Dokumentforvalter
Økokrim
- Frist 11.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Dokumentforvalter (rådgiver/seniorrådgiver)
Vil du lede og bidra i utviklingen av Økokrims dokumentasjonsforvaltning og arkiv?
Økonomisk kriminalitet og miljøkriminalitet i samfunnet øker. Økokrim er den sentrale enheten for bekjempelse av disse kriminalitetsområdene. Vårt viktige samfunnsoppdrag får økende oppmerksomhet og prioritering, og vi er i sterk vekst. I vårt arbeid legger vi stor vekt på en tverrfaglig innretning, sterk fagforvaltning og bruk av beste tilgjengelige teknologi.
Vi har en ledig stilling som dokumentforvalter og er på jakt etter deg som er god til å ta vare på fortiden og nåtiden, men som også evner å tenke fremover. Du bør ha solid erfaring med dokumentasjonsforvaltning og arkiv. Som dokumentforvalter vil du arbeide selvstendig med fagområdet, og du vil ha fagansvar for alle Økokrims arkiver. Du vil være en viktig rådgiver og samarbeidspartner for ledere og medarbeidere i organisasjonen. Kommunikasjon og kulturbygging innenfor fagområdet vil være en sentral del av dine arbeidsoppgaver.
Stillingen er plassert i Avdeling for virksomhetsstyring som blant annet inkluderer HR, virksomhetsstyring, økonomi, IT drift, sikkerhet, dokumentasjonsforvaltning og arkiv, eiendomsdrift, samt straffesakskontor. Avdelingen består i dag av 18 medarbeidere og avdelingsdirektør.
Søknader uten vitnemål og attester vil ikke bli behandlet.
Arbeidsoppgaver
- ha fagansvar for alle Økokrims arkiver
- forvalte saksbehandlings- og arkivsystemet Websak
- utføre daglige driftsoppgaver som posthåndtering, journalføring, skanning og kvalitetssikring
- betjene e-postmottak og Altinn
- forvalte og videreutvikle rutiner og planverk for arkivfunksjonen
- sørge for daglig drift av ugradert og gradert arkiv
- gi råd, opplæring, brukerstøtte og arkivfaglig veiledning/bistand til ledere og medarbeidere
- utføre andre relevante oppgaver innenfor virksomhetsstyring
Kvalifikasjoner
Må-krav
- relevant høyere utdanning på bachelornivå innenfor informasjons- og dokumentasjonsforvaltning eller arkivfag. Særlig relevant arbeidserfaring kan oppveie for utdanningskravet.
- solid fagkompetanse innen dokumentasjonsforvaltning og digital saksbehandling i offentlig sektor
- solid kjennskap til relevant lovverk
- erfaring fra saksbehandlings- og arkivsystemer i offentlig sektor, fortrinnsvis WebSak
- erfaring fra arbeid med rutiner og planverk for arkivfunksjonen
- meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- må kunne sikkerhetsklareres for HEMMELIG
Ønskelig
- faglig innsikt i eller interesse for informasjonssikkerhet og personvern
- erfaring med opplæring og veiledning av saksbehandlere
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet, og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41
Personlige egenskaper
- meget god arbeidskapasitet, samt evne til å gjennomføre planer og nå resultater
- selvstendig og initiativrik
- strukturert og ryddig
- løsningsorientert og endringsvillig
- serviceorientert og evne til å samhandle godt internt
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- en spennende arbeidsplass med et viktig samfunnsoppdrag som regjeringen og Stortinget satser på
- et godt arbeidsmiljø
- god mulighet til faglig og personlig utvikling
- medlemskap i Statens pensjonskasse
- fleksibel arbeidstid
- trening i arbeidstiden
- avlønning som rådgiver (SKO 1434) kr 560 000–670 000/seniorrådgiver (SKO 1364), kr 670 000–800 000
Om arbeidsgiveren
Økokrim forebygger, etterretter, etterforsker og fører saker for retten innenfor økonomisk kriminalitet og miljøkriminalitet over hele landet. Økokrim er lokalisert i Oslo og har i tillegg en bedragerienhet på Gjøvik. Les mer om oss på www.okokrim.no.
Økokrim følger statens personalpolitikk om å styrke likestilling, inkludering og mangfold. Den sier at dersom vi har kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, så skal vi kalle inn minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. Kryss derfor av om dette i rekrutteringsportalen. Se https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
For ansettelse i politiet kreves plettfri vandel og du må derfor innhente uttømmende og utvidet politiattest, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
- Sektor: Offentlig
- Sted: C. J. Hambros plass 2C, 0165 Oslo
- Bransje: Arkiv og bibliotek, Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: Arkivar og bibliotekar, Dokumentasjon, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
arkiv, dokumentforvalter, rådgiver, saksbehandling, arkivering
Annonseinformasjon
- FINN-kode 391072145
- Sist endret