Rådgiver
Sykehuspartner HF
- Frist 23.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Tjenesteansvarlig for Alarm- og meldingsutveksling
Er du klar for å spille en nøkkelrolle i utviklingen av kritiske helsetjenester? Sykehuspartner HF søker en engasjert Tjenesteansvarlig for vårt Alarm- og meldingsutvekslingssystem.
Sykehuspartner er en stor organisasjon i en sektor i rivende utvikling. Vi har flere meningsfulle og utfordrende oppgaver som ligger fremfor oss. Vi søker stadig etter høyt motiverte og løsningsorienterte medarbeidere for våre tjenester. Sykehusene i Helse Sør-Øst står ovenfor mange spennende endringer de kommende årene. Helseforetakene, sykehusene og Sykehuspartner har høye ambisjoner på ny teknologi i både gamle og nye sykehus.
Seksjonen for Kommunikasjonstjenester er organisert under avdeling Basistjenester i virksomhetsområdet IKT Tjenester og har ansvar for forvaltning, drift og utvikling av Talekommunikasjon, Kontaktsenter/Sentralbord, Videotjenester, Helselogistikk/Samhandlingsplattform og Alarm- og meldingsutveksling. Våre tjenester leveres til mer enn 80 000 brukere i Helse Sør-Øst og er kritiske for pasientbehandlingen.
Alarm- og meldingsutveksling er et av de mest benyttede og spennende tjenesteområdene i helsesektoren, som innebefatter tjenester som Akuttalarm, Overfallsalarm og Pasientvarsling. For å styrke forvaltning og videreutvikling av tjenesten ønsker vi å ansette en ny medarbeider som kan fylle rollen som Tjenesteansvarlig.
Som Tjenesteansvarlig vil du spille en nøkkelrolle i å sikre at våre tjenester oppfyller de høyeste standarder for kvalitet og pålitelighet. Du vil være sentral i forvaltningen og videreutviklingen av disse tjenestene, og bidra direkte til å forme fremtidens helsetjenester.
Vi har kontorer i flere byer. Ditt arbeidssted kan derfor være Oslo, Drammen, Porsgrunn, Grimstad, Hamar, Lillehammer, eller Fredrikstad.
Aktuelle kandidater vil bli kontaktet og intervjuet fortløpende.
Hovedoppgaver
Som Tjenesteansvarlig for vil dine hovedoppgaver inkludere:
- Sikre at avtalte ytelser i SLA leveres i henhold til avtale, samt at tjenesten er compliant med gjeldende lover og regler.
- Sørge for at Tjenestekatalogen og Regional Protokoll (jf. personvernforordningen artikkel 30) alltid er oppdatert.
- Ha totaloversikt over tjenesten på et overordnet nivå – hva den består av, hva den koster, og hvordan den presterer.
- Lede kundedialog om prioriteringer innenfor SLA.
- Identifisere muligheter for effektivisering gjennom kontinuerlig forbedring og synliggjøre potensielle synergieffekter ved endringer i porteføljen.
- Planlegge, prioritere og følge opp SLA-oppgraderinger fra start til slutt innenfor gitte økonomiske rammer.
- Følge opp avvik på avtalt leveransenivå (styringsinformasjon) og iverksette nødvendige forbedringstiltak.
- Lede interne tjenestemøter på overordnet nivå.
- Sikre nødvendige avtaler med interne og eksterne underleverandører for å kunne levere på SLA til kunden.
- Utarbeide underlag til budsjett for SLA-oppgraderinger og sikre at økonomiske rammer overholdes.
- QA (Quality Assurance) på tilbud til kunder, inkludert verifisering med berørte seksjoner før utsendelse.
- Sikre at linjen er klar til å ivareta sine forpliktelser ved overleveringer, inkludert håndtering av eventuelle restanser.
I denne rollen vil du være sentral og får muligheten til å påvirke og forbedre systemer som har direkte innvirkning på helsepersonellets arbeidshverdag og pasientenes sikkerhet. Du vil bli en del av et team og jobbe i tett samarbeid med tjenesteutvikler, applikasjonsansvarlig, leder, helseforetak og leverandør.
