Merkevare Designer
Gjensidige
- Frist 11.2.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du en designer eller Art Director med lidenskap for merkevarebygging og en sterk forståelse for visuell identitet?
Gjensidige er et ledende nordisk forsikringsselskap som er et av de største selskapene på Oslo Børs med om lag 3800 medarbeidere i Norge, Sverige, Danmark og Baltikum. I Norge tilbyr vi også pensjon og sparing. Hos oss kan du være med på å sikre flere liv, mere helse og større verdier enn hos noen andre forsikringsselskaper i landet.
I Gjensidige engasjerer vi oss i kundene våre, og i bærekraftige løsninger. Fremtiden avhenger av at vi forvalter verdiene våre riktig, og vi trenger alltid flinke folk til denne viktige oppgaven. Vil du være med?
Vi søker en kreativ og strategisk sterk Merkevare Designer til merkevareteamet vårt!
Hos oss i Gjensidige får du muligheten til å jobbe med en av Norges mest kjente merkevarer - på tvers av kanaler og landegrenser. Som Brand Designer vil du spille en sentral rolle i å videreutvikle og implementere Gjensidiges visuelle identitet. Du kombinerer kreativitet med strategisk forståelse og trives med å balansere innovasjon og etablerte løsninger. Du er nysgjerrig på teknologi, som AI, og ser hvordan dette kan styrke designprosesser og effektivisere arbeidsflyten.
Avdeling Merkevare er en del av People and Communication og består av 6 fagfolk som brenner for merkevaren vår. Vårt overordnede ansvar er å skape forståelse og begeistring for merkevaren, slik at vi fremstår som Ett Gjensidige. Vi har to hovedroller: Som merkevareansvarlige sikrer vi konsistens på tvers av organisasjonen gjennom strategisk veiledning, beste praksis og langsiktig merkevarebygging. Som Gjensidiges inhouse reklamebyrå har vi et operativt ansvar for å utvikle kreative løsninger som støtter merkevarestrategien og bygger en sterk og enhetlig merkevare.
Din hverdag som Merkevare Designer
- Utvikle visuelle løsninger og designelementer som bygger opp under Gjensidiges visuelle identitet.
- Bidra til kampanjer, animasjoner, filmer og andre kreative prosjekter - fra idé til ferdig produkt.
- Videreutvikle vårt brandcenter og sikre at ansatte har tilgang til oppdaterte retningslinjer og ressurser.
- Utforske og implementere nye verktøy og metoder, som AI, for å forbedre design- og arbeidsprosesser.
- Sikre effektiv bruk av verktøy som Figma, Jira og Templafy i hverdagen.
- Jobbe med både små og store prosjekter, alltid med fokus på våre strategiske mål.
Om deg som søker
- Du har erfaring med å jobbe med store merkevarer og visuelle identiteter.
- Du har høyere utdannelse innen design.
- Du er en storyteller som kan formidle komplekse budskap gjennom engasjerende visuelle løsninger.
- Du har kompetanse innen designverktøy som Figma, Adobe-pakken og After Effects.
- Du er nysgjerrig på teknologi og ser potensialet i AI for å styrke designarbeidet.
- Du har en sterk forståelse for merkevarebygging og kan omsette strategiske mål til visuelle løsninger.
- Du trives med samarbeid i tverrfaglige team og liker å bidra til helhetlige prosesser.
Hvorfor velge oss i Gjensidige?
Hos oss blir du en del av et engasjert og tverrfaglig team som deler din lidenskap for merkevarebygging. Du får muligheten til å jobbe med spennende og meningsfulle prosjekter som gjør en forskjell, samtidig som du utvikler deg faglig. Bli med på å forme fremtiden til en merkevare som betyr noe for mange - både nasjonalt og internasjonalt!
Vi garanterer en arbeidsgiver som bryr seg om sine ansatte og legger til rette for god personlig og faglig utvikling. Vi sørger for at du kan utvikle deg innenfor rollen du allerede har, men også bygge din karriere ved å bevege deg på tvers av organisasjonen. For å koble på og yte best mulig når det virkelig gjelder, trenger vi å koble av mellom slagene. Derfor er vi opptatt av at du skal ha rom for å være deg, og til å dyrke det som er betydningsfullt i ditt liv - hva enn det måtte være.
Vi gir deg også muligheten til å jobbe delvis fra hjemmekontor etter avtale. Vi tror på fleksibilitet i arbeidshverdagen, noe vi legger til rette for gjennom gode samhandlings- og arbeidsverktøy. Du vil også få flere goder, som blant annet spesielt god pensjonsordning, forsikringsordninger med behandlingsforsikring, personalrabatter, firmahytter i inn- og utland, aksjespareordning og sommertid.
Vi holder til i flotte kontorlokaler (Huset vårt) sentralt i Oslo sentrum. Her finner du treningsmuligheter i eget treningsstudio og gymsal, i tillegg til bedriftsidrettslag med for eksempel klatregruppe, turgruppe og fotball, kulturaktiviteter og andre sosiale grupper.
Høres dette ut som noe for deg? Vi gleder oss til å høre fra deg! Har du spørsmål til stillingen, ta kontakt med:
Birgitte Kjersem Lund, (+47)98250401, Birgitte-Kjersem.Lund@gjensidige.no
Søknadsfrist: 11.02.2025
I Gjensidige ønsker vi å gjenspeile bredden av mangfoldet i samfunnet. Oppgavene er varierte, ofte langsiktige og ikke minst samfunnsviktige. Det fineste vi har er felleskapet, og den du er, er viktig for oss. Hos oss får alle like stor plass, og mangfoldet vårt beriker både oss selv og kundene våre. Gjennom å være deg selv, og få muligheten til å utvikle ditt fulle potensial, kan du utnytte evnene dine langt bedre.
Se fremover. Skap verdier. Bli en av oss.
Vi gjennomfører bakgrunnssjekk før ansettelse.
Om arbeidsgiveren
Gjensidige er et ledende nordisk forsikringsselskap som er et av de største selskapene på Oslo Børs med om lag 3800 medarbeidere i Norge, Sverige, Danmark og Baltikum.
- Sektor: Privat
- Sted: Schweigaards gate 21, 0191 Oslo
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Markedsføring og annonsering, PR, informasjon og kommunikasjon
- Stillingsfunksjon: Art director, Design, Interaksjonsdesign
Nøkkelord
designer, brand, visuell identitet, merkevare, strategisk forståelse
(1/4)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 391075077
- Sist endret