Consultant CFO Advisory
BDO AS
- Frist 16.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du bli en del av CFO Advisory i et av Norges ledende kompetansehus?
Til vårt kontor i Bodø er vi på jakt etter konsulenter som brenner for å forme Norges fremste CFO-rådgivningsmiljø. Hos oss vil du kombinere din finansielle ekspertise med strategisk forretningsutvikling for å skape ekte verdi for kundene.
CFO Advisory er fellesbetegnelsen for de tjenester BDO Consulting leverer til en CFO/økonomileder og CFOs økonomi-team. Du vil tre inn i en spennende vekstfase for CFO Advisory, hvor du får mulighet til å påvirke både din egen og vår felles utvikling. Vi engasjerer oss i varierte prosjekter, fra korte konsultasjoner til langvarige rådgivningsoppdrag, og arbeider med både store, veletablerte firmaer og innovative vekstselskaper.
Hos oss får du sjansen til å bruke din kompetanse og forme din karrierevei. Enten din interesse ligger innenfor finans, regnskap, teknologi eller et annet spesialfelt, har vi et bredt spekter av prosjekter som venter på din faglige innsikt og ditt ønske om utvikling.
Aktuelle områder vil være:
- Økonomistyring: Vi har et helhetlig syn på finansfunksjonen og søker kompetanse innen alle aspekter fra regnskap, NGAAP/IFRS og konsolidering til Business Controlling og analysearbeid som del av CSRD-bærekraftsrapportering, inkludert EU-taksonomien.
- Forretningsutvikling: Dette kan inkludere støtte til transaksjoner, restruktureringer og omorganiseringer, ofte i samarbeid med våre advokater. Vi bistår også kunder med å effektivisere økonomiprosesser, vekst og utvikling, gjennom analyser og innsikt i strategi- og utviklingsprosjekter eller å lage beslutningsgrunnlag for ledelse, styret eller eiere.
- Finansiell transformasjon: Bli en spydspiss for utforming og implementering av innovative operasjonelle og teknologiske løsninger som transformerer kundens finansfunksjon. Dette kan eksempelvis skje gjennom bruk av AI i finansfunksjonen og med metoder for endringsledelse.
- Innsikt: Utvikle finansiell rapportering og Excel baserte analyser, men også det å oversette slike modeller til dashboards i eksempelvis Power BI.
Vi ser for oss at du:
- har høyere utdanning i revisjon og regnskap, økonomi, finans eller lignende og kan vise til gode akademiske resultater.
- har 2–5 års relevant erfaring, gjerne innen consulting, revisjon, regnskap eller controller-miljø fra industri, bank, finans eller investeringsselskap.
- ønsker å jobbe med erfarne prosjektledere og fagspesialister for å forme din egen utvikling.
- evner å analysere, forstå og formidle problemstillinger og løsninger på en enkel måte.
- er nysgjerrig på «den moderne CFO rollen» hvor økt bidrag til verdiskaping og få det beste ut av ressurser er sentralt.
- er selvstendig, men også opptatt av å være en god lagspiller.
- har interesse for analyse og liker å ta i bruk nye verktøy.
- er glad i mennesker, liker å være hos kunder og tar ansvar for kvalitet i leveranser.
- har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk.
Hva kan vi tilby deg?
Vi har spurt våre kollegaer om hva som er det beste med å jobbe i BDO:
- Et skikkelig bra arbeidsmiljø: Vi spiller hverandre gode og har det gøy sammen på jobb. Det finnes utallige sosiale arenaer å engasjere seg i, som for eksempel Frisk i BDO, som har et bredt tilbud av fysiske aktiviteter og arrangementer, og eget nettverk for innovasjon og nytenkning.
- Hver dag er ulik: Hos oss får du jobbe med små og store kunder. Du vil kunne dypdykke ned i ulike bransjer og problemstillinger, både tverrfaglig og selvstendig. Vi lover deg en variert arbeidshverdag!
- Fleksibiliteten: Vi tror at du best selv styrer arbeidsdagen og hvor du utfører den. Dette tilrettelegger vi for som en hybrid arbeidsplass med fleksitid.
- Utviklingsmulighetene: Vi vil at du skal lykkes og nå dine mål. Derfor har vi fadderordninger, videreutdanningsprogrammer, tett lederoppfølging og en tydelig forfremmelsesprosess.
- Fremtidsrettede lokaler: BDO Bodø holder til i moderne lokaler i Bodø Innovation gate. Her får du eget kontor med nydelig utsikt, varm lunsj i restauranten og et felles aktivitetsrom for å koble av sammen med kollegaer. Garderober og god parkeringsdekning for sykkel og bil er med på å skape en god arbeidshverdag.
Er det noen av punktene nevnt over som du føler treffer deg?
Da vil vi gjerne motta din CV og søknad! Inkluder gjerne i søknaden hva som er din motivasjon for BDO og hvorfor du er den rette for denne stillingen.
SØKNADSFRIST: 16. Februar 2025
Stillingsnivå vil bli satt etter nærmere avtale.
Om arbeidsgiveren
BDO er et internasjonalt rådgivnings- og revisjonsselskap med kontorer over hele Norge. Vi har et bredt og sterkt fagmiljø, med inngående bransjekunnskap. Med mer enn 40 000 store og små virksomheter som kunder har vi opparbeidet en unik forståelse for norsk nærings- og samfunnsliv.
Hver dag går vi på jobb for å gjøre en forskjell. En forskjell for virksomheter som trenger en samarbeidspartner som kan gi råd, innsikt og skape trygghet for at beslutninger tas på riktig grunnlag.
Vi jobber tett på kundene våre og hverandre, og er genuint opptatt av å skape et arbeidsmiljø med engasjerte, motiverte og kompetente medarbeidere. Det er viktig for oss å ha en inkluderende og mangfoldig kultur. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, kompetanse og perspektiver. I BDO skal alle føle tilhørighet. Vi støtter din utvikling og gjør det mulig for deg å realisere gode ideer og initiativer.
- Sektor: Privat
- Antall stillinger: 2
- Sted: Sandhorngata 43, 8001 Bodø
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Konsulent og rådgivning, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Forretningsutvikling og strategi, Økonomi og regnskap, Revisjon
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Økonomistyring, Forretningsutvikling, Finansiell transformasjon, Rapportering, Revisjon
Annonseinformasjon
- FINN-kode 391106094
- Sist endret