid innen gitte rammer.
- Kantineordning.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP.
- Tilsetting skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Lønn etter tariff og kvalifikasjoner.
- Sommertid kl. 0800-1500 og vintertid kl. 0800-1545. Sommertid er i perioden 15.mai til og med 14.september.
Vi ønsker deg hjertelig velkommen til Senja kommune, og ser frem til å høre fra deg 👋
Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det i søknadsbrevet. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Om arbeidsgiveren
Senja kommune har ca. 15 000 innbyggere fordelt på øya Senja og fastlandssiden, med Finnsnes som regionsenter. Finnsnes ligger strategisk til mellom byene Tromsø og Harstad, og 30 minutt fra Bardufoss flyplass. Midt-Tromsregionen består av kommunene Senja, Sørreisa, Målselv, Bardu, Dyrøy og Salangen. Regionen er kjent for sin mangfoldige natur med spektakulære fjelltopper og et frodig innenlandsklima. Det er fullt mulig å bo i en kommune og pendle til en annen. Vi kan være behjelpelig med å finne bolig, eventuelt jobb til partner, barnehage/skoleplass, og gi deg en introduksjon til hvilke fritids og kulturmuligheter som regionen vår har å by på.
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Offentlig
- Sted: Rådhusveien 8, 9300 Finnsnes
- Bransje: Eiendom, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ingeniør, Kontor og administrasjon, Økonomi og regnskap
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
eiendomsskatt, matrikkel, taksering, gis, ikt
(1/4)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 390947543
- Sist endret