Consultant strategi og forretningsutvikling
BDO AS
- Frist 26.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du jobbe med strategi og forretningsutvikling i et av Norges ledende kompetansehus?
Hos BDO Consulting har vi solide vekstambisjoner, og vi søker flere dyktige kolleger som ønsker å være med på å videreutvikle vårt tjenesteområde innen strategi og forretningsutvikling til vårt kontor i Bodø. Her vil du få bli en del av et fagmiljø med 30 konsulenter som drives av å utvikle næringslivet i regionen, i tillegg til å samarbeide tett med våre andre forretningsområder som revisjon, business services og advokater.
Vi ser etter dyktige prosjektledere og fagspesialister med et sterkt engasjement for norsk næringsliv, som trives i skjæringspunktet mellom strategi og finans. I rollen vil du være en nøkkelressurs i våre vekstplaner, med muligheten til å påvirke utviklingen og sette retningen fremover.
Du vil få muligheten til å jobbe tett på ledelse, styret og eiere i viktige veivalg og beslutninger. Når beslutninger er tatt, vil du også lede team som støtter implementeringen og skaper verdier for våre kunder. Variasjon og kompleksitet i oppgavene byr på store muligheter for personlig utvikling. I hverdagen vil du få ønsket oppfølging fra erfarne fagspesialister for å sikre en god faglig utvikling og sparring.
Hva gjør denne stillingen så spennende?
- Få ansvar for gjennomføring av prosjekter og lede team
- Fasilitere strategiprosesser
- Utarbeide strategiske markedsanalyser
- Utarbeide økonomiske analyser (interne og eksterne) som beslutningsgrunnlag for ledelse, eiere og styret
- Støtte implementering av strategier
- Bistå våre kunder med å utforske og utvikle nye forretningsmuligheter
Vi ser for oss at du:
- høyere utdanning innen økonomi, finans, strategi eller lignende, med gode akademiske resultater.
- har 2-5 års relevant erfaring, gjerne innen consulting, industri, bank, finans eller investeringsselskap. Erfaring innen strategiarbeid og/eller forretningsutvikling, eller har jobbet som forretningsutvikler i større virksomheter.
- evner å analysere, forstå og formidle problemstillinger og løsninger på en enkel måte.
- er selvstendig, men også opptatt av å være en god lagspiller.
- har interesse for analyse og liker å ta i bruk nye verktøy.
- er glad i mennesker, trives hos kunder og tar ansvar for kvalitet i leveranser.
- har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk.
Hva kan vi tilby deg?
Vi har spurt våre kollegaer om hva som er det beste med å jobbe i BDO:
- Et skikkelig bra arbeidsmiljø: Vi spiller hverandre gode og har det gøy sammen på jobb. Det finnes utallige sosiale arenaer å engasjere seg i, som for eksempel Frisk i BDO, som har et bredt tilbud av fysiske aktiviteter og arrangementer, og eget nettverk for innovasjon og nytenkning.
- Hver dag er ulik: Hos oss får du jobbe med små og store kunder. Du vil kunne dypdykke ned i ulike bransjer og problemstillinger, både tverrfaglig og selvstendig. Vi lover deg en variert arbeidshverdag!
- Fleksibiliteten: Vi tror at du best selv styrer arbeidsdagen og hvor du utfører den. Dette tilrettelegger vi for som en hybrid arbeidsplass med fleksitid.
- Utviklingsmulighetene: Vi vil at du skal lykkes og nå dine mål. Derfor har vi fadderordninger, videreutdanningsprogrammer, tett lederoppfølging og en tydelig forfremmelsesprosess.
- Fremtidsrettede lokaler. BDO Bodø holder til i moderne lokaler i Bodø Innovation gate. Her får du eget kontor med nydelig utsikt, varm lunsj i restauranten og et felles aktivitetsrom for å koble av sammen med kollegaer. Garderober og god parkeringsdekning for sykkel og bil er med på å skape en god arbeidshverdag.
I tillegg tilbyr vi kortere arbeidsdager fra juni til august og gunstige pensjons- og forsikringsordninger.
Vi tror på takhøyde for forskjeller og at mangfold gjør oss til bedre rådgivere for kundene våre. I BDO har vi særskilt fokus på folkene først, fordi vi vet at dette er den viktigste forutsetningen for å være gode rådgivere. BDOs konsulenter utfordrer etablerte sannheter og motiverer våre kunder til utvikling. Du passer inn i teamet vårt hvis du fyller våre verdier nær, åpen og modig.
Hvordan søker du?
Det gjør du enkelt ved å laste opp CV-en din i søknadsportalen vår. Vi går gjennom søknader fortløpende frem til fristen.
Søknadsfrist: 16. Februar.2025
BDO er et internasjonalt rådgivnings- og revisjonsselskap med kontorer over hele Norge. Vi har et bredt og sterkt fagmiljø, med inngående bransjekunnskap. Med mer enn 40 000 store og små virksomheter som kunder har vi opparbeidet en unik forståelse for norsk nærings- og samfunnsliv. Som samarbeidspartner gir vi våre kunder råd og innsikt som skaper trygghet for at beslutninger tas på riktig grunnlag.
Vi jobber tett på kundene våre og hverandre, og er genuint opptatt av å skape et arbeidsmiljø med engasjerte, motiverte og kompetente medarbeidere. Det er viktig for oss å ha en inkluderende og mangfoldig kultur. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, kompetanse og perspektiver. I BDO skal alle føle tilhørighet. Vi støtter din utvikling og gjør det mulig for deg å realisere gode ideer og initiativer.
- Sektor: Privat
- Antall stillinger: 2
- Sted: Sandhorngata 43, 8001 Bodø
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Konsulent og rådgivning, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Forretningsutvikling og strategi, Økonomi og regnskap, Rådgivning
Nøkkelord
Finans, Strategi, Økonomi, Rådgivning, Forretningsutvikling
Annonseinformasjon
- FINN-kode 391093084
- Sist endret