Kvalifikasjoner
Vi søker deg som:
- Har utdanning på høyskole/universitet eller relevant yrkeserfaring
- Har forståelse for forvaltning, drift og vedlikehold av komplekse fellestjenester
- Kan tilegne deg teknisk forståelse og evne til å tilegne seg ny kunnskap
- Kan se helhetlig på systemer og tjenester, og forstå sammenhenger og avhengigheter
- Har erfaring med eller interesse for å bygge tillitt og relasjoner til våre kunder
- Besitter gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
- Klarer å navigere i, -og gjøre deg forstått i skriftlige sakskomplekser
- Kan kommunisere tydelig og effektivt med både tekniske og ikke-tekniske interessenter
Vi setter pris på systematiske evner, lederegenskaper og viljen til å gjøre en forskjell.
Følgende er fordelaktig, men ikke påkrevd:
- Utdannelse innen IKT, gjerne med fokus på telekommunikasjon/alarmsystemer og nettverk
- Erfaring fra helsesektoren
- Kjennskap til ITIL og Service Management/SIAM
- Forståelse for økonomi og avtaleverk
- Erfaring med prosjektmetodikk
Vi verdsetter din evne til å forstå og støtte brukernes behov gjennom IKT-verktøy, bidra aktivt i teamarbeid, utvikle nettverk, foreta helhetlige vurderinger og se tjenesten i et større perspektiv.
Karakterer og vitnemål må legges ved søknaden via Vitnemålsportalen. Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være offentlig godkjent og dokumentert av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. For noen stillinger vil det gjennomføres en utvidet bakgrunnssjekk.
Personlige egenskaper
Personlige egenskaper vil for denne stillingen bli særlig vektlagt:
- Robust og håndterer utfordringer med en positiv innstilling
- Naturlig evne til å lære raskt og tilpasse seg nye situasjoner
- Føre selvstendige, meningsfulle samtaler
- Komfortabel med å ta initiativ og drive prosesser fremover
- Evner å kommunisere tydelig med tekniske og ikke-tekniske interessenter
Vi verdsetter dine evner til å:
- Takle press med ro og profesjonalitet
- Være proaktiv i arbeidsoppgaver og problemløsning
- Bygge relasjoner med kunder, leverandører og kolleger
- Tenke kreativt innen effektivitet og forbedringer
Vi er mer opptatt av din evne til å være trygg i situasjoner, evne læring, tilpasse deg og bidra positivt i et dynamisk arbeidsmiljø.
Vi tilbyr
Et stort fagmiljø med dyktige og motiverte kollegaer, der tverrfaglig kunnskapsdeling er sentralt. Gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Fleksibel arbeidstidsordning med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale. Gode forsikrings- og pensjonsordninger, lønn etter avtale, telefon- og bredbåndordninger. Bedriftsidrett, kulturfond, bidrag til og rabatt på medlemskap hos utvalgte treningssentre.
Søkerlisten til stillingen kan bli offentliggjort i henhold til offentleglova § 25. Hvis du ønsker å unngå å bli oppført på denne listen, må du krysse av for dette i søknaden din og begrunne hvorfor. Skulle vi ikke kunne imøtekomme ditt ønske, vil vi kontakte deg før søkerlisten blir offentliggjort. Du vil da få muligheten til å trekke din søknad dersom du ønsker det.
Om arbeidsgiveren
Sykehuspartner - vi skal utgjøre en forskjell for pasient og sykehus ved å levere bærekraftige, sikre og moderne digitale tjenester.
Sykehuspartner HF leverer tjenester innen IKT, prosjekt, logistikk og HR til alle sykehusene i Helse Sør-Øst og eies av det regionale helseforetaket Helse Sør-Øst.
Sykehuspartner forvalter og drifter avanserte IKT-miljøer med over 80.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste. Sykehuspartners mål er å være en effektiv og brukernær leverandør og være en drivkraft for digital transformasjon.
Sykehuspartner har ca 2000 medarbeidere ansatte på følgende lokasjoner: Oslo/Skøyen, Drammen, Grimstad, Porsgrunn, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset.
Sykehuspartner er miljøsertifisert.
Sykehuspartner er opptatt av mangfold, vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av for eksempel alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, «hull i CV», nasjonal eller etnisk bakgrunn.
- Sektor: Offentlig
- Sted: 0275 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT, IT - programvare
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
IT, IKT, Helse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 391384265
- Sist endret