Systemansvarlig Lønn
Posten Bring AS
- Frist 25.2.2025
- Ansettelsesform Fast
Vi ønsker oss en driftig kollega med høy kompetanse innen fagområdet lønn?
Konsernets Shared Service Centre (SSC) Lønn er overordnet ansvarlig for å utbetale og innberette lønn, reiser og utlegg til konsernets ansatte i Norge.
Alle vi som jobber i SSC bidrar til å gjøre hverdagen enklere for våre ledere, og bidrar til at HR-prosesser håndteres riktig ved å levere brukervennlig, solid og proaktiv støtte til ledere og medarbeidere. Slik bidrar vi til å nå vårt mål om å være en attraktiv arbeidsplass.
Som seniorrådgiver får du en viktig rolle med å sikre at Posten Bring AS håndterer lønnsutbetaling og innberetning på en korrekt måte i tråd med lovverket.
I denne rollen søker vi deg som vil bli superbruker i et lønnssystem, har systemforståelse og liker å forenkle prosesser. Du bør ha god kjennskap til lover og regler innenfor lønnsområdet. Vi tror du vil lykkes godt i denne rollen hvis du har sterke analytiske ferdigheter og liker å jobbe med store datamengder.
I denne rollen vil du få ansvar for å:
- Sikre at lønnssystemet er oppdatert til enhver tid gjeldende regler
- Sikre at lønnsregnskapet er korrekt i henhold til gjeldene lover og regler
- Gi opplæring og støtte til brukere av lønnssystemet, internt i SSC og for ledere
- Utvikle og implementere rutiner og prosesser for effektiv bruk av systemet
- Feilsøke og løse tekniske problemer
- Samarbeide med fagmiljøet HR-tech, og leverandør for systemoppdateringer og vedlikehold
- Kontinuerlig håndtere og løse faglige oppgaver og utfordringer
Formelle kompetansekrav
- Det kreves høyere utdanning på masternivå innenfor relevante fagområder
- Gjerne autorisasjon som regnskapsfører eller tilsvarende erfaring
- God forståelse for prosesser knyttet til lønnsutbetaling. Det vil si erfaring med å jobbe i et lønnssystem, gjerne Unit4 ERP
- Det er en fordel om du har tidligere har jobbet i et stort komplekst konsern, eller som konsulent
- Erfaring med og kjennskap til IT-løsninger innenfor fagområdet
Personlige egenskaper
- God til å kommunisere med ulike faggrupper på alle nivå i organisasjonen
- Er utviklingsorientert, proaktiv og liker å jobbe med kontinuerlig forbedring
- Er løsningsorientert med godt humør
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Evne til å jobbe strukturert og selvstendig
- Opptatt av å holde seg faglig oppdatert og utvikle fagområdet
- God evne til å håndtere stress og korte tidsfrister
Hva kan vi tilby deg?
- Hos oss vil du alltid vil være i utvikling, og få rom til å forme din egen hverdag og karriere
- Du vil bli del av et sterkt faglig kompetansemiljø med engasjerte og hyggelige kollegaer, som deler kunnskap og erfaringer
- Posten Bring er en utfordrer i en bransje som er i kraftig utvikling og endring. Dette betyr at vi som konsern stadig må forbedre og tilpasse oss etter nye utfordringer, ønsker og krav som stilles til oss - hver dag. Ved å ta ansvar, spille på lag og stadig ville mer, jobber vi hardt for å gjøre hverdagen enklere og verden mindre for kundene våre. Dette preger oss i vårt daglige arbeid og vår arbeidskultur
Har du spørsmål til stillingen ta gjerne kontakt med Kristin Eriksen, 95963266.
Søknadsfrist er satt til 25. februar, og vi leser søknader fortløpende.
Mangfoldet i Posten Bring er vår styrke, og vi mener forskjellighet og tverrfaglighet blant medarbeidere er nøkkelen til nytenkning og innovasjon. Vi ønsker oss derfor et stort mangfold blant søkere.
Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater via vår samarbeidspartner Semac AS, www.semac.no.
Vi ser frem til å høre fra deg!
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Privat
- Sted: 0185 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: HR, organisasjonsutvikling og rekruttering, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Rådgivning, Revisjon og kontroll, Saksbehandler
Nøkkelord
lønn, regnskap, hr, unit4, fagansvarlig
Annonseinformasjon
- FINN-kode 391575544
- Sist endret