![Bilde fra arbeidsgiver](https://images.finncdn.no/dynamic/1280w/2023/6/vertical-5/22/9/448/841/d0-/10c/b-1/1ee/-af/cd-/f74/ce4/f58/7f9_731057418.jpg)
Kontraktsrådgiver
Bane NOR SF
- Frist 20.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du jobbe som kontrakt- og anskaffelsesrådgiver i Norges beste anskaffelsesmiljø?
Om oss
I Bane NOR har vi ett felles mål - å sette spor vi er stolte av, som kan drive samfunnet fremover. Derfor jobber vi målrettet med bærekraft, modernisering og knutepunkt. Hos oss får du engasjerte og nytenkende kolleger med en sterk tro på at vårt oppdrag er viktig - og stadig blir viktigere. Nå trenger vi flere kontrakts og anskaffelsesrådgivere som vil bidra til å modernisere Norge sammen med oss og våre samarbeidspartnere.
Hvis du er opptatt av varierte oppgaver, høy faglig integritet og godt arbeidsmiljø kan du trygt lese videre.
I avdeling Drift og Vedlikeholdsanskaffelser er våre oppdragsgivere svært viktige for å holde togtrafikken i gang over hele landet. I vår avdeling sørger vi for anskaffelser og kontraktsoppfølging for prosjekt og driftsorganisasjon. Omfanget er alt fra bygg og anleggsarbeid og sporarbeid. Vi opererer ofte i oversiktlige leverandørmarkeder med kjente nasjonale og internasjonale aktører.
I avdelingen arbeider vi med anskaffelser av utførelsesenterpriser, mindre anskaffelser, strategiske rammeavtaler samt kontraktsoppfølging i forhold til fornyelse, drift og vedlikehold.
Arbeidssted ved vårt kontor i Oslo.
Hos oss får du
Vi er en organisasjon i vekst. Viktigheten av oppgavene våre vil prege arbeidsmiljøet rundt deg, med flinke folk som brenner for det de jobber med. Vi setter faglig utvikling høyt, med interne kompetansebyggende muligheter for våre ansatte. Du får arbeidsforhold for tiden vi lever i - med fleksibel arbeidstid og du vil bli inkludert i et sosialt miljø med bl.a bedriftsidrettslag, sosiale og faglige arrangementer. Blant ansattgodene finner du svært gode pensjons- og forsikringsordninger, og selvsagt personalbillett med Go Ahead, SJ Nord og VY sine tog. Vi har også:
- Flott personalrestaurant og du får selvfølgelig betalt lunsjpause
- Mulighet til å jobbe noe hjemmefra??
- Permisjonsordninger som møter ditt behov
- God seniorpolitikk
Vi er også opptatt av work-life-balance - for vi tror at du fungerer bedre på jobb om du fungerer godt privat.
Hvem er du?
Vi ser etter deg som har lyst til å bidra til å være en positiv bidragsyter til det gode arbeidsmiljøet vårt, og dele din kunnskap og erfaring med alle oss andre!
Antakelig har du høyere utdanning innen tekniske fag, juss, økonomi e.l., men andre fagretninger kan også være en bra match for oss. Det samme gjelder hvis du har annen relevant erfaring innen oppdragsledelse og prosjektadministrasjon, samt offentlige anskaffelser eller innkjøp i det private næringsliv.
Det vil være en stor fordel om du har kunnskap om ulike kontraktsstandarder f.eks vare/tjenestekjøp, entreprisekontrakter eller SSA. Uansett er vi avhengig av at du har generelt gode IT kunnskaper og er vant til samhandling med bruk av Office-verktøyene. Du må beherske norsk og engelsk godt - både skriftlig og muntlig.
Dette kommer du til å gjøre
Hos oss vil du få ansvaret for din egen portefølje. Dette innebærer at du får være en viktig bidragsyter i hele prosessen fra behovsavklaring og strategier til gjennomføring av anskaffelsen og oppfølging gjennom leveransen:
- Ansvar for planlegging og gjennomføring av anskaffelsen
- Dialog og forhandlinger med leverandørene
- Løpende kontraktsoppfølging som sørger for å ivareta forpliktelser i avtalen
- Sørge for å identifisere og realisere besparelser og gevinster gjennom hele prosessen
- Veilede våre oppdragsgivere i kontrakt- og anskaffelsesfaglige spørsmål og utfordringer
Lede og gjennomføre leverandørevalueringer
Dette tror vi du trenger for å lykkes og trives
Som person tror vi du er en som tar initiativ og er en tydelig fagperson. Du forstår viktigheten av det å bygge gode relasjoner, samtidig som at du er både løsnings- og kundeorientert. Videre ser vi for oss at:
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Du liker å dele kunnskap og utveksle erfaringer med dine kolleger
- Du er nysgjerrig og søker stadig egen utvikling
- Du liker å være ute i felt for å se hva som skjer og lære mer om jernbanen
Kjekt å vite
Ser du noe du ikke kan? Ta det helt med ro - vi skal sikre at du får en god opplæring! Vi oppfordrer deg til å søke stillingen om den er interessant, og om du har lyst til å lære noe nytt.
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss kollegaer med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Det er viktig for oss at våre medarbeidere identifiserer seg med våre verdier som er åpen, ansvarlig, lagspiller. Hva betyr disse verdiene for deg?
Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Vil du sette spor, håper vi du tar kontakt med oss
Om arbeidsgiveren
Bane NOR er med på å bygge Norge! Utviklingen av infrastruktur og knutepunkter former og forandrer samfunnet vårt, og tar oss inn i en mer bærekraftig fremtid. Bane NOR skal være selve drivkraften for jernbanevekst, og bidra til at flere kan ta mer tog. Vi er et statsforetak med hovedkontor i Oslo med over 5000 medarbeidere i hele landet. Søk jobb hos oss og bli med på den viktige og historiske satsningen.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Schweigaardsgate 33, 0191 Oslo
- Bransje: Juridiske tjenester, Offentlig administrasjon, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Jurist, Rådgivning
Nøkkelord
Oppdragsledelse, prosjektadministrasjon, offentlige anskaffelser, innkjøp, forhandling.
Annonseinformasjon
- FINN-kode 391349739
- Sist endret