Spesialkonsulent II
Oslo kommune
- Frist 10.02.2025
- Ansettelsesform Vikariat
En spennende mulighet for deg med økonomisk bakgrunn og som brenner for strategi og drift
Bli en del av lederteamet i avdeling vedlikehold og ledningsdrift som spesialkonsulent i et dynamisk og utviklende vikariat. Denne rollen er ideell for deg som drives av å forme og forbedre organisasjonens økonomiske resultater.
Du vil være organisert inn under avdelingsdirektør og vil ha en nøkkelrolle inn i avdelingens videre utvikling. Oppgaven er både strategiske og operasjonelle, hvor du vil være ansvarlig for utvikling, implementering og oppfølging av drifts- og investeringsbudsjett. Hverdagen vil preges av tett samarbeid på tvers, og på ulike nivåer i organisasjonen, mot andre økonomer og sentrale personer i virksomhetsstyringen, samtidig som du vil bidra med løpende driftsmessig rådgivning.
Da dette er en stilling med svært varierte oppgaver, tror vi den rette personen er en som trives med stort og smått, og en som har en fleksibel tilnærming til oppgavene. Du ser raskt hvor din kompetanse og arbeidskapasitet innen avdelingens område er trengt, og bidrar med engasjement til å drive oppgaver og prosjekter videre. Her er ingen hverdag lik, og du vil bli en synlig ressurs i organisasjonen med stort ansvar, noe som også vil bidra til egen profesjonell vekst.
Vikariatet vil ha en varighet på et år, med mulighet for forlengelse.
Kjerneoppgaver
- Strategisk og operasjonell ledelse sammen med avdelingsdirektøren for å støtte og utvikle organisasjonens mål
- Ansvarlig for utvikling, implementering og oppfølging av drifts- og investeringsbudsjett
- Rådgivning innen budsjett og økonomi
- Optimalisering av avdelingens økonomiske prosesser og materialforvaltning
- Sikre etterlevelse av helse-, miljø- og sikkerhetsstandarder samt offentlige anskaffelsesregler
- Generell saksbehandling innen avdelingens område
- Bidra inn i store og små oppgaver som tilfaller avdelingens område
Kvalifikasjoner
- Mastergrad innen økonomi eller tilsvarende. Bachelorgrad innen ingeniørfag med relevant økonomisk tilleggsutdannelse vil også bli vurdert
- Bred og relevant erfaring innen stillingens arbeidsområde
- IKT kunnskaper, med særlig vekt på økonomisystemer
- Gode fremstillingsevner både muntlig og skriftlig på norsk
Det er en fordel om du har:
- Erfaring fra kommunal virksomhet innen drift og vedlikehold
- Kompetanse innen offentlige anskaffelser og
prosjektprosesser
Personlige egenskaper
- Selvgående, men trives med - og evner å jobbe i tverrfaglig team
- Løsningsorientert og fleksibel, med evne til å håndtere flere oppgaver samtidig
- Gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig
- Analytisk og strukturert
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- En nøkkelrolle i et dedikert lederteam med sterkt fokus på utvikling
- Et inspirerende og inkluderende arbeidsmiljø
- Et vikariat med mulighet for betydelig profesjonell vekst og nettverksbygging
- Fleksibel arbeidstid
- Gunstig pensjons- og forsikringsordning
- Hytter til utlån i Oslo marka
- Nye lokaler på Helsfyr fra 2026
- Lønn kr. 881 400,- til kr. 990 900,- avhengig av kompetanse og erfaring
Om arbeidsgiveren
Vann- og avløpsetaten (VAV) forvalter samfunnskritisk infrastruktur til en verdi
av nærmere 100 milliarder kroner. Hver eneste dag benytter mer
enn 700 000 innbyggere seg av våre tjenester. VAV har 650 ansatte som er avgjørende for å sikre innbyggerne nok drikkevann av
høy kvalitet, og for å håndtere avløpsvannet slik at byens miljø, vassdrag og
fjord blir ivaretatt på en god måte.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Veitvetveien 23, 0596 Oslo
- Bransje: Drift og vedlikeholdstjenester, Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Controller, Økonomi og regnskap, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Saksbehandling, Økonomi, Budsjett, Adhoc, Anskaffelser
Annonseinformasjon
- FINN-kode 390960201
- Sist endret