
Rådgiver anskaffelser
Arendal kommune
- Frist 17.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Rådgiver anskaffelser
Vil du bli en del av Arendal kommunes anskaffelsesteam?
Vi søker etter en ny rådgiver for anskaffelser som kan supplere teamet i Arendal kommune!
Er du nysgjerrig, analytisk og liker å grave i tall og detaljer? Har du erfaring med å gjennomføre anskaffelsesprosesser? Har du erfaring fra vare- og detaljhandel? Kanskje du har erfaring med å sende inn tilbud til det offentlige? Da kan dette være jobben for deg!
Hva skal du gjøre?
Som rådgiver for anskaffelser vil du ha en variert og spennende arbeidshverdag.
Dine hovedoppgaver vil være:
Gjennomføre anskaffelsesprosesser: Planlegge og lede konkurranser i tråd med regelverket for offentlige anskaffelser.
Analysere innkjøp: Identifisere muligheter for bedre avtaler og smartere innkjøp.
Rådgivning og samarbeid: Bistå kommunens avdelinger med råd og veiledning for å sikre gode beslutninger.
Forbedre avtaleoppfølging: Følge opp inngåtte avtaler, sikre at de blir brukt og gir ønsket verdi.
Utvikle anskaffelsesstrategier: Bidra til å utvikle bærekraftige og kostnadseffektive anskaffelsesstrategier og metoder.
Følge opp markedet: Holde deg oppdatert på leverandørmarkedet og bygge relasjoner med leverandører.
Hva ser vi etter?
- Du har en bachelorgrad eller master innenfor relevante fagområder.
- Gode digitale ferdigheter er en forutsetning, spesielt innen analyseverktøy, Excel, og digitale anskaffelsessystemer (KGV/KAV).
- Kunnskap og erfaring om offentlige anskaffelser er en fordel, men ikke et krav – vi sørger for opplæring!
- Erfaring fra vare- og detaljhandel er et stort pluss, herunder erfaring med å sende tilbud til offentlige anbud.
- Du er nysgjerrig og analytisk, med øye for detaljer.
- Du er omgjengelig og liker å samarbeide på tvers av fagområder.
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
- Norskkunnskaper i samsvar med arbeidsoppgavene over.
Hvorfor jobbe hos oss?
Hos oss får du muligheten til å påvirke hvordan Arendal kommune bruker sine ressurser på best mulig måte. Du blir en del av et engasjert anskaffelsesteam som jobber med smarte, bærekraftige og innovative løsninger for kommunen. Teamet består av dyktige medarbeidere med ulik fagbakgrunn som samarbeider tett for å sikre at ressursene brukes effektivt, strategisk og i tråd med bærekraftsmålene.Vi har et sterkt fokus på digital utvikling og tar i bruk moderne analyseverktøy og digitale anskaffelsessystemer for å forbedre våre prosesser og skape merverdi. Hos oss møter du et inkluderende og løsningsorientert arbeidsmiljø hvor deling av kunnskap, faglig utvikling og samarbeid på tvers av sektorer står sentralt.
Vi tilbyr
- Et godt arbeidsmiljø: Du blir en del av et engasjert og dyktig team med fokus på samarbeid, deling av kunnskap og trivsel på arbeidsplassen.
- Fleksibilitet: Mulighet for fleksibel arbeidstid og hybridløsninger, slik at du kan få en god balanse mellom arbeid og fritid.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger: Som ansatt hos oss er du omfattet av konkurransedyktige pensjons- og forsikringsordninger.
- Lønn etter avtale: Vi tilbyr lønn etter kvalifikasjoner og erfaring, i henhold til kommunens lønnsrammer
Om arbeidsgiveren
Vil du bli vår nye kollega?
Arendal kommune vil være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen. Vi løser viktige oppgaver for lokalsamfunnet og samfunnet vi lever i. Se filmen om vår arbeidsgiverstrategi.
Arendal kommune feiret 300 år i 2023 og har 3200 ansatte. Vi er vertskommune for Norges største demokratifestival Arendalsuka, vi arrangerer Norges eneste innovasjonskonferanse for offentlig sektor og vi jobber aktivt med FNs bærekraftsmål.
Vi ser mangfold som en styrke. Vi vil ha medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Arbeidet skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile Arendals befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Arendal kommune er sertifisert som likestilt arbeidsgiver.
Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.
I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Peder Thomassons gate 4, 4836 Arendal
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Kontor og administrasjon, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 391382262
- Sist endret