Kundebehandler / Teknisk support innen IT
Domeneshop AS
- Frist Snarest
- Ansettelsesform Fast
Kundeservice
Domeneshop AS er markedsledende i Norge på domeneregistrering og hostingtjenester, og desidert størst på .no-domener med en markedsandel på over 40%. Siden starten i 1996 har vi jobbet utrettelig for å tilby rimelige og brukervennlige internett-tjenester for folk flest. Vi drifter vår egen serverpark og internett infrastruktur basert på Linux og annen veletablert OpenSource-teknologi. Firmaet har i dag 14 ansatte, og omsetter i 2024 for NOK 110 millioner.
I 2024 ble Domeneshop AS kjøpt opp av Miss Group og nå søker vi etter flere engasjerte og entusiastiske supportmedarbeidere som deler vår visjon om å gjøre internett enkelt og overkommelig for alle, og som vil være en del av et brukerstøtteteam som tar kunden på alvor og yter teknisk support på et nivå vi kan være stolte av. Vi får mye skryt for vår kundeservice, og det har vi tenkt til å fortsette med!
Jobben din vil i hovedsak bestå av å behandle henvendelser per telefon, epost, chat og digitale medier fra våre kunder. Du må være trygg på deg selv og du kunne tolke kundens spørsmål. I noen tilfeller vil også jobben bestå av å selv ringe til kunder for å følge opp de som har hatt en kundeopplevelse som er under forventning. Du må være forberedt på å få spørsmål om alt mellom himmel og jord, men typiske problemstillinger vil være oppsett og feilsøking av epost, hjelp til å publisere websider, feilsøking i websider som ikke fungerer, fakturaspørsmål, i tillegg til spørsmål om domenenavn og internett generelt. Du vil selvfølgelig få all den opplæringen du trenger, men det er ønskelig at du har en viss IT-faglig bakgrunn (gjerne høyskole/universitets-nivå) og gjerne tidligere erfaring fra kundebehandling.
Du anser deg selv som en over gjennomsnittlig avansert nettbruker, med gode kunnskaper i praktisk bruk av internett, og du har kanskje en bachelor-grad i IT eller tilsvarende utdannelse. Om du til daglig foretrekker Windows, MacOS eller Linux spiller ingen rolle (hos oss kan du velge hva du vil bruke), men det er en fordel om du har vært borti alle plattformene. Du bør også vite litt om internett-protokoller og -standarder som f.eks. DNS, SMTP, POP3, IMAP, HTTP, HTML og PHP.
At du liker å hjelpe sluttbrukere er en forutsetning i denne jobben. Du må være tålmodig, strukturert, nøyaktig og serviceinnstilt, og du må være forberedt på å kunne forklare tekniske ting på en lettfattelig måte for brukere uten spesielle datakunnskaper. Det er videre en selvfølge at du har god skriftlig og muntlig formuleringsevne. Det betyr at du må kunne snakke og skrive feilfritt norsk, og du må også beherske engelsk skriftlig og muntlig.
Hvis dette høres interessant ut, så kan vi tilby deg en fleksibel arbeidstid, konkurransedyktige lønnsvilkår, mulighet for hjemmekontor noen dager i uken, og visstnok en god pensjonsavtale (men ingen av oss som jobber her tenker så mye på akkurat det ennå).
Vi har fine kontorlokaler på Kjøita i sentrale Kristiansand. Her har vi blant annet en fantastisk flott kantine.
- Sektor: Privat
- Sted: Kjøita 6, 4630 Kristiansand S
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Internettbaserte tjenester, IT
- Stillingsfunksjon: Brukerstøtte/support, IT-support, Kundeservice
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 390953776
- Sist endret