Til salgs: Nissan Fairlady Z / 350Z - Sjelden, full-bygd banebil
Overfladisk:Dette er en ekstremt godt vedlikeholdt og høyt verdsatt Nissan Fairlady Z (350Z), med et sjeldent og tilpasset oppsett. Importert fra Japan i 2010, brukte den opprinnelige eieren 9 år på å oppgradere bilen til perfeksjon. Alle modifikasjoner og ombygginger ble utført i Norge med store investeringer. Bilen har nesten ikke blitt kjørt de siste 15 årene siden den ble importert, men den har vært med på en lang tur med prøveskilter og fungerte helt utmerket. Du kan skaffe prøveskilter til bilen da den er momset inn men ikke registrert. Alle originale import/eksport papirer er tilgjengelige og følger med.
Bildene i annonsen er tatt fra forrige eier da disse passet bedre.
Detaljer: - Nylig testet og kjører som en kule.
- Importert i 2010 med 74.000km på telleren. Kjørt kun cirka 1.000km siden. Siste 300-400 var av meg på en langtur.
- Nesten alle delene har en "som ny" tilstand på grunn av svært begrenset bruk.
- Lakken er svært sjelden og er fabrikk original. Veldig få Z ble shippet ut med denne fargen.
- 0% rust å finne på bilen HELE bilen da den alltid har blitt oppbevart innendørs og sjekket jevnlig.
- OEM Japanese Fairlady Z Interior - Originalt japansk interiør og eksteriør ivaretatt og beholdt på bilen for autentisitet.
Oppgraderinger og modifikasjoner:- GReddy 350Z Bolt-On (Twin) Turbo Kit, som inkluderer;
2 TD06 SH-20G 8cm² Titanium Turbos
XL Type 32 R Intercooler
Iron Manifolds
Racing Downpipes
External Wastegates
Dual Airinx Intake
New Bottom Plate
- Haltech 350Z Platinum PRO Engine Management (Standalone Version 11). A high-performance standalone ECU for precise engine control, enabling optimal tuning and performance management.
- OS Giken R3C Triple + Sleeve Bearing Clutch
- B&M Precision Sport Manual Short Shifter (33% Throw Reduction)
- AAM Competition 2.5" to 3" Y Pipe
- FIC 1100cc Injectors
- Work LS-406 Wheels
- 350Z Amuse Titanium Exhaust
- Power House Amuse Super Leggera Rear Wing Spoiler (Rare Factory Color: Interlagos)
- Nissan OEM Nismo V3 Front Bumper Fascia
- Kinetix Intake Manifold
- Nismo OEM V3 Rear Bumper/Fascia
De ekstra delene/oppgraderingene til bilen alene (ekskludert bilen) kommer på over 300.000,- kr.
Vedlikehold:- 2016: Motordyno-testet av RTS Performance (resultater tilgjengelig). Bilen pusher nå rett over 400hp, men med twin turbos og resten av settet, er bilen ikke langt unna å treffe 800hp med riktig tune og tileggsbygg.
- 2022: Full service fullført
- 2023: New dekk montert
Ytterligere informasjon:- Jeg kan være behjelpelig med transport om ønskelig.
- Alle bud og bytte forslag ønskes. Bilen må ikke selges, men luftes da det kanskje er på tide for noe annet i garasjen.
- Dette er ikke bare en bil, men en investering mulighet også da disse går opp i verdi hvert år og det blir vanskeligere og vanskeligere å finne en uten rust eller "bodywork" jo mer tiden går. Med sitt sjeldne oppsett, lave kjørelengde og kreftene denne skjuler, er det en unik mulighet for entusiaster eller samlere.