Nav-leder
HORTEN KOMMUNE
- Frist 23.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Leder til fremoverlent og utviklingsorientert virksomhet søkes
(2.gangsutlysning)
Vi søker en leder som kan tenke nytt og helhetlig, og som kan lede Nav-kontoret og våre ansatte. Du skal bidra til å redusere utenforskap, videreutvikle tjenestene våre og bruke effektive arbeidsformer. Du må kunne samarbeide med næringslivet og andre partnere, og levere gode resultater. Sammen med medarbeidere skal du levere gode tjenester til innbyggere og arbeidsgivere i kommunen. Nav-kontoret styres gjennom et partnerskap mellom stat og kommune. Stillingen rapporterer til direktør i Nav Vestfold og Telemark og til kommunalsjef for Arbeid og inkludering i Horten kommune.
Arbeidsoppgaver
- Bidra i utviklingen av og gjennomføringen av strategier som ivaretar og løser Nav sitt samfunnsoppdrag på best mulig måte for innbyggere og virksomheter i Horten kommune.
- Bygge Nav sitt omdømme og være en aktiv samfunnsaktør som bidrar til utvikling lokalt, både faglig og resultatmessig.
- Utvikle, koordinere og lede kontorets samlede virksomhet.
- Sikre god resultat- og måloppnåelse i de statlige og kommunale tjenestene
- Utvikle gode relasjoner og samarbeid med næringsliv og samarbeidspartnere
- Legge til rette for god medvirkning og medbestemmelse for brukere og ansatte.
- Kommunikasjon- og mediehåndtering.
- Sikre kunnskapsdeling og kompetanseutvikling som bidrar til å nå mål om flere i arbeid, bedre brukermøter, økt kompetanse og pålitelig forvaltning.
- Praktisere lederrollen på en slik måte at det skaper godt omdømme i møte med tjenestemottakere, samarbeidspartnere, medarbeidere, tillitsvalgte og verneombud.
- Sikre at kontoret leverer tjenester av god kvalitet, etter gjeldende regelverk og innenfor vedtatte økonomiske rammer.
Kvalifikasjoner
- Fullført utdanning på bachelornivå, gjerne innen fagkretser som ledelse, administrasjon, organisasjon, juridiske fag, HR- fag, samfunnsfag eller sosialfag.
- Relevant ledererfaring. Ønskelig med erfaring fra strategisk ledelse i større organisasjoner.
- God digital kompetanse med evne til å sette seg inn i nye løsninger og digitale verktøy.
- Interesse og forståelse for arbeidsâ og velferdspolitikk.
- God økonomiforståelse og erfaring med økonomistyring.
- Erfaring fra, og forståelse for viktigheten av samhandling med de tillitsvalgte og godt partssamarbeid.
- Kjennskap til offentlig forvaltning og statlige og kommunale tjenestetilbud er en fordel.
- Kjennskap til lokalt næringsliv er en fordel.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som forstår og praktiserer lederrollen på en måte som skaper tillit, engasjement og motivasjon hos medarbeidere, tillitsvalgte og samarbeidspartnere. Du må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter, og evner å bygge gode relasjoner internt og eksternt. Som leder er du inkluderende, tydelig, strukturert med god gjennomføringsevne.
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Spennende lederutfordring i en kompleks og virkelighetsnær organisasjon.
- Meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
- Et kompetent, aktivt og engasjert arbeidsmiljø.
- Ansettelse på statlige eller kommunale vilkår. Ved statlig ansettelse er stillingen plassert i stillingskode 1054 Kontorsjef. Ved kommunal ansettelse er stillingen plassert i stillingskode 9451 Leder.
- Lønnsspenn for stillingen er fra kr. 850 000 - 950 000 kr. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyrere lønn vurderes.
- God pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse eller KLP, avhengig av kommunal eller statlig ansettelse.
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester. Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit. Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
Om arbeidsgiveren
resultatorientert leder til vårt Nav -kontor i Horten. Nav sitt oppdrag er å fremme overgang til arbeid og
sikre sosial og økonomisk trygghet. Målet er et inkluderende samfunn og arbeidsliv.
Horten byr på flotte kultur- og naturopplevelser, med kystlinje, skog og kulturminner. Kommunen har fem
tettsteder: Horten sentrum, Åsgårdstrand, Borre, Skoppum og Nykirke. Kontoret er organisert med 3
avdelinger og har ca. 75 medarbeidere som betjener kommunens innbyggere.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Apotekergata 16, 3187 Horten
- Bransje: Annet, Helse og omsorg, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ledelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 391944248
- Sist endret